Ga naar inhoud

Politiek! Altijd wel wat over te melden? Doe het dan hier!


Sodela
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik hoop alleen van harte dat zoveel mogelijk stemgerechtigden zich ook echt verdiepen (of desnoods alleen een stemwijzer invullen) en ook echt gaan stemmen.

Iedereen (of in ieder geval heel veel mensen) klaagt wel, maar er zijn maar weinig mensen die echt gefundeerd weten op wie ze moeten gaan stemmen. Dan is het natuurlijk ook nog eens zo dat je het nooit 100% eens kunt zijn met alle standpunten van een partij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is er misselijk makender dan dat wat er voorheen nog niet was?

Het wordt nog misselijk makender vanaf 13 sept. en er een coalitie moet worden gevormd. Dan gaat het niet meer om de stemmer, maar om de strategie van partijbehoud in de toekomst. Politiek zou het volk moeten zijn, maar het draait maar om 150 mensen heb ik de indruk.

Toch lijkt het mij het meest verstandig te kiezen voor degenen die het minst bezig zijn met partijbehoud. Naar mijn mening is er wel verschil te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou gewoon gaan stemmen. Het advies van een blanco stem is een goede om de kiesdeler te handhaven ;)

Toch zou ik niet gewoon ergens tegen stemmen maar ergens voor. Dat lijkt voor velen hier een probleem/ uitdaging te zijn trouwens ;) . Het advies van Bakkertje om je 3 (of x) belangrijkste punten te pakken is dan verstandig. Die domme kieswijzer heeft te veel "domme" stellingen waar de meesten niets mee kunnen, maar die wel de uitslag vervuilen.

Wie niet stemt moet niet zeuren zou ik willen zeggen.... Die 150 piepeltjes komen er toch wel, ook al stem je niet. Dus maak er het beste van!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het daar al eens eerder over gehad. Dergelijke uitspraken wekken de suggestie dat het erg veel uit zou maken, maar dat lijkt me echt een illusie.

Zodra er echt een principieel/fundamenteel ander beleid gevoerd dreigt te gaan worden dat de wortels van het kapitalistisch systeem aantast, implodeert de zaak direct.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou gewoon gaan stemmen. Het advies van een blanco stem is een goede om de kiesdeler te handhaven ;)

Wie niet stemt moet niet zeuren zou ik willen zeggen.... Die 150 piepeltjes komen er toch wel, ook al stem je niet. Dus maak er het beste van!

Ik ga wel stemmen maar zweef nog heel erg!

Ik zal de kieswijzer nog maar eens invullen voor de 3e keer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rosinfield, ik ben het met je eens en vul dat aan met dat wat vanaf 13 sept. gaat gebeuren. Dan zal blijken dat de Haagse jongens en meisjes er voor zichzelf en voor partijgewin zitten. Dus eerst de strategie om de kiezers voor je te winnen (doorgaans met veel demagogische kulverhalen) en bij het vormen van een coalitie komt strategie nr.2 De kans is groter dat de SP en de VVD, CDA samen iets opstarten, dan dat de PvdA aansluit bij de SP.......als deze zou winnen. Waarom? Dan is de kans groot dat de PvdA over 4 jaar helemaal weg is. Mee moeten gaan met een partij die bijna hetzelfde wil als jij, maar die veel groter is, is een bijl in de nek van de kleinere partij. Zie hoe de VVD de vruchten plukt van het CDA. Dus ja, wat mij betreft heb je gelijk, het is een smerige bende. Toch moeten we het er mee doen, tenzij je een revolutie wil ontketenen. Ook ik voel mij vaak een Fidelista, maar zie ook weinig heil in het Nederlandse volk wat dat aangaat. De laatste revolutie in Nederland was de beeldenstorm ;)

@Bakkertje, ik ben het volledig met jou eens, dat de meeste mensen geen notie hebben waar ze op stemmen. Ik word als actief SP-lid tijdens het flyeren nog wel eens een discussie ingetrokken door opmerkingen van mensen, die je gaan uitmaken voor communist of maoïst etc. Mensen zeggen dat om je te raken en weg te zetten, terwijl ik hen vriendelijk bejegen. Dan vraag ik ze om zichzelf even te verantwoorden en dan blijkt wat voor onzinnige vooroordelen er tussen die oren zit. Daar zal ongetwijfeld een basis voor zijn, maar dan nog is er een totaal gebrek aan zaken willen onderzoeken. Op die momenten lukt het mij niet meer om een democraat te zijn, omdat naar mijn mening een democratie alleen waarde heeft als de kiezers goed zijn geïnformeerd en dus met een zekere kennis hun stem uitbrengen.

Er wordt t.a.v. de PVV gesproken over onderbuikgevoel, nou de meeste kiezers stemmen met een soort onderbuikgevoel op willekeurig welke partij en ook vaak uit gewoonte en niet op basis van kennis. En daar maken de politici, die zichzelf zo democratisch vinden, dankbaar misbruik van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten wij samen die revolutie dan maar ontketenen Gerardus! Zonder gekheid, het is idd om moedeloos van te worden. Op gevaar af als elitair en arrogant over te komen, het onbenul van grote delen van het volk is vaak stuitend en weerzinwekkend. Ik krijg daar instant misantropische neigingen van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe