Ga naar inhoud

Finbox


EdK
 Delen

Finbox  

7 leden hebben gestemd

Je hebt geen rechten om te stemmen in deze poll, of om de poll resultaten te bekijken. Log in of registreer om te stemmen op deze poll.

Aanbevolen berichten

Ik gebruikte het ook niet voor het finbox (bovendien echt een belachelijke naam) ging heten. Waarom zou ik dat nu wel doen?

Van mij hoeft dat allemaal niet, geeft ze weer meer redenen om de tarieven te verhogen. Laat (met name de ING - die ik gelukkig niet heb) eerst hun basis diensten maar eens op orde maken voor een normaal bedrag zonder al die toeters en bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je krijgt nu nog steeds acceptkaarten binnen van de instanties die je moet betalen

Met finbox kunnen ze het in die box zetten en hoef je alleen nog maar aan te kliken en dan per internetbankieren je goedkeuring geven en dus betalen.

Maw je krijgt de papieren versies niet meer op de mat maar per mail/finbox dus elektronisch

Op zich klinkt het allemaal mooi , maar nog meer gegevens zullen mijn inziens op internet komen, welliswaar beveiligd maar tsja die beveiligingen kennen we onderhand wel !

En men promoot het uiteraard weer dat het allemaal op deze manier goedkoper zal zijn en dat we dat uiteraard in de portomonee zullen merken

Maar ja dat merken dat weet ik onderhand wel ............ meestal wordt het duurder en is mijn beurs nog vlugger leeg dan voorheen.

We zien het met het ziekenfonds van voorheen, met de metode die we nu hebben zou het goedkoper en betaalbaar blijven...

Maar in mijn geval is het alleen maar duurder geworden elk jaar ondanks collectief verzekeren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is in ieder geval nog beter voor de portomonnee dan de automatische incasso. Dan weet je zeker dat je het zo snel mogelijk kwijt bent.

In dit huishouden wordt er nog wel eens een acceptgiro vergeten. Van het bedrag aan administratiekosten en boetes kan ik wel een paar keer uit eten! Dus ik zou die finbox wel willen gebruiken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu zijn we met z´n allen nog erg huiverig voor dat soort zaken, zeker in een tijd waarin de ene na de andere grote hack bekend wordt. Maar over een paar jaar is dit geen keuze meer, maar gewoon de enige mogelijkheid om te betalen. Je gelooft toch zelf niet dat die tientallen miljoenen acceptgiro´s die we per jaar heen en weer sturen (en overtypen in telebankieren) in stand gehouden zullen worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik het al lang, en vind het superhandig. Voor bijna al mijn betalingen gebruik ik automatische incasso, en alleen jaarrekeningen en dergelijke (oftewel: dingen die ik wil checken) gebruik ik (digitale) acceptgiro's. Ideaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt,

totdat het een paar keer serieus stevig mis gaat. En dan wordt duidelijk dat ons die keuze beter niet ontnomen had kunnen worden. Het heeft geen zin om problemen te zien aankomen, want het moet altijd eerst mis gaan voordat decision makers ook door hebben dat het beter anders had gekund.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wat bedoel je nu precies te zeggen? Dat we dan maar niet moeten telebankieren? Want FINBOX is niet meer dan een extra functionaliteit op je telebankieren, als dat gehackt wordt is je hele telebankieren gehackt en maak ik me over die FINBOX geen zorgen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

is weer zo'n angst voor de stoomtrein verhaal. En idd, kwestie van tijd dat je wel mee moet doen. Moet je maar eens nagaan wat nu 1 papieren overschrijving al kost!

Maar een papieren overschrijving vertegenwoordigt wel een substantiële waarde, brievenbusklep beweegt, de dichtgeplakte envelop , de giro op een soort van geschept papier met ingewikkelde bedrukte voor- en achrerzijde, soms een handtekening , het heeft wel iets, in ieder geval iets meer tastbaars dan een digitale geldverschuiving.

Link naar reactie
Delen op andere sites

FINBOX is niet meer dan een extra functionaliteit op je telebankieren, als dat gehackt wordt is je hele telebankieren gehackt en maak ik me over die FINBOX geen zorgen...

O ja, we beginnen nu niet met wachten tot het mis gaat, we zaten er al langer op te wachten.

Het gaat al best een tijdje goed inderdaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe