Ga naar inhoud

Vaatwasser benodigdheden ? (en allerhande schoonmaak tips)


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

Ja Skoody en het is pas de tweede maal dat ik daar kwam, blijkbaar toch een eerlijk gezicht.

Maar uiteraard morgenochtend even langs om de schade af te rekenen.

En Erik gelukkig was het alleen water vanuit de keukenkant en geen water vanuit het toilet wat terug had moeten stromen.

Dus opruimen van de bende zal zich beperken tot een emmer schoonzand op de plek des onheils uitstrooien en thats it.

Trouwens wat mij opviel was dat de leidingen aan binnenzijde er redelijk schoon uitzagen, dun filmpje van vet en wasmiddelen en daar bleef het bij en op de 70mm leiding was dat max een 2 mm dik.

Dus de boel ligt toch redelijk goed op afschot

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo eindelijk is het dan zover.

Heb vanmorgen eerst een bezoek aan de dealer gebracht voor een update die uitgevoerd moet worden en daarna even langs de zaak gereden om de waterzuiger en diamantboormachine met benodigdheden terug te brengen ( ruimte in de schuur)

En vanmiddag na dan eindelijk de fut in me gekregen om de kruipruimte weer te trotseren voor het laatste stukje loodgieterswerk.

En gelukkig viel het allemaal 100% mee en na een uurtje zat het koperwerk er allemaal tussen en waren de gaten van de doorvoeren ook dichtgepurd.

Troep is en blijft het en die bende valt altijd naar beneden , en tsja ik had massel ........... me haren zijn ook geisoleerd nu op 2 plekjes.

Na alles goed aangedraaid te hebben de hoofdkraan weer geopend en alle lucht uit de leidingen laten lopen.

En leuk altijd wel dat gesputter, en verbaasde me over de kleur van het water toen ik het nieuwe stuk leiding even doorspoelde , volledig rood de eerste 2 emmers !

Had haast het idee dat ik stalen pijp met een koperkleurige verf had aangeschaft.

Na doorspoelen de vaatwasser aangesloten en hem een keer laten draaien zonder spullen erin.

Hierna het pak met vaatwaszout in de vaatwassergedonderd en had idee dat gehele pak er wel in zou passen, maar niet dus.

en nu ben ik overal vaat aan het vergaren ( schoon of niet ) om zijn eerste echte wasbeurt te laten doen.

Of ik er blij mee ben ? geloof het wel !

Zal de toekomst gaan uitwijzen

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer herkenbaar verhaal Ed, het geeft uiteindelijk wel veel voldoening, incusief het verzamelen van overbodige vaat.

Zelf ga ik dan altijd voor het nieuwe apparaat zitten in een comfortabele tuinstoel, met de handleiding erbij.

Het vergelijken met de mechanische handelingen van het toestel, met wat je eerst handmatig moest doen, heerlijk !

Ook het neutraliseren van de vele overbodige instellingen geeft veel vodoening.

Na een tijdje komt de poes op schoot zitten, wat weer pleit voor de zeer geringe geproduceerde dB's

Verder is mijn ervaring, dat het geen zak uitmaakt, of je er nu wel of geen afwastablet in doet.

Succes !

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik zal het proberen uit te leggen.

Voorheen hadden wij Suntabletten, die hadden een oplosbaar wegsmeltend kunststof biologisch afbreekbaar ( volgens de fabrikant) hulsje.

Sinds we bij de Duitse Aldi inkopen, zijn de vaatwastabletten 3 x zo goedkoop en nou niet gaan muggenziften.

Maar, als bijkomend verschijnsel van deze productwisseling , blijkt het hulsje ineens niet meer oplosbaar in het warme waswater.

Daar kwamen we pas achter, nadat er in het filter, 3 tabletten met hulsje, ongebruikt en intact,, waren achtergebleven.

De vaat was al die tijd gewoon schoon en ik heb iemand, die daar scherp op toeziet.

Is dit nu een placebo- effect ?

Ik houd het er voorlopig maar op, dat de machine gevoed wordt door warmwater, via de zonneboiler.

Sommige zeepfabrikanten beweren, dat dit juist contraproductief zou werken, vanwege "verzeping" of iets dergelijks.( warmwatervoeding)

Ik ga nu toch eens een tijdje met alleen warmwater afwassen, je zult er waarschijnlijk niet dood aan gaan.

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het maakt gewoon geen zak uit, laat die tabletten weg en u treft na het reinigingsritueel,dezelfde hoeveelheid gereinigd porselein aan.

Jij hebt dan wel een heel bijzondere vaatwasser.

Want ik heb het (met opzet) gisterenavond eens geprobeerd, maar dan is de vaat toch echt niet schoon.

Kopjes nog vol met thee- en koffieaanslag. Sausvlekken nog op de borden en smeersel nog aan de messen en lepels... :moedeloos:

Dus toen kon de vaatwasser nog een keer draaien, maar dan wel met een tablet erin (zo'n hele goedkope van de Action)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af of de vaat echt zo schoon is, of alleen maar zo schoon lijkt, en of dat op langere termijn ook zo blijft. Die tabletten zorgen ook voor ontvetting (best handig) en glans (dat zie je echt wle na verloop van tijd).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon heet water lost niet voldoende o.a. zetmeelverbindingen op. En ook aanslag van koffie/thee krijg je echt niet weg met heet water. Probeer maar eens een koffiekopje schoon te krijgen onder de hete kraan (zonder borstel uiteraard, want die zit er ook niet in een vaatwasser).

De tabletten bevatten een heel allegaartje aan vetoplossers en enzymen die allerlei organische verbindingen 'aanvallen'. En dat lukt echt niet met heet water.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe