Ga naar inhoud

Verbruik e.d.


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

Wat het verbruik betreft mag het wel weer warmer worden. Maar zo koud is natuurlijk ook wel lekker voor het schaatsen :D . Vandaag de hele dag weer lekker door de Wieden op de ijzers B) , wel een smerige wind trouwens. Dubbel pech, 's morgens een koude motor en 's middags alweer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeer met dat koude weer niet sneller dan ongeveer 100 km/u te rijden. Dan lukt het toch nog om boven de 1 op 20 uit te komen. Maar de olietemperatuur kwam niet verder dan 65 graden bij -12 buitentemperatuur, en dat over een afstand van 47 km. Ondanks de kou start het motortje toch goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze tank echt heel onzinnig gereden, pas 550 km en ik ben al 2 strepen over de helft!

Rij verassend genoeg ook 47 km :o Maar dan vanuit A2 knooppunt Everdingen richting A28 Amersfoort.

Vooral van mijn huis tot aan de snelweg is het verbruik slecht, namelijk iets van 6.2l/100km. Eenmaal op de snelweg zakt dat naar zo'n 4.7l/km in deze kou. Ik rij op de A2 tussen de 100-125 afhankelijk van de situatie en daarna 100-110 op de A27. Laatste stukje A28 ga ik eraf en rij ik 80 over een N-weg zodat ik wat minder idiote stoplichten en rotondes tegenkom.

Normaal rij ik dan 3.8-4.2 per ritje, beetje afhankelijk van de wind en de overige weggebruikers (en mijn reactie daarop).

In de winter rijden is geen straf met deze wagen. Heb wel zo'n afdekking voor de ruit, scheelt me krabben. Start prima, hoewel soms wel net wat langer dan normaal. Eerste paar honderd meter even de climatronic op max zodat ik met mijn warmere adem niet de ruit besla en dan weer lekker op Auto 23 graden C.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Starten deed de mijne echt wel moeilijker. 2 ochtenden wou hij van de eerste keer niet starten en de overige keren was het met onregelmatig gepruttel. Overigens start ik nu na twee keer voor te gloeien en dan gaat het merkbaar beter. De temperaturen waar ik het dan over heb waren dan wel lager dan -15, met -20 als minimum. En warm kreeg ik de auto al helemaal niet tegen dat ik op mijn werk was (12 km).

Link naar reactie
Delen op andere sites

snap er echt niets van, ben dat ding al de hele middag aan het zoeken

Stop maar met zoeken, hij zit onder je gaspedaal en staat ook wel bekend onder de naam kick-downn knopje, weet je nog ?

Ben wel reuze benieuwd naar je ervaringen hiermee, in combinatie met je chip- tuning.

En wat dat laatste betreft, je bent in mijn achting gestegen, dat je dat hebt aangedurfd, hoe kom je daar nu ineens bij ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat dat laatste betreft, dat je dat hebt aangedurfd, hoe kom je daar nu ineens bij ?

Wel Hobbel mbt het laatste , bij ons staat de vraag ook nog steeds open !

Heb van ellende maar spanbanden gekocht om op me stoel te kunnen blijven zitten.

Ben er door toedoen van Menno nu al twee keer in korte tijd vanaf gedonderd.

Eerste keer was dat hij winterbanden nam en nu met de tuning gebeurde het me weer.

En ben blij dat ik tweede maal niet op zelfde plek viel anders zat er nu een gat in de vloer

Link naar reactie
Delen op andere sites

ach, zo af en toe denk ik, doe eens gek. Geen spijt tot nog toe, rijdt nog een stuk lekkerder en verbruik lijkt vooralsnog gunstiger.

Die kd gebruik ik nu helemaal niet meer, even het gas intrappen is al meer dan voldoende voor een flinke boost.

Maar ik heb er echt wel goed over nagedacht en me grondig georienteerd, hoor Hobbel.

aangepast door Rosinfield
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe