Ga naar inhoud

Politiek! Altijd wel wat over te melden? Doe het dan hier!


Sodela
 Delen

Aanbevolen berichten

lijkt mij niet dat dat de kans vergroot dat het kind zal opgroeien tot een stabiel zelfstandig zelfbeschikkend individu. Religie hoort uberhaupt gescheiden te zijn van alle zaken die aan de overheid zijn, vind ik. Waar het om gaat, is dat het kind terecht komt in een stabiele omgeving waarin het kan opgroeien tot een individu zoals hiervoor beschreven. De kans dat dit lukt binnen een gezin van 2 homo's die dat voor hun rekening willen nemen, lijkt mij aanzienlijk groter dan binnen een gezin met een Turks-islamitische achtergrond. Ik ben me er van bewust dat dit geen politiek correcte uitspraak is, maar dat zij dan zo. Wanneer de politiek dergelijke uitspraken ook zou aandurven, werd er een hoop wind uit de zeilen van populisten genomen. Idem wat betreft de dubbele nationaliteit; gewoon zeggen afschaffen die onzin, in weerwil van evt kabinetsleden die ook zo'n dubbele pet (blijken te) hebben

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

met de culturele of religieuze achtergrond mag van mij wel rekening gehouden worden bij de keuze van het gastgezin, maar niet bij de keuze om een kind al dan niet uit huis te plaatsen.

Ik zou het logisch vinden om een gastgezin te zoeken dat qua achtergrond zo goed mogelijk aansluit bij de achtergrond van het kind. Probleem is echter dat er sowieso weinig gastgezinnen zijn, en al helemaal weinig met een islamitische achtergrond. Dat maakt de keuze lastig.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Religie hoort uberhaupt gescheiden te zijn van alle zaken die aan de overheid zijn, vind ik.

Eens, maar hier gaat het nou juist om twee elkaar kruisende privé-aangelegenheden waarin een hoop ik religieus-neutrale overheid en niet een anti-religieuze overheid acteert.

@Marco: Wij zijn het eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

...

wat betreft de dubbele nationaliteit; gewoon zeggen afschaffen die onzin, in weerwil van evt kabinetsleden die ook zo'n dubbele pet (blijken te) hebben

Probleem hierbij is dat het niet af te schaffen is door ons/Nederland. Tenzij je weigert om burgers van bijv. Marokkaanse komaf de Nederlandse nationaliteit te geven. Lijkt me ook niet wenselijk. En het is ook geen oplossing voor een Turks kind van 6 maanden uit Nederland dat met spoed naar een pleeggezin moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat mensen moeite hebben met homoseksualiteit vind ik nog niet eens zo'n ramp, dat Jeugdzorg daar rekening mee houdt bij het zoeken van een pleeggezin mag van mij ook, maar dan wel slechts als tegemoetkoming aan de biologische ouders en niet....

Hm, nee, ik kom hier op terug. Ik, forumdraaikont Skoody Boo, beken: ik schuif op naar een standpuntje verderop.

Ik herinnerde mij namelijk vandaag een andere casus, ook in Pauw en Witteman.

http://pauwenwitteman.vara.nl/Fragment-detail.1548.0.html?&tx_ttnews%5Btt_news%5D=24914&tx_ttnews%5BbackPid%5D=116&cHash=d1ba2f60c7c33cf7ca7a8d0fdee692c5

De kans dat een pleegkind zelf ook een homoseksuele gaardheid heeft en in dat geval bescherming nodig heeft tegen ideeën van maakt niet uit pleegouders of biologische ouders moet meegewogen worden, en moet dan toch zwaarder wegen dan religieuze vrijheden.

De kneep zit hem natuurlijk idd in de volstrekt verwerpelijke anti-homo mentaliteit van deze en gene.

En zo is dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen loopt ons belastinggeld wederom weer weg tussen de kieren van de belastingwetgeving.

Het zwarte geld in Cyprus zou zogenaamd geblokkeerd zijn, maar niet heus,

de bankfilialen van de Cyprusbanken in London, zijn allesbehalve geblokkeerd, het zwarte geld vliegt er daar gewoon uit.

Wij zullen dus weer als Nederlandse belastingbetaler uiteindelijk de rekening moeten betalen.

EN IK BEGIN DAAR INMIDDELS BEHOORLIJK ZAT VAN TE WORDEN.

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

http://nos.nl/artikel/648101-bouw-nieuwe-noordtak-betuwelijn.html

 

Van alle gemeentes die ontlast zouden worden door de nieuwe noordtak staan de namen wel op de kaart. Van alle gemeentes waar de noordtak wel langs loopt zijn de namen zorgvuldig weggehouden. Dit soort info maakt die 1,4 miljard niet heel geloofwaardig.

 

648130.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Heeft iemand nog ergens een zinvol debat weten te ontdekken over de vraag in hoeverre de politie mag profileren bij het staande houden van burgers?  Ik zie eigenlijk alleen politiechefs en politici die doen alsof het nauwelijks voorkomt, daarnaast de burgers die in alle gevallen 100% voor zijn, tegenover de burgers die die anderen dan racist vinden. Veel reuring, weinig gesprek.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, een zinvol debat heb ik niet gezien. Inderdaad wel de te verwachten polariserende standpunten. Als agent zit je wel in een bijzonder lastig parket: je weet dat een onevenredig deel van daders/ overtreders tot een bepaalde groep behoren, maar desondanks mag je de leden van die groep niet met verhoogde aandacht bekijken. 

Volgens mij vraag je dan iets godsonmogelijks van een agent. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, MarcoO2 said:

Volgens mij vraag je dan iets godsonmogelijks van een agent. 

Welnee.....

Is het gekleurd dan draai je je hoofd om als agent en heb je niets gezien...

Is het blank dan aanhouden en bekeuren of in de boeien slaan....

Wat is daar nu zo moeilijk aan ????

Ze kunnen toch nog wel twee kleuren onderscheiden die agenten ???? Of kunnen ze dat ook al niet meer......

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur ago , MarcoO2 said:

Nee, een zinvol debat heb ik niet gezien. Inderdaad wel de te verwachten polariserende standpunten. Als agent zit je wel in een bijzonder lastig parket: je weet dat een onevenredig deel van daders/ overtreders tot een bepaalde groep behoren, maar desondanks mag je de leden van die groep niet met verhoogde aandacht bekijken. 

Volgens mij vraag je dan iets godsonmogelijks van een agent. 

Probleem is natuurlijk dat de pakkans dan naar beneden gaat. Gemotiveerde agenten balen daar van. Maar ik kan me zo voorstellen dat het voor andere agenten veel eenvoudiger is om heel politiek-correct de pakkans te laten dalen. Veel invloed op het salaris zal het niet hebben.  Op de veiligheid wel, maar dat is een aspect wat door de politiek zorgvuldig buiten beschouwing wordt gelaten. Dat doet er kennelijk alleen toe op andere mediamomenten..... al zal het komende verkiezingscampagne wellicht wat stilletjes zijn bij de VVD, terwijl de PvdA natuurlijk schijnbaar los van alle regeringsverantwoordelijkheid fijn op het ZP-sentiment meelift.  

Wat ik ook een beetje mis is een breder debat over profileren op basis van andere persoonskenmerken dan slechts de etniciteit. Bijvoorbeeld: Ik kan me zo voorstellen dat ik misschien wel vaker staande wordt gehouden omdat ik toevallig man ben. Ik ben daar zelf ook voorstander van, vanuit mijn "vooroordeel" dat de totale pakkans daarmee omhoog kan gaan. En behalve sekse zie ik dat ook zo voor kenmerken als leeftijd, etniciteit, en zaken die raken aan wat je zou kunnen scharen onder godsdienst en levensovertuiging. Maar de mogelijkheid van een dergelijke "onrechtvaardigheid" maakt niemand zich druk over. Het schijnt alleen relevant te zijn als het in het ZP-sfeertje valt, en verder maakt het allemaal niet uit.

De politiek (politie-bobo's incluis) maakt zich irrelevant door geen debat te voeren over een spanningsveld met veiligheid. De media maakt zichzelf irrelevant door te veel social media te volgen. Social media maakt zichzelf dus sowieso irrelevant. De agent wordt tegen wil en dank irrelevant, want de veiligheid bewaken kan niet meer, tenzij in een versterkte doofpotcultuur, wat vroeg of laat het ZP-kamp natuurlijk weer in de kaart gaat spelen want "Zie je wel, dat etnisch profileren doen ze stiekem toch", waardoor deze neerwaartse spiraal niet tijdig constructief doorbroken zal worden. 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur ago , Cordoba said:

Natuurlijk zijn er geen cijfers van dergelijke specifieke situaties @Skoody Boo maar ik hoop dat duidelijk is, dat cijfermatige kansen/risico's en gevoelens nog wel eens tegenovergesteld kunnen zijn.

Ja hoor, dat is me duidelijk, ook wel zonder je voorbeeld ;).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe