Ga naar inhoud

Politiek! Altijd wel wat over te melden? Doe het dan hier!


Sodela
 Delen

Aanbevolen berichten

ik ook, PVDD. Gisteren was Thieme wederom de enige die een zinnig punt wist te maken: meer nadruk op preventie in de gezondheidszorg en belasten van ongezond voedsel en v.v. De rest was wederom slechts op misselijk makende en uiterst doorzichtige wijze bezig met het scoren voor de buhne. En na vanavond krijgen we dan weer de competitie "over de eigen schaduw heen springen".

Link naar reactie
Delen op andere sites

De PvdD heeft wel een breder verhaal dan de partijnaam doet vermoeden. Ik vind zelf dat je het niet kunt afdoen als een one-issue partij.

Het haar van Sap zat wel mooier dan dat van Thieme. Alhoewel met wat zonneglans i.p.v. schijnwerpers het anders kan uitpakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is denk ik ook de enige partij die echt een fundamentele en principiele visie heeft op hoe het verder zou moeten. En dat betekent wel het roer geheel en radicaal om op tal van gebieden. Uiteraard praktisch niet haalbaar binnen de kortzichtige termijn waarbinnen men in de politieke arena pleegt te acteren. Maar wel een goede luis in de pels en agendeerder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het een heeft ook niets met het ander te maken. Het is slechts een keuze van perspectief, waarbij ik en een bescheiden deel van het electoraat met mij, voor dat alternatieve perspectief kiezen. Het betekent per definitie geen afwenteling op, maar een afwenden van het dominante en media-geleide politieke geneuzel ten faveure van een wat fundamentelere en langere termijn visie op de maatschappelijke werkelijkheid. Dat betekent dan ook dat iets als taktisch of strategisch stemmen niet aan de orde is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen! Ik láát stemmen; de dame is vrij vandaag en die gaat toch zeker zelf ook stemmen.

Na al die debatten is het alleen niet meer te volgen wat het effect is van je stem: een stem op Rutte is een stem op Samson, een stem op Roemer is een stem op Wilders, een stem op Buma is een stem op Rutte etc etc :huh:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik kan je volgen.

Toch is dat perspectief deels ook wel bij GroenLinks te vinden. Al zal dat waarschijnlijk zo klein worden, dat het net zo goed weinig verschil kan maken bij de formatie. Aan de andere kant, de kans dat het VVD-PvdA-D66 wordt lijkt me vrij groot, en dan is daarbinnen GroenLinks wel een partij die goed past.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, ook dat nog (stem op de 1 = stem op de ander). Hoe dan ook is wel duidelijk dat ons lachebekje en onze gerestylede voormalig actievoerder zich zometeen samen op het pluche gaan vlijen. Het braafste jongetje van de klas mag vervolgens dan ook nog aanschuiven.

aangepast door Rosinfield
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch in die visie zit er ook een stuk onuitvoerbaarheid die je niet geheel kunt afwentelen op de kortzichtigheid van de rest van de politieke arena.

.. als dat dan maar geen fundamentele zaken zijn... Anders komt er van het hele programma niets terecht omdat je niet wilt of mag meedoen omdat je op het verkeerde moment voet bij stuk houdt en jezelf schaakmat zet. Dan is dan eigenlijk een verloren stem.

Dat is natuurlijk ook het probleem: je belangrijke punten vasthouden en de anderen overtuigen en "voor je laten werken". In de praktijk kan dat alleen als je mee aan tafel zit.

Morgen is het hopelijk allemaal voorbij met die mediaonzin/ hype.Je kon de afgelopen dagen de TV niet aandoen of je zat weer in een debat of praatgroep. Soms trouwens best wel vermakelijk, maar niet altijd goed voor het beeld van de politiek en de betrokken spelers. Sommigen hebben een talent ontwikkeld om mij mateloos te irriteren, vooral de 2 koplopers. De chaos van het strategische stemmen komt daar nog eens bovenop... Volgens mij zitten we vast in een what-if-loop terwijl ctrl-c niet werkt...

Nog niet gestemd trouwens omdat ik nog lekker op kantoor zit ;).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen het praktisch haalbare is zo uiterst en teleurstellend beperkt. En ook vnl op de korte termijn (max 4 jaar, wat men ook aan fraais mag beweren). Zie maar hoe voorlieden van diverse partijen elkaar er elke keer weer opnieuw er van kunnen betichten dat de ander tijdens de vorige regeerperiode van alles heeft laten liggen. Het maakt dus echt niet zo gek veel uit. Al kan het altijd erger met zo'n kabinet als het vorige. Maar dat komt er toch niet nu. En schone handen heb en houd je alleen wanneer je wel op zo'n partij stemt (PVDD in dit geval), maar je er persoonlijk in je eigen gedrag niets aan gelegen laat liggen.

aangepast door Rosinfield
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met schone handen bedoel ik natuurlijk een positie innemen waar met misprijzen over partijen gesproken kan worden die bereid zijn water bij de wijn te doen en wel regeringsverantwoordelijkheid dragen. Het is waar dat het praktisch haalbare beperkt is. Ik zou bijna zeggen, gelukkig maar. Wat als dat niet zo zou zijn maar idealen die tegengesteld zijn aan de jouwe gerealiseerd gaan worden?

Maar met alle beperkingen maakt het op onderdelen toch wel degelijk uit wat voor coalitie we hebben. De keuzes die voor liggen en gemaakt gaan worden op het gebied van migratie, zorg, woning- en arbeidsmarkt gaan de komende jaren gevoeld worden, daar ben ik van overtuigd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kees heeft gelijk, de mix van partijen zal in hoge mate bepalen of we na 2 jaar stilstand (nou wat heet, we mogen 130 rijden!) of zelfs achteruitgang er eindelijk weer schot in de zaak komt omdat de juiste mensen met "ongeveer" dezelfde wensen makkelijk knopen kunnen doorhakken. Nu nog "even" het hakken (niet in het zand)...

Het zijn inderdaad de aangestipte punten die bij veel partijen hoog op de to-do lijst staan. Het op de agenda hebben staan is dan inderdaad prettig, dat scheelt een boel tijd bij het samenstellen ervan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kans dat over rechts een meerderheid te halen valt is minimaal en dan moeten de oude vrienden van VVD+PVV+CDA en de SGP allemaal meedoen en dan halen ze het nog niet. Maar dat was de vorige keer natuurlijk ook het geval. Rutte heeft toen vanwege zijn eigen belang ervoor gekozen een minderheidskabinet te vormen om niet teveel met "links" rekening te hoeven houden (= "samen voor zijn eigen" conform de tegenpartij).

Het is dus de vraag in hoeverre hij zijn rechtse gedachtengoed aan de kant wil en kan zetten omdat hij natuurlijk een erg grote broek aan heeft getrokken door links electoraal te verketteren als gevaar voor de mensheid / hel en verdoemenis. Die man heeft zich daarmee natuurlijk wel te kennen gegeven als fantast / creatief met de waarheid en dat komt hem hopelijk electoraal duur te staan. Wat dat betreft was meneer S. wel een aardige verrassing door zich zo goed te beheersen. Nu hopen dat hij dat kan vasthouden na vandaag en het niet alleen een trucje was. Hij krijgt daar vadaag waarschijnlijk de beloning voor.

Menno heeft wat dat betreft wel gelijk dat het dan weinig uitmaakt of zijn stem nu in de oppositie blijft hangen. Het kan echter wel handig zijn een stabiele meerderheid te krijgen in plaats van een kabinet met 4 of misschien wel 5 partijen te hebben. Een kabinet met 2 of 3 partijen zal eea wat rustiger maken. Maar ieder kabinet zou er natuurlijk zoveel mogelijk naar moeten streven om zulke goede voorstellen te maken dat ook de oppositie er in mee kan gaan. I dream gewoon even on...

Link naar reactie
Delen op andere sites

... Menno heeft wat dat betreft wel gelijk dat het dan weinig uitmaakt of zijn stem nu in de oppositie blijft hangen....

Menno heeft inderdaad gelijk dat zijn stem weinig zoden aan de dijk zet. Dat geldt gelukkig voor alle stemmen die worden uitgebracht. Toch ben ik blij met dat kleine beetje invloed dat ik eens in de zoveel tijd middels verkiezingen mag uitoefenen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, mooie verkiezingsuitslag, lijkt mij.

VVD 41 zetels, PVDA 39 zetels. In combinatie met D66 en eventueel CDA kan er een stabiel middenkabinet gevormd worden. Als Rutte en Samsom een béétje snugger zijn en bereid zijn om zaken met elkaar te doen, is dat zo uit-onderhandeld.

Of zit ik er helemaal naast?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trieste uitslag. Er zal weinig gaan veranderen.

Noch de VVD, noch de PvdA hebben nou niet bepaald laten zien dat ze ons land vooruithelpen...

Ik vrees nog meer managers waanzin, nog meer regeltjes en nog meer verspilling.

En nog veel meer gebrek aan gezond verstand.

:verdrietig6:

Sinds de idealisten onder de politici ineens een 'vlot' pak met glimmende strop zijn gaan dragen, is die zuurstoftoevoer naar de hersenen aardig in het gedrang gekomen. Helaas.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe