Ga naar inhoud

Verbruik e.d.


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...

Nee Kees, Menno heeft winterbanden met helium gevuld op aanraden van constant !

Dus zijn verbruik zal niet ernstig toenemen

Nu heeft die wel een touwtje nodig om "auf den Boden der Tatsachen zu bleiben" met zijn Volkswagen-sneeuwmonster...

Link naar reactie
Delen op andere sites

<< Dit zijn de berichten die origineel bij dit topic hoorden: deze is nu opgeschoond >>

Dit nieuwe topic staat nu in de kantine aangezien het volgens mij niet echt serieus meer is. Mocht dit anders zijn dan hoor ik het graag zodat het verhuist kan worden.

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ach, met een iets andere buitendiameter van de banden kan (virtueel) ook "zuiniger" zijn.

Mijn laatste 5 tankbeurten op winterbanden (15") geven een verbruik van net geen 1:16 te zien (15,986).

Op de zomer banden (16") haalde ik net boven de 1:15...

Alles natuurlijk bij gelijkblijvende rijstijl.

mijn banden zijn trouwens gevuld met een mix van:

Stikstof (N2) 78.09%

Zuurstof (O2) 20.94%

Argon (Ar) 0.93%

Koolstofdioxide (CO2) 0.03%

Neon (Ne) 0.0018%

Helium (He) 0.00052%

Methaan (CH4) 0.00022%

Krypton (Kr) 0.00010%

Distikstofoxide (N2O) 0.00010%

Waterstof (H2) 0.00005%

Xenon (Xe) 0.00008%

8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

je weet het zodra je hoort bij de volgende servicebeurt dat je koppeling wel erg versleten is en aan vervanging toe is

Of der gewoon een citygo voor haar verjaardag geven, of kan dat niet als ex zeeuw ?

aangepast door EdK
toevoeging
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet het hele topic gelezen, dus het kan maar zo zijn dat het volgende al is geschreven.

Een vriend van m'n schoonzoon heeft een tuningbedrijf en hij maakt auto's echt zuiniger met software aanpassingen. De Audi A4 met 1.8 motor van m'n schoonzoon haalt na tuning toch zo'n 1:20 Dan moet je natuurlijk rustig met het gaspedaal omgaan.

Een kritiek op Skoda is voor mij dat tuning met behoud van garantie alleen kan voor de onbeschofte prijs van rond 1400 Euro. Ik weet nu dat tuning een heel simpele klus is voor de "herprogrammeur". Kan voor 300 euro en dan nog wordt er lekker verdiend. Als het dus werkelijk nodig is dat auto's zuiniger moeten rijden, dan is dat simpel te regelen. Brandstofverbruik is politiek!

aangepast door gerardus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar gaan we weer....

Die vriend van jouw schoonzoon heeft zeker ook zelf die tuning parameters ontwikkeld? En heeft zelf die 'herprogrammeringssoftware' ontwikkelt? 8-) En neemt ook alle garantie over?

Dat is net zoals al die mensen die het absurd vinden dat een pakket Photoshop > 1000 piek moet kosten. "ik kan het toch ook kopieren bij de buurman?" :doh2:

De productie van een CPU is niet zo kostbaar, paar tientjes. Maar het opzetten van die fabriek erachter en de ingenieurs die er al jaren aan werken kost een paar miljard!

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het dus werkelijk nodig is dat auto's zuiniger moeten rijden, dan is dat simpel te regelen. Brandstofverbruik is politiek!

Idd, dat is heeeeeel simpel te regelen en kost helemaal niks: gewoon je verstand gebruiken!

De grootste kostenpost qua brandstofverbruik (op de verbruikskosten van de hele auto trouwens) zit tussen het stuur en de hoofdsteun! :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe