Ga naar inhoud

Needle Sweep - Fabia II / Yeti


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

Zoals beloofd, ik heb mijn Greenline voorzien van de Needle Sweep optie, ook wel Staging genoemd.

 

Inmiddels ook de Skoda Yeti geprobeerd, werkt identiek. Zorg er wel voor dat je na het instellen even de sleutel uit het contact haalt anders wordt de setting niet doorgevoerd...

 

Intro

Hieronder volgt een handleding hoe je NeedleSweep (staging) kan activeren.

Uitleg

Dit is een gadget. Als Needlesweep is geactiveerd, zie je bij contact maken, eerst de wijzers van de toerenteller en de kilometerteller helemaal uitslaan en weer terug komen. Daarna wat er normaal gebeurd na contact maken.

Voorwaarden

Fabia: Er is gebruik gemaakt van een kloon kabel met VCDS 10.6.2

Yeti: Er is gebruik gemaakt van een kloon kabel met VCDS versie 10.6.0

Getest op

Fabia 1.2 TDI Combi Greenline (PC-fre@k)

Yeti 1.2 TSI Active+ van Witte Yeti

Waarschuwing

Alle wijzigingen die je aan je auto aanbrengt zijn voor jouw eigen risico, ik noch Skoda Forum Europe is verantwoordelijk voor fouten in dit document en de eventuele schade als gevolg.

Twijfel je? Voer dit dan NIET uit! Maak altijd een backup van de oude instelling (screenshot bijvoorbeeld) en verzamel wat je in de tussentijd allemaal hebt gewijzigd voor het geval je later problemen krijgt.

Start de software nadat je het contact hebt aangezet en de kabel hebt aangesloten.

post-117-0-45204000-1305580660_thumb.jpg

Kies dan de optie < Select >

post-117-0-11412200-1305580698_thumb.jpg

Kies nu < 17-Instruments >

post-117-0-64212900-1305580842_thumb.jpg

Kies nu < Adaptation – 10 >

post-117-0-56624600-1305580881_thumb.jpg

Klik nu op het zwarte driehoekje rechtsboven.

Kies dan uit de lijst Staging

Nu krijg je de waarden te zien van de huidige instelling (zie afbeelding)

Bij New value kies je nu active en daarna op Do It!

Na het instellen de sleutel uit het contact halen, anders werkt het niet.

NeedleSweep-staging activeren.pdf

Dank aan Witte Yeti voor de screenshots en de PDF!

aangepast door PC-fre@k
Titel aangepast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja leuk zoiets allleen de temp meter doet niet mee !!??

Maar kunnen we niet iets van een excellijstje gaan bijhouden met de instellingen en de eventueele plek in vagcom en te wijzigen code's ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals beloofd, ik heb mijn Greenline voorzien van de Needle Sweep optie, ook wel Staging genoemd.

VCDS er aan > Select Control Module > Electronics (dacht ik..) > STG 17 > 10-Adpation > In dropdown lijstje: Staging > 'Not Active' vervangen door 'Active'

Erg leuke gadget! Zelf heb ik het gelukkig ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De manier om 240 km/u op de teller te halen? :)

Ik ben persoonlijk meer benieuwd naar de CC weergave op de maxidot, want die ben ik gewend van de Peugeot's die ik de laatste jaren rijdt. Maar filmpjes daarvan maken lijkt me toch wel een stuk gevaarlijker.

Mooi filmpje trouwens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben persoonlijk meer benieuwd naar de CC weergave op de maxidot, want die ben ik gewend van de Peugeot's die ik de laatste jaren rijdt. Maar filmpjes daarvan maken lijkt me toch wel een stuk gevaarlijker.

Mooi filmpje trouwens

Dankje, heb het ook meteen maar even in een soort van style gegoten zodat meer is dan alleen een filmpje zo 'raw'.

CC in Maxidot kan bij de Fabia ook zover ik weet. Zal die volgende keer even instellen en dan een filmpje maken op een rustig weggetje (evt. met help van een derde) 8-)

Heb het bij mijn O2 ook geactiveerd; in het donker is het extra leuk want dan zie je eerst de verlichte wijzers heen en weer floepen en vervolgens gaat de verlichting van de tellerplaten aan.

Dat is inderdaad erg gaaf, ben nog niet zo oud maar je voelt je meteen weer 'kind' als je dat zien ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies, zelfs uit slaapstand duurt langer :P

@Rosinfield, hoe staat onder het plaatje/filmpje. Als je (of iemand) VCDS heeft en de kabel aan je auto hangt hoef je dus alleen maar een paar keer te klikken op de omschreven knopjes. Als de Yeti dit ook kan (denk van wel) dan is dat dus in een klik of 5-6 te doen, dit doe ik dan ook graag voor je bij een M&G bijv. :) (vraag Ed het anders eens te controleren, die heeft de kabel een Yeti)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Needle Sweep (Staging) is ook mogelijk bij de Yeti, heb dit zojuist getest. Zelfde procedure als bij de Fabia, filmpje volgt nog.

Hij reageert alleen wat stroever, bij mijn fabia kan ik gewoon steeds opnieuw contact maken en dan sweept hij elke keer. Bij de Yeti moet ik echt even wachten na contact gemaakt te hebben of zelfs de sleutel er even uit halen. Verder werkt het identiek, zal zo even kijken of ik het filmpje kan bewerken voor youtube :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels de preventief uitgeschakelde sweep ook weer ingesteld op mn GL. Was wel even schrikken dat er niks gebeurde (geen communicatie met mn auto! :o). Dacht dat de garage dit gedaan had i.v.m. wijzigingen aan het alarmsysteem. Maar gelukkig was een reboot van mn laptop voldoende om de boel weer aan te zwengelen... :D

Sweep, sweep B)

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil ik ook B) net zoals op m'n Duc :P

Kunnen we regelen hoor Sybe, dat je Yeti net zoals je DUC maar 2 wielen krijgt

Trouwens hebben we geen softwaren of een kabel voor nodig

Alleen maar 2 kratjes bier en een krik met kruissleutel

Of gaat dat te veel op DUC lijken ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe