Ga naar inhoud

Er waren de afgelopen periode wat problemen met het posten van nieuwe berichten en het registreren van nieuwe accounts. Deze problemen zijn inmiddels verholpen! Excuus voor het ongemak.

Verbruik e.d.


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hangt ook af van hoeveel km je totaal hebt geregistreerd. Hoe meer, des te moeilijker (des te langer duurt het) om het gemiddelde ook nog maar enigszins te beinvloeden. Al helemaal niet met een enkele tankbeurt.

Geplaatst:

Wat is het probleem tussen 1:13 en 1:13,1 ?

Bij oudere motoren lagen die verschillen veel hoger. Dit is toch een mooi resultaat.

Geplaatst:

Wat het verbruik betreft mag het wel weer warmer worden. Maar zo koud is natuurlijk ook wel lekker voor het schaatsen :D . Vandaag de hele dag weer lekker door de Wieden op de ijzers B) , wel een smerige wind trouwens. Dubbel pech, 's morgens een koude motor en 's middags alweer.

Geplaatst:

Ach sodela laat dat warme weer maar weer komen en dat schaatsen doe je dan maar in zo'n schaatshal als Thialf ofzo.

  • Downvote 1
Geplaatst:

Ik probeer met dat koude weer niet sneller dan ongeveer 100 km/u te rijden. Dan lukt het toch nog om boven de 1 op 20 uit te komen. Maar de olietemperatuur kwam niet verder dan 65 graden bij -12 buitentemperatuur, en dat over een afstand van 47 km. Ondanks de kou start het motortje toch goed.

Geplaatst:

Ik heb deze tank echt heel onzinnig gereden, pas 550 km en ik ben al 2 strepen over de helft!

Rij verassend genoeg ook 47 km :o Maar dan vanuit A2 knooppunt Everdingen richting A28 Amersfoort.

Vooral van mijn huis tot aan de snelweg is het verbruik slecht, namelijk iets van 6.2l/100km. Eenmaal op de snelweg zakt dat naar zo'n 4.7l/km in deze kou. Ik rij op de A2 tussen de 100-125 afhankelijk van de situatie en daarna 100-110 op de A27. Laatste stukje A28 ga ik eraf en rij ik 80 over een N-weg zodat ik wat minder idiote stoplichten en rotondes tegenkom.

Normaal rij ik dan 3.8-4.2 per ritje, beetje afhankelijk van de wind en de overige weggebruikers (en mijn reactie daarop).

In de winter rijden is geen straf met deze wagen. Heb wel zo'n afdekking voor de ruit, scheelt me krabben. Start prima, hoewel soms wel net wat langer dan normaal. Eerste paar honderd meter even de climatronic op max zodat ik met mijn warmere adem niet de ruit besla en dan weer lekker op Auto 23 graden C.

Geplaatst:

Starten deed de mijne echt wel moeilijker. 2 ochtenden wou hij van de eerste keer niet starten en de overige keren was het met onregelmatig gepruttel. Overigens start ik nu na twee keer voor te gloeien en dan gaat het merkbaar beter. De temperaturen waar ik het dan over heb waren dan wel lager dan -15, met -20 als minimum. En warm kreeg ik de auto al helemaal niet tegen dat ik op mijn werk was (12 km).

Geplaatst:

hier starten zonder enig probleem en warm in de auto binnen 5 minuten. Enige wat ik merk is dat het schakelen van de dsg in het begin wat zwaarder gaat

Geplaatst:

Dan moet je de koppeling verder in trappen Menno :P

Mijn auto is niet zo snel warm hoor! 1.2 dieseltje en het duurt even voor ik op de snelweg ben, ding lijkt dan in eerste instantie niet warm te krijgen. Gelukkig gaat de climatronic hier wel slim mee om.

Geplaatst:

ja menno dan moet je je DSG koppeling maar door de bodem trappen :D

Geplaatst:

Ik denk dat je onder de wagen moet kijken menno

Wordt in fabriek al door de bodem getrapt B)

Geplaatst:

snap er echt niets van, ben dat ding al de hele middag aan het zoeken

Stop maar met zoeken, hij zit onder je gaspedaal en staat ook wel bekend onder de naam kick-downn knopje, weet je nog ?

Ben wel reuze benieuwd naar je ervaringen hiermee, in combinatie met je chip- tuning.

En wat dat laatste betreft, je bent in mijn achting gestegen, dat je dat hebt aangedurfd, hoe kom je daar nu ineens bij ?

Geplaatst:

En wat dat laatste betreft, dat je dat hebt aangedurfd, hoe kom je daar nu ineens bij ?

Wel Hobbel mbt het laatste , bij ons staat de vraag ook nog steeds open !

Heb van ellende maar spanbanden gekocht om op me stoel te kunnen blijven zitten.

Ben er door toedoen van Menno nu al twee keer in korte tijd vanaf gedonderd.

Eerste keer was dat hij winterbanden nam en nu met de tuning gebeurde het me weer.

En ben blij dat ik tweede maal niet op zelfde plek viel anders zat er nu een gat in de vloer

Geplaatst: (aangepast)

ach, zo af en toe denk ik, doe eens gek. Geen spijt tot nog toe, rijdt nog een stuk lekkerder en verbruik lijkt vooralsnog gunstiger.

Die kd gebruik ik nu helemaal niet meer, even het gas intrappen is al meer dan voldoende voor een flinke boost.

Maar ik heb er echt wel goed over nagedacht en me grondig georienteerd, hoor Hobbel.

aangepast door Rosinfield
Geplaatst:

Maar als je een dimmer kunt repareren dan kun je ook wel zo'n hendel zelf plaatsen !

Toch pim ??

Geplaatst:

met de cc erbij wordt je nog tevredener dan dik tevreden

Geplaatst:

ja Boo en pim en ik hebben al geconstateerd dat ze op ebay te koop zijn voor onder de 100 eurie

Dus tov die tuning en winterbanden en velgen is dat peanuts

Geplaatst:

Dat winterweer hakt er toch negatief op in, qua verbruik. :disgust:

Slechte stroomlijn door al dat aanhangende ijs en sneeuw op/aan de auto, veel meer weerstand op het wegdek (als je door de prut ploegt), en zeer lage temperaturen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe