Ga naar inhoud

Politiek! Altijd wel wat over te melden? Doe het dan hier!


Sodela
 Delen

Aanbevolen berichten

Die discussie moet wel gevoerd worden. En zo arbitrair is het ook weer niet. Er zijn bedrijven (ook hierin loopt men weer op ons voor in de V.S.) waar sporten/hardlopen wordt gestimuleerd (zelfs onder werktijd). Dat is niet voor niets. De benefits (gezondere werknemers, minder ziekteverzuim) wegen ruimschoots op tegen de nadelen van kosten die gepaard gaan met blessures.

Uiteraard blijft discussie mogelijk, maar dan moet je gewoon bepaalde knopen doorhakken. En daar is politieke wil voor nodig. En die zie ik niet verschijnen, zolang we met een politiek bestel zitten opgescheept dat schatten verdient aan de verkoop van legale drugs.

Dat vind ik toch zoiets ongelofelijks. Inmiddels zo "gewoon", dat praktisch niemand de waanzin hiervan doorziet, zeker als je het afzet tegen de hypocriete hetze tegen het gebruik van allerlei andere drugs, die in veel gevallen minstens even schadelijk zijn.

aangepast door Rosinfield
Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, wat is drugs

als het zowel verslavend als schadelijk is? Bij een teveel is alles schadelijk, ook water. Alleen raak je daar niet zo snel verslaafd aan, maar bij koffie ligt dat al weer anders. En bij hoeveel postjes per week loop je kans op RSI vanwege forumverslaving?

Ik vind dat het heel goed zou zijn als mensen zelf de rekening zouden betalen in geval van duidelijk ongezond gedrag, dus geen grijze gebieden maar gewoon de duidelijke gevallen. Probleem is alleen dat het niet valt te monitoren. Je kunt gewoon niet bijhouden hoeveel iemand rookt, hoeveel frikandel, bier etc. er wordt verstouwd.

Daarom heb je niks aan dit soort meningen. Ook al voelt het nog zo rechtvaardig, het is nou eenmaal praktisch niet uitvoerbaar.

Ook iets om over na te denken is wat nou de oorzaak is van die tonvorming. Kan mentaliteit zijn, maar ook een geval van laagbegaafdheid. En je kunt overal voor verantwoordelijk worden gehouden, maar je eigen intelligentie kies je niet. Deze mensen kan je helpen met betutteling, maar ja, dat mag natuurlijk niet want dat doorkruist de idylle van gelijke vrijheden voor elk mens en dat het dan verder vanzelf wel goed komt allemaal. Terwijl vrijheid en aan het lot overlaten in geval van laagbegaafdheid zo ongeveer hetzelfde is.

@Gerardus: over makkelijk zeggen: het makkelijkst is om NIET te zeggen hoe duur zorg mag zijn. Dan heb je een voortdurende situatie waarbij discussies uitsluitend latent aanwezig zijn, en nooit tot een conclusie leiden. Lef hebben is maxima stellen. Wat mag bijv. een extra levensjaar kosten. Meer dan 1000 euro. Maar minder dan 5 miljoen (hoop ik toch). Er zit ook gewoon een sociaal aspect aan. Voor belachelijk hoge bedragen voor wat technisch mogelijk is kan je economisch gezien meer mensen helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Arie Slob heeft ooit in een woede-uitbarsting voor mijn klas gezegd dat hij niet ging lesgeven voor "Jan met de korte achternaam". Ik - puber - stak mijn vingertje op, kreeg de beurt, en meldde vervolgens - in een ademloos stille klas - dat die achternaam volgens mij wel langer kon worden, en of het dan wel de moeite waard was.

Ik had ingecalculeerd dat ik er uit gestuurd zou worden en twee uur zou moeten nakomen, dat was mij de pubereer wel waard. Maar - dat moet ik hem nageven - dat deed hij niet.

Ik heb dus ooit maatschappijleer van deze man gehad. Heeft electoraal niet geholpen, want ik heb nooit ChristenUnie gestemd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

....

Ik vind dat het heel goed zou zijn als mensen zelf de rekening zouden betalen in geval van duidelijk ongezond gedrag, dus geen grijze gebieden maar gewoon de duidelijke gevallen. Probleem is alleen dat het niet valt te monitoren. Je kunt gewoon niet bijhouden hoeveel iemand rookt, hoeveel frikandel, bier etc. er wordt verstouwd.

Daarom heb je niks aan dit soort meningen. Ook al voelt het nog zo rechtvaardig, het is nou eenmaal praktisch niet uitvoerbaar.

Ook iets om over na te denken is wat nou de oorzaak is van die tonvorming. Kan mentaliteit zijn, maar ook een geval van laagbegaafdheid. En je kunt overal voor verantwoordelijk worden gehouden, maar je eigen intelligentie kies je niet. Deze mensen kan je helpen met betutteling, maar ja, dat mag natuurlijk niet want dat doorkruist de idylle van gelijke vrijheden voor elk mens en dat het dan verder vanzelf wel goed komt allemaal. Terwijl vrijheid en aan het lot overlaten in geval van laagbegaafdheid zo ongeveer hetzelfde is.

@Gerardus: over makkelijk zeggen: het makkelijkst is om NIET te zeggen hoe duur zorg mag zijn. Dan heb je een voortdurende situatie waarbij discussies uitsluitend latent aanwezig zijn, en nooit tot een conclusie leiden. Lef hebben is maxima stellen. Wat mag bijv. een extra levensjaar kosten. Meer dan 1000 euro. Maar minder dan 5 miljoen (hoop ik toch). Er zit ook gewoon een sociaal aspect aan. Voor belachelijk hoge bedragen voor wat technisch mogelijk is kan je economisch gezien meer mensen helpen.

Ben ik het toch weer voor een groot deel met je eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou....

Dieren moeten beter verzorgd worden.

Verbod op megastallen.

Betere natuur.

Beter zorgen voor onze Aarde.

Groene stroom stimuleren.

Investeren in ontwikkelingslanden.

Softdrugs legaliseren.

Meer blauw op straat.

Betaalbare zorg.

De vervuiler betaalt.

Aow blijft 65 jaar.

Punten ga ik nu niet allemaal toe lichten maar in grote lijnen vind ik wel hout snijden

Plus, er zijn te weinig vrouwen in de politiek, laat haar maar verder gaan zo!

Kom maar met commentaar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

lekker op fossiele brandstofjes teren tot in der eeuwigheid is ook onuitvoerbaar

Tsja, dus? Leuk statement, maar 't zegt niks. Dat de fossiele brandstoffen eindig zijn maakt de plannen van de PvdD nog niet uitvoerbaar/ haalbaar...

Nou....

Dieren moeten beter verzorgd worden.

Verbod op megastallen.

Betere natuur.

Beter zorgen voor onze Aarde.

Groene stroom stimuleren.

Investeren in ontwikkelingslanden.

Softdrugs legaliseren.

Meer blauw op straat.

Betaalbare zorg.

De vervuiler betaalt.

Aow blijft 65 jaar.

Punten ga ik nu niet allemaal toe lichten maar in grote lijnen vind ik wel hout snijden. Plus, er zijn te weinig vrouwen in de politiek, laat haar maar verder gaan zo! Kom maar met commentaar...

Kijk, al die punten klinken heel aardig. En een groot deel ervan onderschrijf ik ook. Maar ik geloof niet dat Thieme in staat is om die punten te realiseren - en ik vind dat haar balans doorslaat. Dan gun ik haar persoonlijk misschien nog wel zetels (ik vind haar altijd wel een verfrissende verschijning ind e Kamer), maar ik zal nooit op haar stemmen.

aangepast door MarcoO2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, al die punten klinken heel aardig. En een groot deel ervan onderschrijf ik ook. Maar ik geloof niet dat Thieme in staat is om die punten te realiseren - en ik vind dat haar balans doorslaat. Dan gun ik haar persoonlijk misschien nog wel zetels (ik vind haar altijd wel een verfrissende verschijning in de Kamer), maar ik zal nooit op haar stemmen.

Op wie stem je dan wel??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe