Ga naar inhoud

Extra garantie van twee jaar.


Snelle
 Delen

Aanbevolen berichten

Zoek ik net op google naar Skoda Verlengde Garantie, kom ik hier weer terecht :P

http://www.skoda.nl/service/onderhoud-en-reparatie/zekerheidspolis.aspx is nog altijd de URL.

Als ik dat goed lees, is steeds met 1 jaar verlengen goedkoper dan in 1x 2 jaar verlengen? (in mijn geval 215 vs 449) En, is die km grens de afstand die je mag rijden per jaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kun je maximaal 2 keer verlengen maar niet langer dan de lengte van de 1e verlenging. Maw: als je nu 1 jaar kiest kun je nog 1 keer 1 jaar extra verlengen. Je maximale duur is dan 2 x 1 jaar = 2 jaar. Als je nu 2 jaar kiest kun je dus maximaal 2 x 2 = 4 jaar een verlengde garantie hebben.

De gereden afstand is volgens mij de totale kilometrage en niet de jaarlijkse portie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij is verteld dat je maximaal 4 jaar kan verlengen, na de 2 jaar fabrieksgarantie, ongeacht of je voor 1 of 2 jaar verlengd. Het risico van 1 jaar verlengen is, dat de prijzen omhoog kunnen gaan waardoor je het volgende jaar meer moet betalen en/of dat ze stoppen met deze vorm van garantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat dit de max km zou zijn is een beetje gek, want je moet de laatste verlenging doen voor de 160.000 km. Dat zou dan geen zin hebben omdat ze niks dekken? Of bedoel je, als je 2 jaar kiest kan je in die 2 jaar max 150.000 rijden?

Ik heb mijn dealer gemaild maar nog geen reactie gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou volgens mij ben ik er uit dankzij mn dealer.

Je kan binnen de Skoda Zekerheidspolis (verlengen van garantie) maximaal 2 jaar direct kopen voordat je garantie afloopt. Dat kan 1x 1 jaar, of 1x 2 jaar.

De kilometers zijn de stand tot wanneer de garantie loopt. Dus 1 jaar, 2 jaar of de gekozen kilometerstand. Wat eerder komt stopt de garantie.

Daarna kan je de zekerheidspolis verlengen. De verlengde zekerheidspolis dus (die op zijn beurt de garantie verlengt).

Deze kan je in het 3e,4e,5e jaar afsluiten. De auto mag dan alsnog niet meer dan 160.000 km gereden te hebben voor de aanvraag van het komende jaar.

--

Topic verplaatst naar onderhoud

Skoda Zekerheidspolis en verlenging.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb deze post ook eens aandachtig doorgelezen. Ik zat er over na te denken de garantie te verlengen, omdat ik toch best vaak de kapotte EGR terug zie komen, met een kostenplaatje van +/- € 400,- excl. arbeidsloon. (excl. de mogelijkheid op de coulanceregeling) Maar als ik dan de kleine lettertjes erbij pak, dan is dit een motoronderdeel en eveneens aan slijtage onderhevig, dus zou het buiten de garantie vallen. Daarnaast de kleine lettertjes waar je absoluut discussie over krijgen gaat. Rijstijl (overmatige belasting) etc. Hiermee kunnen ze alles wel afhouden. VB: Stel, de homokineet begint te tikken, dan dient deze vervangen te worden. Maar.... dan zal ik wel een stoepparkeerder zijn, een stoeprand geraakt hebben o.i.d. Persoonlijk heb ik geen trek in een discussie m.b.t. garantievoorwaarden, daar heb ik mijn rechtsbijstandverzekering voor. Mocht je in een discussie komen met een garage, dan kan je aanspraak doen op de BOVAG en zij zullen er een "onpartijdige" expert op zetten. Mijn ervaring is echter dat dit niet alleen erg veel tijd en dus bijzonder veel energie kost, maar deze "onpartijdige" expert, toch stiekem best eigenlijk wel heel erg partijdig is. Dit gezemel verhelp je in mijn ogen niet met de xtra verzekering. De garantie uitsluitingsgronden vind ik namelijk best veelomvattend. Maar misschien dat ik het verkeerd begrepen heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteindelijk laat je iets het zwaarst wegen:

  • De angst dat je kosten gaat krijgen. Een verlengde garantie zou die kosten kunnen dekken.
  • De angst dat de verlengde garantie niets dekt en je die dus achterwege had kunnen laten.

Zelf kies ik voor zekerheid, wat in het ongunstigste geval een schijnzekerheid zou kunnen blijken te zijn. Geeft me tot dat eventuele moment een beter gevoel.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik doe het omgekeerde. Gok er op dat ik zonder uiteindelijk goedkoper uit ben. Zo niet, pech gehad. Op deze manier al heel wat bespaard met soortgelijke "aanbiedingen" bij huishoudelijke apparaten. M.i. is het gewoon een kwestie van kans-inschatting en mate waarin je ingeschat risico accepteert. Maw, hier geldt per definitie geen oordeel over juist/onjuist.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nooit eerder een garantie verlengd, heb voor andere apparaten dezelfde afweging gemaakt als Rosinfield. Nu wel voor deze auto, de eerste die ik nieuw heb gekocht. Maar de eerlijkheid gebied me ook te zeggen dat ik van m'n dealer hiervoor een interessant aanbod heb gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verschil met die garantie op huishoudelijke apparaten is wel dat de Skoda garantie in vergelijking veel keer goedkoper is.

Toen ik enkele weken geleden bij de Skoda dealer langs ging, werd er ook meteen gesproken over die garantie. Het was of 400 euro korting of gratis de garantie. En zo is het onderwerp meteen aangesneden. En daarna 'met die elektronica allemaal in de wagens meneer....' dan speel ik het natuurlijk ook terug. Ah (verontwaardigd), dus er zijn veel problemen met de nieuwe wagens?

En eigenlijk is dat allemaal relatief, auto's zijn over het algemeen veel betrouwbaarder dan 10 of 20 jaar geleden. Er is op geen enkel ogenblik een teruggang geweest, ook niet met de komst van elektronica. En dat zal met dat downsizen van tegenwoordig waarschijnlijk niet anders zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Gezien mijn laatste schade welke wel door de garantie was gedekt, en de kans op een vervolg hierop, heb ik besloten het wel te verlengen. Is het niet voor mezelf, dan zou het kunnen zijn dat ik hem kan verkopen als hij 3 is (voorbeeld) en hij nog gewoon 1 jaar garantie heeft. Achteraf kan dat niet meer.

Zover ik kan zien zijn de 2 jaar verlengen de voorwaarden nagenoeg gelijk aan de eerste 2 jaar. 5e en 6e jaar zijn het wel andere voorwaarden, dat noemen ze ook anders, ik geloof verzekering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Distributieketting en DSG koppeling zijn (dacht ik) wel zaken die bij iedereen vervangen worden, ongeacht of je extra garantie genomen hebt of niet.

 

Voor de airco ben ik wel benieuwd, in feite zou hier toch weinig discussie over mogen zijn, lijkt me een duidelijk garantiegeval.

 

In ieder geval lijkt het mij dat de tegenstanders van de extra garantie (zoals ik), ongelijk beginnen krijgen. Tegenwoordig valt er zoveel kapot aan een Skoda, dat je het er bijna met zekerheid uit haalt :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

De airco bleek niet meer van koelmedium voorzien.

Afgeperst op lekkage, niet lek (condensor lek ?)

 

Nu volgt het relaas van de onderhoudsdealer,

Bij de AC installaties lekt er geleidelijk koelmedium weg, vooral bij niet-gebruik.

15 % per jaar lekt gewoon weg, dat is een gegeven.

 

Maar, ik hoef NIETS te betalen, zefs de vervangende auto NIET.

De garantievezekering is dus blijkbaar gewoon volledig in takt.

 

Dat ik aangenaam verrast was, behoeft geen betoog, alhoewel  ik het niet echt had verwacht. :)

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Airco lekt altijd een beetje, maar 3 jaar is wel snel hoor. Maar dat het dan plots niet meer werkt, is niet verwonderlijk. Waarschijnlijk stopt de compressor er gewoon mee bij (een bepaalde) te lage druk in het systeem, om te vermijden dat er schade zou ontstaan.

 

Maar waar het hier over gaat natuurlijk, mooi dat die garantie zelfs geldt zonder dat er een echt defect is (als er geen 'echt' lek is natuurlijk). Lekken van een airco is een beetje zoals slijtage van de remmen of banden, je weet gewoon dat het gebeurt. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn airco is trouwens ook gratis gecontroleerd, kreeg het idee dat hij ten opzichte van daarvoor nog sneller koud werd. Al weet ik niet of dat 'gevoel' was of dat ze echt wat hebben veranderd. Wel hebben ze aan m'n roostertjes gezeten, dus in ieder geval gedaan alsof.

 

En dan de hamvraag, was dat kostenloos ivm de garantie die ik heb? ( de actief was namelijk al even voorbij)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me toch af: als je al die verhalen over koelmiddel verliezende airco's zo hoort en leest, is de airco wel één van de zwakkere delen in de auto.

 

BTW: ik heb 2 Golfjes (type III en type IV) een aantal jaren met Climatronic gereden. En de koelfunctie werkte gewoon altijd prima. Nooit bijgevuld en/of ontsmet.

Een O2 die ik 5 jaar gereden heb (Climatronic) dito, nooit problemen mee en/of bij hoeven te laten vullen.

Mijn Roomster is nu 2,5 jaar oud en Climatronic werkt ook gewoon uit de kunst.

 

Is dat dan mazzel hebben of is de kwaliteitsspreiding zo groot dat er gewoon goed en rotte tussen zitten?

Vraag me af...

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mijn dealer, waar ik overigens een hoge pet van op heb, is het beter hem juist wel aan te laten.

Even los van de bacteriële  aangroei aan de buitenkant van de verdamper.

Ik zet de airco dus uit, vlak voor het bereiken einddoel.

 

Wat ik mij kan voorstellen, is dat de asafdichting  (seal), van de buitenkant naar de binnekant van de compressor, (geringe) lekkage veroorzaakt, afhankelijk van het gebruik van de compressor.

Als de compressor langere tijd niet draait, lijkt het logisch, dat er langs deze weg, wat extra lekkage van het koelmedium ontstaat.

Wat dan weer overeenkomt met de melding van BC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mijn dealer, waar ik overigens een hoge pet van op heb, is het beter hem juist wel aan te laten.

 

Heeft eigenlijk niets met garantie te maken, dus off topic: de airco altijd aan laten zal waarschijnlijk wel wat helpen, maar of het voordeliger is? Er zal altijd wel wat lekkage zijn, en het verbruik stijgt ook wel behoorlijk. Je moet die systemen natuurlijk wel in conditie houden, ook tijdens de winter. 

aangepast door The bone collector
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe