Ga naar inhoud

Extra garantie van twee jaar.


Snelle
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik heb net mijn mijn Dealer gesproken. Voor hen is er geen verschil tussen fabrieksgarantie en deze aanvullende garantie. De voorwaarden zijn dus gelijk hoewel je ze nu je een verzekering afsluit ook volledige onder ogen krijgt.

Dus is er zeker niets mis mee met de extra garantie de kleine lettertjes waren aanwezig vanaf de aankoop.

En dat je aan hun produkt niet te veel mag wijzigen is maar logisch ook.

Over het opvoeren van de motor staat hier bij mij niets vermeld dus laat maar komen :D

Blijkbaar toch verschil in de kleine lettertjes afhankelijk van land tot land?

Zal het formulier eens scannen kunnen we vergelijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5. Motorrijtuigen die zijn opgevoerd door een andere

partij dan een partij die is goedgekeurd door de

fabrikant of de importeur zijn van de dekking

uitgesloten.

In theorie heb je dus geen recht op garantie meer na tuning (uitgezonderd bij ABT). In de praktijk speelt het echter niet mee, want PC-Fre@k krijgt wel een nieuwe brandstofpomp onder garantie. Of volg ik niet meer?

In dat opzicht is het voor diegenen met een getunde auto onder ons misschien soms wel voordeliger om een dergelijke garantie af te sluiten. Want stel, de brandstofpomp gaat kapot na 3 jaar. Je gaat niet akkoord (ik zou niet akkoord gaan in ieder geval), maar met een getunde auto ligt het wel heel moeilijk om je gelijk te halen. De dealer hoeft maar de waarden in de ECU uit te lezen om te bewijzen dat je auto getuned is (geweest).

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het geval van een extern kastje gaat dit niet op en in dat geval zou je dus geen slapende honden wakker hoeven maken. Ook kun je daar dan soms beter met je dealer open kaart over spelen, wanneer deze er geen punt van maakt. Het garantieverhaal immers speelt zich af binnen de verhouding met Pon. De dealer zal er geen belang bij hebben een klant te verliezen, moet je maar denken. Dan zit je dus dubbel goed.

Met een interne chip (OBD) wordt het natuurlijk een iets ander verhaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook met een extern kastje kan je altijd nog zien dat je auto getuned is geweest. Dealer hoeft alleen maar de moeite te doen om de waarden uit te lezen. Als je extra garantie neemt, zal hij misschien minder geneigd zijn om dat te controleren, zoals je zegt: garantie is een verhaal met PON en de dealer wil geen klant verliezen. In het geval brandstofpomp (duidelijk garantieverhaal), krijg je dus weinig discussie.

Maar wat als je geen extra garantie genomen hebt en er ontstaat discussie. Hoe sterk sta je dan om te discussiëren als je eigenlijk weet dat je uitgesloten bent van enige vorm van garantie. Dat zal natuurlijk ook afhangen van dealer tot dealer.

aangepast door The bone collector
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zover Race Eend heeft uitgelegd worden de teruggestuurde waarden gemanipuleerd, waardoor de BCM geen andere waarden leest dan hij begrijpt (hij denkt dat alles in orde is). Maar, als ze bijv. meerdere waarden naast elkaar leggen (snelheid, rpm, turbodruk, etc) dan zouden ze een afwijking kunnen ontdekken. Tenminste, dat vermoed de dealer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de externe ECU gemanipuleerde waarden terugstuurt, is de kans er dus wel dat er helemaal niets kan bewezen worden. In dat geval, is mijn opmerkingen niet geldig voor tuning via externe ECU, voor al de rest wel natuurlijk.

En dan is er de verstandhouding met de dealer nog. Als het een geval is dat ofwel klant ofwel PON betaalt, trekt hij zich waarschijnlijk niks aan van tuning. Als hij zelf ook moet tussenkomen, wordt het misschien een ander verhaal. Maar dat kunnen we eigenlijk allemaal net zo min voorspellen als het feit of een onderdeel nu stuk zal gaan of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Is afhankelijk van de dealer lijkt me. Misschien doet de jouwe niets in verzekeringen en garanties. de mijne wilde ook al bij aanschaf graag dat ik bij hen verzekerde.

Maar gelukkig ben jij helemaal niet geïnteresseerd in garantieverlenging, vind je het zelfs volslagen overbodig. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig niet nee. Hoewel, volslagen overbodig is natuurlijk ook weer overdreven. Ik ziehet meer als een aanvaardbaar risico. Hopelijk heb ik mijn portie ellende nu wel gehad. Vind het toch nogal wat hoor, voor een auto van 2 jaar oud (meerdere malen logo's vervangen, sloten die stroef lopen, turbo modificatie, distributieketting vervangen en lampjesgedoe). Je kunt natuurlijk alles goedpraten, maar ik denk dan wel, dat is gewoon niet ok.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe