Ga naar inhoud

Octavia eruit en wat komt er voor in de plaats? Een 508Hybrid4 maar al heel snel daarna een Insignia!


oud-lid
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik begrijp niet goed waarom Peugeot en Citroën hier wordt afgekraakt.

Los van de geintjes valt het volgens mij wel mee Gerardus. Van Cyrus lees ik een slechte ervaring met een Frans merk, maar om dat niet te melden zou ook raar zijn, en het is zeker geen afkraken. Verder is ieder eigenlijk wel genuanceerd en zelfs ook wel positief toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo nalezend Skoody, is dat inderdaad wat te zwaar aangezet door mij ;)

Bloed kruip... he. Ik blijf altijd een beetje verliefd op Franse auto's en Frankrijk natuurlijk.

aangepast door gerardus
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deel 2 van de Peugeot 3008 Hybrid4

Vandaag nog een stuk gereden van 300 km.

Op zich wel goed gevoel erover maar ik heb stiekum ook bij de Jetta gekeken en wat zaken vergeleken tussen deze 2.

De Jetta is een 14. tsi met dsg. Totaal 170 pk.

Op papier is de Jetta een stuk zuiniger, daardoor zijn de expolitatiekosten gunstig, volgens de leasemy en die kan het weten.

Dat betekent dat de leaseprijs gunstiger kan zijn dan de Peus.

Verder is de Jetta mooier van binnen en van buiten dat de Jetta op 1 is komen staan en de Peus op 2.

Dit weet de Peus verkoper natuurlijk niet toen ik de auto vanmiddag terug bracht. Komt later wel...

Ik vind de Jetta ook mooier om te zien en hij is fiscaal nog iets gunstiger per maand voor mij, 10 euro aan bijtelling scheelt het. Peanuts natuurlijk maar toch, ik zoek verschillen.

De Jetta heeft als enige gadget Keyless start, ook Bi-xenon heeft de Jetta wat de Peus niet heeft.

Allebei de auto's heb ik aangevraagd in paarlmoer wit, lijkt mij wel mooi staan!

De kofferbak is in liters vergelijkbaar, de Peus is wat praktischer met de 5e deur waardoor je vaker gebeld door iemand als je weer eens een wasmachine mag ophalen. In de Jetta zou ik daar geen last van hebben, haha! Dat is gewoon een sedan.

De dsg in de Jetta is top, de 2-tronic in de Peus is gewoon goed.

Wikken en wegen dus, zeggen jullie eens wat??

Enne...de O3 doet nog gewoon mee hoor ook al is er niets bekend nog?

post-4-0-90121200-1351880778_thumb.jpg

post-4-0-84910500-1351880790_thumb.jpg

post-4-0-28375200-1351880924_thumb.jpg

aangepast door Wasmachineman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik zou moeten kiezen, maar dat is uiteraard heel persoonlijk, zou ik denk ik eerder voor de Jetta gaan. Ik vind het uiterlijk van de Jetta, met strakkere lijnen, iets stijlvoller. En dat zou voor mij toch wel een argument zijn, als het een zakelijke auto moet zijn. Uiteraard zonder in te boeten op comfort (dat kan ik natuurlijk niet beoordelen). Als je veel op de baan bent, is dat toch een belangrijk punt. Bovendien is de Jetta ook iets goedkoper, wat ook in het voordeel speelt.

aangepast door The bone collector
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de aanvullingen.

De proefrit van de Peus was prima maar ik heb hem vaak in het wit gezien en dat smoelt veel beter dan in het zwart waar mee ik heb proefgereden.

Ik heb van de dealer 2 berijders gekregen die zelf per gsm willen aangeven hoe de Hybrid hun bevalt.

Die gaan mij dinsdag of woensdag bellen.

Persoonlijk vind ik de Jetta iets mooier van buiten, de Peus is van binnen wel mooier met de tuimelschakelaars en het head-up display.

Alleen klinkt de Peus weer wat blikkerig ivm met de Jetta. Zit wel een verschil in als je de deur dicht doet van beide auto's, klink of klonk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of een deur nou klinkt als 'klonk' of 'klink', zegt helemaal niets over de daadwerkelijke veiligheidsconstructie van een auto!

Is puur psychologie en (daar gaan we weer) marketing... VAG heeft zelfs speciale geluidsspecialisten in dienst die voor ieder type auto bepalen wat de consument als 'degelijk' en 'veilig' vindt aanhoren.

Zo weet ik (uit ervaring) dat een O2 deur dicht doen, massiever klinkt dan die van een Roomster. Terwijl een Roomster beter uit de EuroNCAP testen komt! Is puur een kwestie van ander stukkie geluiddempend materiaal in de deur stoppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, maar los van of het wel of niet iets zegt over veiligheid (wie legt die link?) vind ik het wel fijner als autodeuren niet te blikkerig klinken. Ik vind de achterdeuren van mijn Faab niet geweldig op dat punt. Noem het wat mijn part marketing, ik was blij geweest als dat beter was gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt Erik! Mercedes heeft het, en BMW ook. Ik heb het ervaren in een BMW 750, en dat is inderdaad pas écht een gevoel van luxe en ontspanning, echt alsof je de wereld rustig buiten sluit. Wat een autodeur al niet losmaakt tussen de oren.. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een collega van mij rijdt in een 508 hybrid4 en die is gematigd positief. Daarvoor had ie een Superb 2.0 TDI met DSG, die is absoluut fijner.

De aandrijflijn van de hybrid 4 vangt de schakelmomenten van de gerobotiseerde handbak op, dat is een veel gehoorde klacht voor de 1.6e-HDI. Let wel het is dus geen automaat.

Boven bepaalde snelheden kan de elektromotor dat echter niet meer bijbenen en heb je nog altijd lastige schakelmomenten, dat is met een DSG gewoon absoluut beter.

Persoonlijk heb ik nog naar de 5008 gekeken (ivm de 3 kids), die was er destijds alleen in een dure 25% uitvoering en om de caravan te mogen trekken heb ik een 2.0 HDI nodig en die is helemaal niet te betalen qua exploitatiekosten. (of een 1.6 op LPG, maar daarover lees je alleen maar negatieve verhalen) Daarom ben ik uiteindelijk bij mijn huidige Superb uitgekomen en die bevalt nog steeds prima.

Qua afwerking e.d. is het bij Peugeot prima voor elkaar en denk ik niet dat er veel mis mee is. Ik was vooral aangenaam verrast door het interieur en de afwerking ervan. Hoewel ook dat gewoon een kwestie is van smaak en voorkeur. Ik vind de 3008 verder ook geen lelijke auto, echt mooi kan ik hem ook niet vinden. Sja allemaal persoonlijk natuurlijk. Op autoweek kan je natuurlijk nog de verschillende gebruikers ervaringen lezen van de 3008 hybrid4 en of de 508 (met dezelfde aandrijflijn)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Autoweek ken ik ondertussen al uit mijn hoofd. Daar kijk ik als eerste. Ook op www.groenopweg.nl staan reviews.

De Peus 3008 is wel luxe ook, ruim en betaalbaar. De 508 Hybrid is iets minder praktisch maar wel mooier. Maar de 508 valt af vanwege zijn formaat, te groot.

Dus gaat mijn voorkeur uit naar de 3008 dan en niet naar de 508.

De Jetta staat ook hoog en ik ben benieuwd naar de tarieven van de Jetta.

De 3008 is nu al lager in exploitatiekosten de mijn huidige O2....

aangepast door Wasmachineman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé Frank, ookal gereden in de 3008?!? Ik was bij de keuze van de laatste O2 ook heel erg gecharmeerd van de 3008, en als ik niet had proefgereden was het 'm waarschijnlijk ook geworden...

Tijdens de proefrit kwamen er een aantal zwakke punten boven tafel: zoals windgeruis al bij 90km/h aanzienlijk, dode hoek bij kijken over schouder aan bestuurszijde, toerental in 6e versnelling bij 1.6HDI veeeeeel te hoog (2k bij 90 a 95 km/h als ik me niet vergis).

Verder is het klepje achter erg onhandig, juist als je zwaardere spullen in de kofferbak wilt tillen, doe je het onderste klepje omlaag en sta je automatisch 40cm verder naar achteren: daar gaat je rug..!

Snel teruggereden naar de Peug-dealer en de sleutels snel weer terug gegeven aan de verkoper..!

Edit: het toerental zal voor de hybrid4 wel minder een issue zijn.

aangepast door HeMi24
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe