Ga naar inhoud

groepsaankoop tuning


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

scheelt echt, ik heb het er inmiddels graag voor over. Zie het verhaal van Ron bij de buren, 98 scheelt 14 pk en 15 Nm op de rollenbank. Het doseren met het gaspedaal went snel genoeg, dat zul je zien

aangepast door Rosinfield
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het nalezen van de inbouwinstructie die ik meekreeg, lees ik dat je het "blokje met software" aan moet sluiten aan de accu.

Ik heb dit niet gezien. Klopt het dat je niet hoeft aan te sluiten aan de accu? Ik zal het ook nog aan JD vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij zit er bij een externe ECU (zie helaas geen info over je auto bij je profiel) niet eens een kabel aan om aan te sluiten op de accu?

Profiel is bijgewerkt. Dank voor de tip. Inderdaad zit er geen kabel bij externe ecu voor de accu. Zal dus niet nodig zijn. Dan klopt de beschrijving niet helemaal, maar niet heel erg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag bij JD geweest. Heel goed geholpen door de mannen van JD. Het aansluiten was op het oog eenvoudig en daarna proefrit gemaakt.

Mijn eerste indruk op de terugweg naar huis: Auto hangt beter aan het gaspedaal. Begint bij 2000 tpm en zeker rond 2500 tpm in D-7 (snelheid is dan ongeveer 120 km) reageert de auto direct. Ik hoef nauwelijks het gaspedaal in te trappen. Je voelt dat het vermogen meteen beschikbaar is. Onder 2000 tpm merk je niet veel verschil, tenzij je het gaspedaal dieper intrapt. Dan schakelt de DSG meteen terug. Moet nog even wennen dat je niet te diep het pedaal intrapt. Bij een handbak is dit natuurlijk anders omdat je zelf bepaalt wanneer je schakelt. Komende dagen nog verder testen. Mij werd ook verteld dat benzine 98 beter is.

Het gaat dus om indrukken ( niet van het gaspedaal)

Bij mijn ongetunede Yeti 1.2 DSG, zijn al de bovengenoemde eigenschappen ook van toepassing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat dus om indrukken ( niet van het gaspedaal)

Bij mijn ongetunede Yeti 1.2 DSG, zijn al de bovengenoemde eigenschappen ook van toepassing.

Ach hobbel de bobbel, da's allemaal maar retoriek. :-) Lees het ook eens in de context dat die indrukken voor de tuning niet bestonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hobbel mag best even het verschil testen bv tijdens de M&G

Dat aanbod sla ik niet af, natuurlijk.

Maar ik weet niet of de gezapige, lommerrijke omgeving van Oosterbeek met agenten, die daar echt helemaal niets te doen hebben, nu de juiste plek is.

Maar ja, wat maakt het uit, het zijn niet mijn nummerplaten die op de lasergun verschijnen. :drive1:

Dit is natuurlijk echt niet mijn bedoeling.

Jij mag ook wel even in de mijne om de objectiviteit te hervinden !

De aanwezigheid van een dakspoiler zal op de discussie gelukkig geen enkele invloed hebben.

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

In het gezapige beeld dat jij oproept zie ik dorpsveldwachters en dienders driftig zwaaiend met hun knuppeltje achter een getunede yeti aanrennen. "Remmen, drommelsche apekoppen, kunnen jullie wel, lampepitten?"

Jij mag ook wel even in de mijne om de objectiviteit te hervinden !

:lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het nalezen van de inbouwinstructie die ik meekreeg, lees ik dat je het "blokje met software" aan moet sluiten aan de accu.

Ik heb dit niet gezien. Klopt het dat je niet hoeft aan te sluiten aan de accu? Ik zal het ook nog aan JD vragen.

Snap nu, bij nalezen van de instructie, wat je bedoelt. Daar is sprake van een rood en zwart draadje naar de accu. Misschien kan Race Eend eea nog even verduidelijken
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben eens op zoek gegaan naar de kleine lettertjes bij Ziptuning mbt het overnemen van de garantie. Want dat wordt vaak heel snel en makkelijk geroepen, opvallend genoeg juist door de ehm... "mindere broeders" onder de tuners, maar vaak begint het gedonder als je daadwerkelijk een beroep wilt doen op die garantie. Het enige wat ik kan vinden mbt die garantie is dit:

Motorgarantie

De Ziptuning
®
garantie is geen verzekering bij een externe partij zoals u vaak in deze branche ziet, deze verzekeringen kennen te veel beperkingen en daarom kiezen wij voor een beter geschikte algemene voorwaarden. Deze is gratis en beperkt tot 100.000 km voor auto's tot 2 jaar oud. U krijgt de algemene voorwaarde mee na tuning, geprint op de achterkant van uw factuur en servicecard formulier. Er is voor u ruim gelegenheid om deze eerst goed door te nemen en hier vragen over te stellen, Indien u wenst kunnen wij u bijstaan voor nadere toelichting.

Juist... 't is dus géén verzekering, maar wat is het dan wel? Men kiest voor Algemene Voorwaarden (dat is iets heel anders als garantie, hooguit kun je garantie vastleggen in je AV). Je krijgt die AV mee na tuning. Leuk... dus pas nadat je getuned hebt, krijg je de voorwaarden waaronder dat gebeurd is mee. Logisch! Bovendien zijn AV volgens vaste jurisprudentie niet eens van toepassing op de overeenkomst als ze niet vooraf ter kennis van de consument zijn gebracht. Goed geregeld.... Ik heb een email gestuurd of ik die AV kan krijgen. Ben benieuwd...

In de FAQ kom ik nog het volgende tegen mbt de garantie:

Is het mogelijk de motorgarantie te verlengen?

Hiervoor bieden wij u een goede verzekering op de motor, de aandrijflijn en elektrische installatie vanaf € 225,- per jaar met Europese dekking. De verzekering kan per jaar worden verlengd tot de auto maximaal 5 jaar oud is. Meer informatie hierover vindt u op de pagina ‘garantie’. Auto's tot 2 jaar oud hebben natuurlijk al standaard een motorgarantie bij Ziptuning. Uw fabrieksgarantie vervalt dus niet.

Krijg ik echte garantie op de tuning?

Koopt of onderhoudt u uw nieuwe auto bij een onafhankelijk autobedrijf, dan behoudt u gewoon de fabrieksgarantie. Het is een misverstand dat u verplicht bent uw auto dan te laten onderhouden of aanpassen bij het bedrijf waar u ‘m heeft gekocht. Het is zelfs verplicht in de Europese wetgeving dat u die keuzevrijheid heeft. Als u uw auto bij ons in onderhoud geeft, blijft de fabrieksgarantie dus gewoon in tact. De unieke Ziptuning garantie is gratis voor auto's tot 2 jaar oud. Uw fabrieks- / dealergarantie vervalt dus niet. Deze garantie is belangrijker en beter dan de traditionele eenvoudige software garantie welke u elders ziet. Indien u wenst kunnen wij u bij staan voor nadere toelichting.

Er wordt hier nogal wat essentiele informatie weggelaten.... en er staat de nodige onzin. Je krijgt als consument het gevoel opgezadeld dat alles goed geregeld is, maar de praktijk is vaak anders. Daarover zijn inmiddels genoeg voorbeelden te vinden via onze grote vriend Google.

Tot op heden heb ik niets meer vernomen van onze vrienden van ZIP-tuning. Waarom verbaast me dat nou niet... :doh2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal ik het eens aan een collega vragen? Schijnt goed bevriend te zijn met iemand van ZIP tuning (als ik de goede naam heb onthouden). Aangezien mijn collega er nogal vol van is, is dit natuurlijk de kans :devilred:

Graag! Ik ben nog steeds erg benieuwd namelijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe