Ga naar inhoud

Distributieketting TSI motoren...


Captain Hook
 Delen

Aanbevolen berichten

Dank je wel. Het lijkt het dus op dat de kettingspanner niet vervangen is, wat ik wel vreemd vind. Tenzij die natuurlijk deel uitmaakt van de set, maar dat doet de rail dan ook, en die wordt wel afzonderlijk genoemd.

aangepast door CaseyBasey
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dus een nieuwe ketting, maar de motor loopt nog steeds soms een paar seconden rauw, ratelend bij het starten. Volgens de garage normaal, zolang het niet langer dan een paar seconden duurt...

Mijn Octavia loopt ook zeer random erg rauw bij koude start, 1.2 TSI.

Motor heeft ook een nieuwe ketting..

Mijn ervaring is dat bij lagere buitentemp zeg maar beneden de 13 graden dit geluid vaker voorkomt. Ik heb b.v de afgelopen 3 maanden met warmer weer geen last gehad, misschien 2 a 3 keer.

Ik omschrijf het geluid bij mijn auto meer als een tikkend geluid, meer zoiets als tikkende klepstoters geluid zeg maar. (anders dan ratelen v/d ketting)

Auto heeft afgelopen week bij een andere dealer gestaan als normaal en zij hebben het gelukkig ook gehoort met koude start.

Volgens deze dealer komt dit meer voor, maar niet iedere 1.2 doet dit even erg. Het zou mede veroorzaakt worden door het nagelen van de verbranding bij koude start, schijnbaar kan een TSI een behoorlijke soort van "dieselklop" produceren bij koude start.

Ik houd het in de gaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Members
  • bullet_black.pngbullet_black.pngbullet_black.pngbullet_black.pngbullet_black.pngbullet_black.png
  • 1022 posts

  • Merk:Skoda Yeti
  • Type:Ambition TSI 1.2 DSG & cornerlights & rainsensor

Geplaatst 11 mei 2012 - 22:40

Het eventjes toevoegen van een gedoseerde hoeveelheid extra brandstof, dient het milieu blijkbaar, maar voornamelijk toch de katalysator.

Het verhoogde toerental (bij sommigen) lijkt hiermee verklaard, zelf heb ik geen verhoogd toerental bij de start waargenomen.

post-50-0-26255400-1336768534_thumb.jpg

Goed onthouden Skoody

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.skodaforu...tal-na-starten/

@hobbel: regeneren gebeurt echt niet bij de koude start hoor. En dan praat je bovendien over diesels, dit gaat over een 1.2 TSI benzine... :huh:

Het regeneren gebeurt echt wel bij de TSI motoren.

Dat gebeurt alleen bij bepaalde omgevingstemperaturen, er wordt dan ,bij de koude start extra brandstof ingespoten ,om de afgastemperatuur tijdelijk te verhogen.

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Gisteren de ratel waargenomen. Doet zich voor onder het rijden. Meer gas, meer ratel. Bij stationiar in de auto niet waarneembaar, wel buiten de auto en harder bij geopende motorkap.

Zit nu in wachtruimte dealer die zo dadelijk een check gaat doen.

Ben benieuwd... of het DE ratel is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep de stang die de wastegate aanstuurt, al noemde de monteur de wastegate anders. Hij had het althans over een stangetje dat ????? aanstuurt. Ik neem als volstrekte leek maar even aan dat er niet meer van die stangetjes in een turbo zitten. 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

je koopt toch een auto bij je dealer, dus moet hij het fixen, toch?

lpg koop ik bij dmi groningen dus gaan zij wel bij de fabrikant zeuren.

P.S. Maak geen ruzie /stampij bij ze, wees duidelijk ;)

aangepast door Wasmachineman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe