Ga naar inhoud

Nieuwtje van de dag


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

Het topic om over een nieuwtje te praten, wat het ook is.

Mijn nieuwtje van de dag.

Ik merkte zojuist op dat je tegenwoordig ook tijdblokken ziet bij de Track & Trace van TNT Post/Post NL (https://mijnpakket.postnl.nl/) voorheen zag je volgens mij alleen dat ze onderweg waren. Wanneer en of zie die dag komen is dan nog een raadsel.

Nu komt mijn pakketje bijv. tussen 15:15 en 19:15. Daarbij vermeld dat ze hopen zo'n tijdvak steeds kleiner te maken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed lokaal initiatief!

http://www.krispijn.org/

In navolging op de Power to the Pieper actie op de Dam in Amsterdam wordt het nu mogelijk gemaakt om op een simpele manier aardappels en andere producten te kopen, direct bij de boer. Want, nog steeds liggen voorraadschuren vol en worden er tonnen voedsel weggegooid.

Nederland loopt bepaald niet voorop als het gaat om de binnenlandse voedselconsumptie, dit jaar liggen er nog enorme binnenlandse voorraden in de schuren terwijl onze consument alweer rustig grijpt naar exact hetzelfde maar dan wel buitenlands product. Uit onderzoek van het Landbouw Economisch Instituut bleek al eerder dat de Nederlandse consument geen waarde hecht aan het land van herkomst. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Groot Brittannië en Duitsland, landen waar juist zeer scherp op lokale herkomst word gelet. En terecht; op deze manier wordt de lokale economie gestimuleerd in tijden dat dit hard nodig is, vind er minder energie verspilling plaats en heeft de consument een beter inzicht in de herkomst van haar voedsel hoe er eigenlijk geproduceerd wordt .

Nog nooit zijn zo vroeg nieuwe buitenlandse producten geïmporteerd terwijl dezelfde binnenlandse producten nog volop aanwezig zijn. Deze import zet een forse druk op de verkoop van het binnenlands product. Prijzen kelderen omlaag of producten kunnen simpelweg niet verkocht worden. Hoe komt dit? Waarschijnlijk heeft onze consument nauwelijks weet van waar haar product vandaan komt. Tijd om hier verandering in aan te brengen!

Nergens ter wereld hebben we te maken met zulke strenge voedseleisen als in Nederland, tegelijkertijd mag de Nederlandse overheid geen eisen stellen aan de productiewijze in het buitenland. De consument kan dus van alles in zijn mond stoppen terwijl met een beetje meer doordacht kopen er zoveel beters te krijgen is, wat ook nog een positief effect heeft op de eigen omgeving van u, onze consument. Koop uw voedsel dus lokaal!

Krispijn van den Dries, Michiel Vos en Anton van Vilsteren, drie biologisch boeren uit Flevoland bundelen hun krachten en willen de burger het makkelijker maken door voor een zeer lage prijs een topproduct te verkopen. Op de site van Krispijn, (klik), kunnen biologisch dynamische (EKO en Demeter) aardappelen, uien en wortels worden gekocht voor een prijs van 50 cent per kilo. Zowel consument als boer krijgen zo een eerlijke prijs.

Daarnaast profiteren de Voedselbanken, die het om politieke redenen zwaar hebben in deze huidige tijd, ook nog eens van deze direct verkoop. Want van elke kilo verkocht product doneren deze boeren 10% in vers product aan de Voedselbank in de grote steden.

Tot slot kunt in overleg naast aardappels, uien en wortels ook knolselderij en rode en witte kool bestellen van mijn collega boeren. Alles is biologisch, alles is lekker, alles is direct van de boer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk idee, maar het is 1,5 uur rijden om die dingen op te halen! 'lokale boer' is in mijn geval net echt van toepassing dus aangezien ik niet in flevoland woon.

Overigens zou ik ook aardappels kopen bij de lokale boer als het makkelijk te bestellen zou zijn. Wie weet kan hij het dan nog kosteloos bezorgen ook bij voldoende afname.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon, leuk & interessant om te zien.

(leuk detail als je de software onwikkelaars kent die zoiets gemaakt hebben en dit soort logistieke software sites ontwikkelen)

Afgelopen maandag een s/w update bij Adobe besteld (rechtstreeks op hun internationale website).

Ik kreeg maandag een emailtje dat de order processed was en zsm geshipped zou worden. En de volgende ochtend (dinsdag) een link naar de site van UPS dat de doos met s/w onderweg was. En voila, zojuist afgeleverd. En zelfs die levering aan de deur is al weer online verwerkt en zichtbaar.

Toch best wel snel. In Ierland besteld, vanuit Duitsland verstuurd en binnen 3 dagen afgeleverd (en ook nog het juiste... ;))

Delivered On:

Wednesday, 09/05/2012 at 11:14

Left At:

Residential

Signed By:

[Captain Hook]

Proof of Delivery

Additional Information

Shipped/Billed On: 08/05/2012

Type: Package

Weight: 0.50 kg

Shipment Progress

  • What's this?

Location Date Local Time Activity

Utrecht, Netherlands 09/05/2012 11:14 Delivered

09/05/2012 7:20 Import Scan

09/05/2012 7:10 Out for Delivery

09/05/2012 7:05 Arrival Scan

Koeln, Germany 09/05/2012 3:42 Departure Scan

09/05/2012 0:58 Export Scan

09/05/2012 0:57 Export Scan

09/05/2012 0:10 Arrival Scan

Herford, Germany 08/05/2012 21:30 Departure Scan

08/05/2012 19:42 Export Scan

08/05/2012 19:42 Origin Scan

Germany 08/05/2012 8:07 Order Processed: Ready for UPS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, voor mij is het "slechts" 20 minuten rijden, maar bij ons komt de aardappelboer aan huis. Ook vers van het land (of uit zijn opslag) en ook uit de Noordoostpolder. Heeft er ook van alles en nog wat bij, aardappels, appels, wortelen, uien. Die werkt om de zoveel tijd een groot aantal klanten af in het dorp met zijn bestelbus met iets van 1000 kg zooi. Hij krijgt ook nog eens een veelvoud van dat wat die er anders voor krijgt en wij weten waar we aan toe zijn.

Maar als je bijvoorbeeld in Kampen woont kan het de moeite waard zijn die plek in Ens, maar om nu echt om te rijden? Dan moet je al heeel veeel halen. Daarnaast kan de boer de aardappels beter opslaan dan wij en om nu 100 kg aardappels thuis te hebben met uitlopers... Het zou wat anders zijn als er een lokaal distributiepunt is (het bekende groente abo). Dat maakt het bio-verhaal ook iets geloofwaardiger want dat gaat nu verloren aan de benzine/ diesel van de klant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Warme douche? Omdat ik gewoon ontvang wat ik besteld heb en waar ik voor betaald heb? :duh:

Wel dat is bij jou een unicum als het in één keer goed gaat !

Als ik alleen al de frustratie's van deze week van je hier lees dan is dit echt wel een warme douche en is het niet zo normaal dat jij ontvangt wat je besteld hebt !

:P

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, een bijzonder mooie auto is het niet, lelijk (persoonlijke smaak) dus is het misschien maar goed ook dat die hem zo geparkeerd heeft om er vanaf te komen. Zonde van de boom trouwens.

Hij was vast stiekum aan het (slalom)oefenen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonde van die boom !

Weer een stuk natuur naar de verdommenis gebracht door zo'n petjes figuur !

Als het zo door blijft gaan kunnen we geen appels en peren meer halen bij ons boerrinnetje hoor !

Nee rijbewijs innemen en zodra ze het weer terug hebben dan alleen voor een 40Km wagentje !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lelijke auto? Dit is een Audi R8! Niet echt lelijk als je het mij vraagt. Ik was laatst bij Pouw Zwollen en daar staat er ook een in de showroom...heerlijke auto om erbij te hebben! Dat wel natuurlijk!

Daar ben ik te functioneel/ pragmatisch voor. Blijft het een lelijke auti ;) vinden ondanks dat het dus een Horch is. Ligt misschien ook aan de kleur, maar vooral aan mijn vooroordeel dat de berijders van dit soort auto's iets te compenseren hebben en dus per definitie zielig zijn.. Daarvoor hoeven ze hem nog geeneens in de prak te rijden.

Misschien moet ik dan maar eens bij Pouw kijken bij ons in het dorp. Als ik dat trouwens geweten had, was zaterdag in de buurt voor de tuinspullen en om spullen naar de stort te brengen (nee, niet deze auti, wel allerhande rommel MET mijn auto, sorry, Yeti). Maar Pouw vind ik geen fijne garage, zeer nare, arrogante, gladde lui. Gebaseerd op eerdere ervaringen met een Golfje van een hele tijd geleden. Wel bevestigd door mijn collega en die heeft zijn Tiguan een paar maand geleden dan ook niet daar gehaald... Van de winter zat ik ook met smart te wachten dat die auto's op dat schuine dak die helling naar beneden zouden glijden, had me wel leuk geleken maar is niet gebeurd ;) .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe