Ga naar inhoud

Verbruik e.d.


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

<< Dit zijn de berichten die origineel bij dit topic hoorden: deze is nu opgeschoond >>

Menno ( rosinfield) als ik op jouw spiritmotor verbruik klik kom ik op de verbruikscijfers van PC-Freak terecht !!??

Gaat dit wel goed ??

Of wil je ons doen geloven dat PC-Freak zijn verbruik ook jouw verbruik met de Yeti is !!!! Wel daar gaan wij niet intrappen hoor !!

aangepast door PC-fre@k
Topic gesplits zodat het gepinde topic weer schoon is
  • Downvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Menno ( rosinfield) als ik op jouw spiritmotor verbruik klik kom ik op de verbruikscijfers van PC-Freak terecht !!??

Gaat dit wel goed ??

Of wil je ons doen geloven dat PC-Freak zijn verbruik ook jouw verbruik met de Yeti is !!!! Wel daar gaan wij niet intrappen hoor !!

Menno wil met zijn Yeti graag het verbruik van een Greenline hebben... Zou ik ook willen, maar dat gaat jammer genoeg niet met zo'n vierkante bak. Hoewel het verbruik wel kan meevallen, behalve op de autobahn... Daarvoor rijdt die vierkante bak waarschijnlijk veel lekker!

Net weer duizend kilometer achter de rug richting AT en dat ging erg lekker.. Even trouwens op het gaspedaal gedrukt maar bij 175 km/h (teller) vond moeders het wel goed genoeg met testen en ik met het verbruik, 22 liter per 100 km! Volgens moeders zouden we de volgende pomp niet halen!

Spritmonitor meteen weer voorzien van 2 entries. Wel even balen dat ik geen lange vulslang kan meenemen van hier naar NL. Hier kost de benzine gewoon nog 1,30!

Even een aanvulling: ik kom ook bij een greenline uit als ik op mijn Spritmonitor klik! Is dat even schrikken :o ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het is dat SM naar boven afrond, want het verbruik is 6.69 en daarmee een tikkie onder de 1:15.

Wat daarnaast ook kan is dat de pomp een beetje voortijdig afsloeg en er eigenlijk nog een paar liter bij kon.

Kortom: ik reken mezelf nog niet rijk maar het staat wel weer leuk...

Overigens was deze keer de BC vrijwel gelijk aan het werkelijk verbruik. Merkwaardige schommelingen toch.

En: nog 1x tanken en ik heb ook een geel pompje!

aangepast door CaseyBasey
Link naar reactie
Delen op andere sites

Effe wat anders: ik zoek het topic waar we het over het mistachterlicht hadden maar kan het niet vinden. Of was dat in de SB?

Ik wilde bij mij het mistachterlicht eens proberen maar ik kan alleen maar aan de lichtknop draaien, niet trekken. Doe ik iets fout?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd, er zit geen beweging in. Zal het nog eens proberen als ik rijd, misschien is het geblokkeerd als je stilstaat. (Zou trouwens niet logisch zijn, denk bijv. aan een file).

Of, bedenk ik nu, geblokkeerd in de P-stand.

aangepast door CaseyBasey
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd, er zit geen beweging in.

Nou, je mistlicht is echt niet geblokkeerd in de P-stand van je DSG hoor. :D

Misschien de RTFM? Mistlicht kun je alleen inschakelen als de draaiknop in de 'dimlichten aan' stand staat. Dan pas kun je de knop uittrekken...

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is dat SM naar boven afrond, want het verbruik is 6.69 en daarmee een tikkie onder de 1:15.

Wat daarnaast ook kan is dat de pomp een beetje voortijdig afsloeg en er eigenlijk nog een paar liter bij kon.

Kortom: ik reken mezelf nog niet rijk maar het staat wel weer leuk...

Overigens was deze keer de BC vrijwel gelijk aan het werkelijk verbruik. Merkwaardige schommelingen toch.

En: nog 1x tanken en ik heb ook een geel pompje!

Als je de waardes van de BC en Spritmonitor vergelijkt zul je merken dat het middelde behoorlijk nauwkeurig is. Soms tannk je immers eens een liter extra of ga je niet 5 minuten tanken om het echt tot de rand toe af te vullen. Dat veroorzaakt de schommelingen/ afwijkingen tussen SM en BC. Als ik mijn tankbeurten optel over de afgelopen keren en reken de BC waarden om naar liters verbruik kom ik op bijna dezelfde hoeveelheid als ik getankt heb, daar zit bij 13 tankbeurten maar ongeveer een halve liter verschil in, oftewel 0,07%...

Soms kom je dan op vreemde afwijkingen. Afgelopen zondag toen we terug kwamen van vakantie de tank letterlijk tot de rand toe afgevuld in Dornbirn aangezien de benzine in AT een stuk goedkoper was. Die tankbeurt had ik dan volgens SM ook een stevig verbruik gemiddeld terwijl de BC een redelijk waarde aangaf (SM:7,6 tov BC:6,7 liter, afwijking 13,5%). Halverwege nog even getankt waarbij de BC behoorlijke waardes had laten zien, je hebt immers niet voor niets een Autobahn onder je rubber. Normaal getankt en een heel laag gemiddelde daardoor. Daar zat dus nog wat extra in van AT en ik had hem in D dus niet zo extreem afgetankt (SM:6,4 tov BC:7,5, afwijking 15,2%). Voor de rekenaars onder jullie, de procentuele afwijkingen zijn niet gelijk door het verschil in kilometers...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo simpel is het niet. Heb dat al eens een beetje onderzocht op SM. In sommige gevallen zie je idd dat BC de ene x te hoog en de andere te laag aangeeft, zoals bij Casey. Dan zal het gemiddelde idd niet veel verschillen. Maar bij anderen, waaronder ik zelf, geeft de BC gewoon structureel te weinig aan. Kijk maar bij mij. Het is vaan wel 0.4l/100 km

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe