Ga naar inhoud

Lekkere muziek?


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

Ja, maar met Americana is altijd het probleem:

1. er is zo ontzettend veel van, en ook zo ontzettend veel leuke

2. Het is eigenlijk nooit te zeggen dat het een beter is dan het ander. Op een of andere manier is het op een bepaald level gewoon allemaal goed.

3. het is ook niet helemaal afgebakend. Bijv. Norah Jones, is dat americana?

4. De studioversies staan meestal niet op youtube

Nou ja, toch even een favo-lijstje dan, maar dat is dus niet compleet:

Steve Earle - Poison lovers,

Steve Earle - You're still standing there

Fred Eaglesmith - Spookin' the Horses

Fred Eaglesmith - Water in the fuel

Fred Eaglesmith - Pontiac

Chip Taylor >> echt meerdere

The Original Harmony Ridge Creeck Dippers - Flowering Trees

The Highwaymen -

Dixie Chicks -

Verder nog Zweeds:

Sophia Karlsson -

(en nog veel meer mooie liedjes van deze dame)

Lisa Ekdahl - (is eigenlijk jazz, maar vooruit)

Lisa Ekdahl -

Lisa Ekdahl - oppna upp ditt fonster

Link naar reactie
Delen op andere sites

He, grappig! Steve Earle is 1 van mijn helden; paar weken geleden nog gezien met m'n kinderen in Paradiso. Speel ook zelf vel van hem.

Je hebt gelijk, Americana of Roots Music is wel erg breed. Verder ben ik een enorm fan van Ryan Adams (laatste album Ashes & Fire, erg mooi) en Wilco is mijn favoriete band bij uitstek. Die gaan we 13/11 weer zien in Utrecht.

Tja, Norah Jones kun je ook wel onder Americana scharen denk ik, doet en deed ook het nodige samen met Ryan Adams.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geniet er van!

Best leuk:

- lekker fris

- up tempo

- mooie stemmen

- virtuoos gitaarwerk

alleen aan het einde vergeten ze een beetje dat ze toch gewoon onder de categorie soft rock vallen, en dan is het niet het toppunt van subtiel om er zo'n potje van te maken.

Ik ontdekte dat ik van Wilco het liedje "One hundret years from now" heb, wat staat op het album "Return of the Grievous Angel - a tribute to Gram Parsons". Daarop is Wilco ook het ruigste liedje op een traag country-album. Maar ja, als je 30 bent is het natuurlijk gemakkelijker om schaamteloos en ongegeneerd de bejaardenvariant van Americana te draaien. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe