Ga naar inhoud

Distributieketting TSI motoren...


Captain Hook
 Delen

Aanbevolen berichten

Toch iets om in de gaten te houden:

http://www.autobild....en-3342557.html

Er lopen al diverse topics, her en der, over terugroepacties, over ratelende kettingen, wat al dan niet gefixed wordt.

Maar als je bovenstaand artikel leest, begin je toch te vermoeden dat er een dieper probleem achter zit. Iets wat VAG nog niet wil toegeven...

Het betreft 1.2 en 1.4 TSI's. Van zowel VW als Skoda (dus ongetwijfeld ook Seats en Audis)

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht een idee om hier de (terugroep)codes en bijbehorende omschrijvingen te bundelen?

-15D9 distributieketting modificatie

[nog in te vullen detail omschrijving]

-24W6 wijziging turbo + s/w update

[nog in te vullen detail omschrijving]

En dat iemand met werkplaats (ELSA?) toegang de info verder aanvult?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag bij de garage winterbanden laten verwisselen, bij het ophalen werd ons verteld dat er o.a. updates gratis waren uitgevoerd, op de factuur worden de volgende codes vermeld: actie 24W6 interventie met participatie van uw dealer, verdere codes: 18 03F 145371A schijf

1820 21300199

1820 24702599, e.e.a. op internet nagezocht, zodoende kwamen we op deze site terecht, het enige wat we de laatste tijd wel eens hoorde, een soort van tikkend, ratelend geluid.

Achteraf is/was het misschien die bewuste distributieketting?

Het gaat hier om een skoda fabia 1.2 tsi 77kw/105 pk dsg. Iemand enig idee?

Bvd

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Kettingproblemen bij VW TSI-motoren. Herkenbaar?

Een distributieketting hoort een autoleven mee te gaan. Dat blijkt bij een flink aantal TSI-motoren van de Volkswagen Groep helaas niet zo te zijn.

Naast signalen die we zelf kregen, komen bij ons Duitse zusterblad AutoBild bovengemiddeld veel alarmerende berichten binnen van Volkswagen- en Skoda-rijders over problemen met distributiekettingen. Het zou met name gaan om 140 pk 1.4 TSI’s. Reparatie betekent een flinke kostenpost die in de duizenden euro’s kan lopen. Volgens de Volkswagen-fabriek zou één en ander te wijten zijn aan een kwaliteitsprobleem bij de kettingleverancier.

Bij de Nederlandse Volkswagen-importeur herkennen ze deze problemen bij de 1.4 TSI niet. Een woordvoerder van de importeur meldt wel bekend te zijn met opgerekte kettingen bij een reeks auto’s met 1.2 TSI-motor van modeljaar 2010. Een terugroepactie is niet nodig: om problemen te voorkomen, worden deze kettingen tijdens de reguliere onderhoudsbeurt vervangen. Van de 941 auto’s (Golf, Polo, Golf Variant en Golf Plus) die het in Nederland betreft is inmiddels 85 procent al in de werkplaats geweest.

Heb je ook problemen gehad met de distributieketting van een TSI-motor, laat het ons weten en stuur een e-mail naar: autoweek@autoweek.nl onder vermelding van ‘TSI distributieketting’.

Bron: autoweek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Problemen met VW TSI-motoren

door Theo Kuijper

AMSTERDAM - Importeur Pon in Leusden bevestigt dat er met bepaalde types van de TSI-motoren zich problemen met de distributieketting kunnen voordoen. In het ergste geval kan de schade aan de motor in de duizenden euro's lopen.

ONDERZOEK

In Duitsland wordt Volkswagen al enige tijd overstelpt met klachten over onder meer de 1,4 liter TSI-motoren, die onder meer in de Golf, Touran en Tiguan liggen. Bij het Duitse autoblad Autobild hebben zich al tientallen gedupeerden gemeld met problemen die door een te slappe distributieketting zouden zijn veroorzaakt. Het ging daarbij vooral om de 1,4 liter TSI motoren (140 pk) die in 2006 en 2007 zijn gebouwd. De problemen blijken tussen de 40.000 en 70.000 kilometer aan het licht te komen. Bij het starten van de koude motor klinkt er een ratelend geluid en kan er tevens een waarschuwingslampje in het instrumentenpaneel gaan branden. Onderzoek heeft inmiddels uitgewezen dat er sprake is van een opgerekte distributieketting. De oorzaak hiervan is nog onbekend. Volgens VW moet een distributieketting een motorleven lang meegaan. Ook in ons land hebben zich al de nodige gedupeerden gemeld.

BESLOTEN

Volgens een woordvoerder van Pon gaat het niet alleen om de 1.4-versie maar ook om de 1.2 TSI-motor. Van deze laatste motor gaat het om zo'n 900 exemplaren waarvan inmiddels 85% van een nieuwe distributieketting is voorzien. Bij de 1.4 gaat het om ruim 50.000 motoren en de importeur heeft inmiddels besloten dat er een coulanceregeling geldt voor auto's vanaf 2006.

Bron: De Telegraaf, autovisie ma 07 mei 2012, 11:35

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel de dealer zegt dat de mijne niet vervangen hoeft te worden, houd ik m'n twijfels. En dat komt omdat ik nog steeds bij het starten soms gedurende een paar seconden een rammelend/ratelend geluid hoor. Soms lijkt het rammelen, soms ratelen en soms een donker gebrom. Ik ben er niet 100% zeker van dat het alleen bij koude start is, maar heb het recentelijk in ieder geval niet bij warme motor gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel de dealer zegt dat de mijne niet vervangen hoeft te worden, houd ik m'n twijfels. En dat komt omdat ik nog steeds bij het starten soms gedurende een paar seconden een rammelend/ratelend geluid hoor.

Dat zeg ik ook iedere keer, als ik bij de garage kom.

En dan is het "nee hoor, meneer, uw auto is niks mee aan de hand" :gestoord:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel de dealer zegt dat de mijne niet vervangen hoeft te worden, houd ik m'n twijfels. En dat komt omdat ik nog steeds bij het starten soms gedurende een paar seconden een rammelend/ratelend geluid hoor. Soms lijkt het rammelen, soms ratelen en soms een donker gebrom. Ik ben er niet 100% zeker van dat het alleen bij koude start is, maar heb het recentelijk in ieder geval niet bij warme motor gehad.

Dit kwam ik tegen op de site van Briskoda:

1e post:

There is only a noisy cold start, but the reason is the tension bearing/spring of the timing chain. The dealar said it was a 5 min job to change it. The item price is 28 Euro. I get this done next week.

I'll take pictures and add it next week.

2e post:

As a solution against noisy cold start, we have changed the timing chain tensioner and success emoticon-0100-smile.gif

The noise was coming at the first seconds of ignition, dealer said the easiest and cheapest way is to start/change the tensioner. It was a 2 minutes job.

This part is changed

DSC_3538.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe