Ga naar inhoud

Blaastest verplicht aanwezig voor Frankrijkgangers?

Captain Hook
 Delen

Aanbevolen berichten

Aanwezigheid alcoholblaastest in uw auto

Vanaf 1 juli 2012 is het verplicht om een alcoholblaastest in uw voertuig te hebben als u in Frankrijk reist. Dit geldt dus voor alle voertuigen, ook motoren, campers en vrachtwagens. Iedereen dient zich aan deze regelgeving te houden, ook toeristen.

De alcoholblaastesten zijn te koop in alle grote Franse warenhuizen en supermarkten voor een klein bedrag. Om iedereen in de gelegenheid te stellen een test aan te schaffen, worden boetes pas na 1 november daadwerkelijk opgelegd wanneer het ontbreekt in uw voertuig. Het is echter verstandig om er gelijk één te kopen als u toch in Frankrijk bent.

bron:

http://www.acsi.eu/nl/kampeernieuws/duidelijkheid:-nieuwe-verkeersmaatregelen-in-frankrijk/l1-n598.2453/?id=34181

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al die voorzorgsmaatregelen, van veiligheidsvestjes tot alcoholsloten/tests. Maar over het gezonde verstand van de bestuurder....? Daar hebben we het niet over. :dunce:

Het wordt steeds zotter. Maar als je dag in, dag uit, ziet wat voor een kneuzen er op de weg zitten, dan is het nog een wonder dat er niet veel meer slachtoffers vallen... :dizzy1:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze moeten voorzien zijn van het teken "NF" ze kosten ongeveer 2€ stuk en zijn twee jaar geldig.

De handboeien zijn onbeperkt houdbaar:-)

En een taser kan ook nuttig zijn.

aangepast door Snelle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Straks ook verplicht handboeien in je auto,

Liggen al jaren in me wagen met zweep en halsband !

Laatste keer niet opgevallen tijdens de M&G ??

:doraemon_h4h:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

Loopt idd in FR de spuigaten uit maar....soms rij ik liever in FR (of in NL) dan bij ons in B

Goede wegen, Fransen hebben rijbewijs met punten, O-toleranties voor elke weggebruiker op Franse bodem!

Probeer in FR een STOP-plaat voorbij te rijden en ze hebben je "gezien" dan...kost je het een bom geld!

Kan er wél inkomen want ik vind dat de meeste Fransen zich méér aan de wegcode (om hun rijbewijs niet kwijt te raken) houden dan andere EU-burgers

Kunnen ze in Belgie nog véél van leren (ook de andere EU-burgers die B doorrijden)

In B kun je niet snel rijden want je blijft wakker door al die putten in het wegdek (ook al zit je ladderzat achter het stuur!)

Zelfs chauffeurs van schoolvervoer zitten hier in B soms dronken rond te rijden met onze dierbare kinderen!

Die paar EU om in regel te zijn in FR is niet het einde van de wereld!

Spijtig dat niet alle EU-landen hetzelfde beleid voeren, het zou een pak veiliger zijn/worden en eenvoudiger zijn wanneer je een landgrens oversteekt

SkodaFrank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bizar. En bovendien mijns inziens strijdig met het nemo tenetur-beginsel, inhoudende dat niemand verplicht is mee te werken aan zijn eigen veroordeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

...inhoudende dat niemand verplicht is mee te werken aan zijn eigen veroordeling.

Ok, suk6. Begin jij een proefproces?

Het wordt steeds duidelijker, met z'n allen maken we deze wereld steeds absurder... Kafka zal zegevieren. :dronken:

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben blij dat ik 3 juni naar Frankrijk ga. Voorlopig voor de laatste keer. Zolang men er zulke absurde maatregelen op na houdt, kom ik er mooi niet meer.

Alcohol in het verkeer is uit den boze, laat daarover geen misverstand bestaan. Maar dergelijke maatregelen slaan de plank volkomen mis.

Bizarre overweging: ga daar maar eens rondrijden met je blaaspijpjes in je auto en kijk eens om je heen hoeveel reclame-uitingen je ziet waarin het gebruik van alcohol wordt aangemoedigd. Kotsmisselijk word ik van een dergelijke hypocrisie. Men deed er beter aan hier drastisch een eind aan te maken en alcohol te behandelen als de hard-drug die het feitelijk is. Ongemoeid gelaten vanwege de inkomstenbron aan acccijnzen

Link naar reactie
Delen op andere sites

In feite is het gewoon een besparings-en extra inkomsten regel. Ieder betaalt zijn eigen blaaspijpje (+btw), en als je er geen koopt krijg je een boete. Als de boetes op dronken rondrijden nu kleiner worden dan de boetes om zonder blaaspijpje rond te rijden, is het helemaal compleet.

Alcohol behandelen als hard-drug. Hm, dat hebben ze ooit al eens ergens geprobeerd dacht ik :). Is ook een kwestie van kosten-baten. Voorlopig moeten de baten (in valuta weliswaar) groter zijn dan de kosten. Doet me trouwens denken aan de autoconstructeurs vroeger: voor gevaarlijke 'gebreken' werden geen terugroepacties georganiseerd als de schadeclaims beperkt bleven, ook op basis van een kosten-baten analyse dus. Gelukkig is dit door regelgeving en media wel veranderd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en ik bedoel dan eigenlijk niet behandelen zoals men het nu doet. Maar legaliseren die hele handel. Daartoe ontbreekt eenvoudigweg de politieke moed.

Met verstandig gebruik van heroine en onder normale omstandigheden, dwz waarbij je in staat bent tot een voor het overige gezonde levenswijze en niet hoeft te hosselen voor je heroine en geen geld hebt voor eten enz., kun je op een gezondere manier oud worden dan met een dagelijkse fikse alcohol consumptie. Vergeleken met de slachtoffers van alcohol ((verkeers)ongevallen, geweld, alcohol-gerelateerde ziekten) valt het aantal slachtoffers van hard drugs volkomen in het niet. Die zijn dan ook nog, zoals ik hiervoor aangaf, vooreen groot deel gerelateerd aan de illegale status en de levenswijze die dat met zich meebrengt.

Maar ik draaf weer een beetje door off topic, denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat idee heb ik nog al gehoord. Legaal kan je die zaken natuurlijk wel controleren. En voor de accijnzen is het daarom ook niet slecht. Meer zelfs, al die preventiecampagnes hoeven niet meer...

Maar dan zouden we in plaats van enkel een blaaspijpje een heel mini labo moeten aankopen om door Frankrijk te rijden.

aangepast door The bone collector
Link naar reactie
Delen op andere sites

En binnenkort ook zeker een blaaspijpje of bloedmonstermeetapparaat in de wagen om te kunnen meten of we soft of harddrugs hebben gebruikt !?

Maar ik moet dus een blaaspijp in de wagen in frankrijk hebben om aan te kunnen tonen dat ik niet heb gedronken zodat de franse politie geen dure blaastest apparaten meer hoeft aan te schaffen !?

En wat gebeurd er met die pijppies als ze een jaar in de volle zon hebben gelegen ?

Geven ze dan na een glas cola al aan dat je teveel hebt genuttigd aan alcohol ?

Nee het blijft de omgedraaid wereld en vraag me af in hoeverre men het gaat controleren net als met de POI's met de flitspalen die je daar ook niet meer op je GPS mag hebben !?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe