Ga naar inhoud

Nieuwtje van de dag

PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

Nee Ed, geen omgevallen bomen op mijn pad vandaag. :P

Wel 'under attack'. Kwam eerst weer hertjes tegen, op dat afgelegen fietspad, de nodige konijnen, levende en dode veld- en bosmuizen. Maar toen, WPOEF, rakelings scheerde er een buizerd over me heen. Daar schrik je toch wel van... En nog een keer, de eerste keer van achteraf, nu frontaal, heb toch maar ff diep gedoken. Voelde gewoon de luchtverplaatsing van z'n vleugels.

En ff later kom ik een eenzame hardloper tegen: "buizerd hier, he?" "ja, idd...." :vrezen:

Er zijn hier andere routes in Flevoland daar wordt wel eens gewaarschuwd voor territorium verdedigende buizerds, maar op dit stukje was me dat nog onbekend.

BTW: met de dag wordt het fietspad smaller. Door dit vochtige en warme weer groeit het helemaal dicht, het lijkt wel oerwoud. :D

aangepast door Wasmachineman
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, dat komt hier vaker voor. Vooral tussen Lelystad en Dronten is het ieder voorjaar weer raak. Daar worden regelmatig fietsers/hardlopers door duikvluchten duidelijk gemaakt dat die roofvogels niet met zich laten spotten.

http://www.omroepflevoland.nl/nieuws/nieuwsbericht?NewsID=90394

Maar zo in de zomer, zou je het niet meer verwachten (jongen zijn al uit).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welnee Kees zijn allemaal van de fietsers en hardlopers met een veldmuisje op hun hoofd

En tsja dat is de reden dat die Buizerd op hun afduikt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Dacht gisteren, is dit nou een opname voor bananasplit of niet? 8-)

Zo 'vreemde' situatie meegemaakt...

Ik fiets regelmatig over het fietspad van de Knardijk (loopt dwars door Flevoland, van het Markermeer/Lelystad, richting Randmeren/Harderwijk). Is een mooi, fraai aangelegd fietspad.

Kom ik gisteren, ter hoogte van het Oostvaardersplassen bezoekerscentrum van SBB, een elektrische rolstoel tegen (op zich niks bijzonders, zie je wel vaker), met daar achter (!), als aanhanger, een mini-trailer, met op die trailer een jetski!

En achter die jetski een mannetje die mee hielp omhoog duwen (fietspad loopt daar enigszins omhoog).

Ik dacht echt, waar staat de camera? :D

Dit verzin je toch niet? Een elektrieke rolstoel die een jetski omhoog sleept met daarachter iemand die mee helpt duwen?!?

Vooral omdat het dichtsbijzijnde water, waarin je die jetski kunt gebruiken, kilometers verderop is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

welnee menno met een rolstoel kun je niet over het water dus daar heeft hij die jetski dan voor met een aanhangbootje dan weer voor de rolstoel !

Want al ben je gehandicapt dan kun je evengoed wel watersporter wezen en dan is een jetski een uitermate goed alternatief voor op het water.

Want ook een gehandicapte wil leuke dingen kunnen en blijven doen en het liefst nog onafhankelijk ook !

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3283642/2012/07/08/Python-in-tuin-leidt-naar-hennepkwekerij.dhtml

Een melding van een python die door een tuin kroop in Purmerend, leidde vrijdagavond niet alleen tot de vondst van de slang, maar ook van een hennepkwekerij. Dat maakte de politie zondag bekend.

Een 50-jarige vrouw en een 32-jarige man zijn aangehouden, omdat ze verdacht worden van de hennepteelt. In de woning stonden zakken vol hennep. De python bleek inderdaad in de tuin te zitten. Er was geen hok voor de slang en daarom heeft de politie die ook meegenomen. Het dier is elders ondergebracht.

De man en vrouw zitten nog vast.

Ed of Ed? Hebben jullie iets te melden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt Frank om daarna opgegeten te worden !

Net als die koe / varken / schaap etc die mogen van mij in de weide grazen , maar om daarna opgegeten te worden.

En die Python............ ach tis te koud voor hem momenteel dus die is niet actief.

Maar net paling dus..............

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe