Ga naar inhoud

Knipperlichten nauwelijks gebruikt, afschaffen?


Captain Hook
 Delen

Knipperlichten optioneel?  

17 leden hebben gestemd

Je hebt geen rechten om te stemmen in deze poll, of om de poll resultaten te bekijken. Log in of registreer om te stemmen op deze poll.

Aanbevolen berichten

Gewoon maar eens een poll.

Je zou tegenwoordig haast geen denken dat van vele auto's of de knipperlicht kapot zijn, of dat de bestuurder spontaan vergeten is dat er zo'n hendeltje in z'n auto zit.

Het is zeker niet cool meer om richting aan te geven, vooral niet als je ziet dat iemand anders b.v. staat te wachten voor een rotonde, om te zien waar jij heen gaat?

Kortom, we moeten dit auto onderdeel maar optioneel maken. En dan kun je bij de bestelling van een auto aangeven of je nog wel van die duffe knipperlichten wilt op je auto. Want waarom zouden ze gemonteerd worden als ze toch niet gebruikt worden...

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

WMM geeft het juiste antwoord!

Maarre, ik neem aan dat jullie wel begrijpen dat de hele vraagstelling als ironisch en cynisch bedoeld is???

Het valt me gewoon op hoe vaak je tevergeefs bij een rotonde staat te wachten of op de snelweg maar moet gissen waar iedereen heen vliegt...

Kleine moeite, groot plezier! En waarom dan toch dat lakse gedrag in het verkeer? De stereo op tien of de mobiel aan het oor, wordt minder vaak vergeten dan richting aangeven. :disgust:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook voor mij één van de grootste ergernissen in het verkeer. En niet eens omdat ik 10 of 20 seconden langer moet wachten voordat ik de rotonde op kan, maar vooral omdat die eikels geen rekening houden met medeweggebruikers.

En wat ik zo gek vind: we leren allemaal dat we richting aan moeten geven als we afslaan. Waarom leren veel autorijders dat klaarblijkelijk in bepaalde situaties weer af? Kost nog moeite ook, lijkt me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, de auto gaat ergens heen en ik mag mee :drive1: . Daar lijkt het tegenwoordig hoe langer hoe meer op.

Het autorijden wordt er steeds meer bij gedaan. (bij het bellen, bij het praten, bij het muziek luisteren, bij het eten en drinken :drinken: enz.) En daardoor verdwijnt het naar de achter grond. Dit is een gevaarlijke ontwikkeling

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij wel opvalt is dat hoe duurder de wagen is , hoe minder de knipperbollekes gebruikt worden !

Of kom ik de verkeerde mensen tegen ?

En geen richting aangeven is ook al een dure bekeuring als je hem krijgt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien de retorische insteek van deze vraag heb ik maar gekozen voor "wat een onzin-vraag". Ik zou wel eens willen weten hoeveel ongelukken er per jaar gebeuren door het niet of niet juist gebruiken van richtingaanwijzers...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij wel opvalt is dat hoe duurder de wagen is , hoe minder de knipperbollekes gebruikt worden !

Of kom ik de verkeerde mensen tegen ?

Denk eerder dat dit een optie is die niet genoeg opvalt :-)

Heb mijn zoon leren autorijden en heb hem zeker geleerd om de richtingaanwijzers te gebruiken en het belang hiervan uitgelegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien de retorische insteek van deze vraag heb ik maar gekozen voor "wat een onzin-vraag". Ik zou wel eens willen weten hoeveel ongelukken er per jaar gebeuren door het niet of niet juist gebruiken van richtingaanwijzers...
Da's een non-vraag Marco! Er gebeuren geen ongelukken doordat de mensen de gordel niet dragen... Alleen als er een ongeluk gebeurt, en je draagt geen gordel, zijn de gevolgen ietsiepietsie anders... :doh2:

huh? er gebeuren inderdaad geen ongelukken door het niet dragen van de gordel, maar wél door het niet aangeven van richting... en dáár hebben we het hier toch over?

Link naar reactie
Delen op andere sites

P'cies Marco! Ik denk niet dat de politie registreert wat de precieze oorzaak van ieder ongeluk was, laat staan dat het keurig ergens bijgehouden wordt.

Het blijft altijd gissen. Het gaat mij nog niet eens zozeer om ongelukken, alswel om gewoon de volkomen onnodige ergernis, irritatie c.q. onveilige situaties die er door veroorzaakt worden.

Volgens mij toch toe te schrijven aan het alsmaar toenemende "ikke, ikke, ikke' gebeuren. Het individualisme als men in de auto zit (en in allerlei andere situaties ook) van totaal geen rekening houden met een ander. Alleen maar aan jezelf denken. Triest hoor, dat het zover gekomen is...

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon 110% arrogantie!

Kijk mij stoer zijn, zonder ha... euhm, knipperlicht!

Ik zou best gedurende mijn ritjes in de auto freelance politieagent willen zijn. 10% van de boetes is dan prima, met een paar man hebben we de schatkist zo weer vol! Zoveel mensen die over doorgetrokken strepen rijden, links rijden, knipperlicht weigeren te gebruiken, rechts inhalen (ook dat zonder knipperlicht). Gewoon afrekenen die zooi. Kijk mij stoer, ik heb een hele stapel boetes! >> Maar zo stoer zijn ze ook weer niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij die dure bakken kan ik me dat niet voorstellen, zo graag als die gebruik maken van hun gaspedaal. Daar zijn ze ook niet te lui voor. Laksheid en te arrogant zijn kunnen dicht bij elkaar liggen. Als je het niet de moeite vind (normen/waarden), dan ben je de laks om het te doen.

Vwb die aftandse auto's die door hun voegen zakken met iemand van 150kg achter het stuur kan ik me voorstellen dat ze te lui zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gasgeven heb je zelf iets aan, richting aanwijzen doe je voor anderen. Een laks persoon zal eerder "bezuinigen" op gedragingen waar anderen van profiteren dan die waar hij zelf van profiteert. Uiteindelijk ligt het allemaal dicht bij elkaar: lakshied, arrogantie, egoisme (!!)... ga zo maar door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe