Ga naar inhoud

Hallo Zomerband-liefhebberts!


Constant
 Delen

Aanbevolen berichten

  • 5 maanden later...

maar als ik het zo lees, is het geen gevoelskwestie maar een feitelijk iets. Misschien de fiets/band combinatie?

Nee, de combinatie tussen rijder en motor blink.gif . De verkoper dacht zeker dat EdK tot de zgn. mooi-weer rijders behoorde. Onder mijn buren zitten een aantal motorrijders, die rijden alleen met mooi weer, dan kun je slicks gebruiken, lekker veel contact met het wegdek.

Sorry constant, als doorgewinterde doorrijder op de motor is het echt de de (motor)fiets /band combinatie. Echt diverse (bewierookte) merken getest en die deden het bv op de 1100 GS echt goed, maar op de 1200 GS waren ze bagger!

en sorry dat ik alles zo laat lees.

En zoals Ed ook al ergens schreef, kan een band ook waarschuwen, en dat kan ook een reden zijn om die te kopen.

Op de grens rijden is leuk als die grens te begrijpen is, banden zonder waarschuwing hebben al menig mooiweer rijder onder de grond geholpen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja Ron ik denk ook dat je daar zelf motor voor moet rijden of gereden hebben en dan ook nog eens in alle seizoenen.

En als je de combinatie van motorfiets met de voor jouw juiste band hebt gevonden, dan begint het echte plezier pas op bochtige wegen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

ah, kom je weer ff stoken? :)

Ik beantwoord deze vraag.

Ik er wel het nut van in hoor, maar in mijn situatie vind ik er toch het geld en de opslagruimte niet waard. Toen ik met mijn inclusief lading 2 ton wegende busje door de besneeuwde straten van Helsingborg reed op zoek naar een hotel tussen Kerst en Oud en Nieuw was ik erg blij met mijn winterbanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij liggen ze er nu al bijna 2 weken op. Ben ik wel blij want we waren vorige week in Oostenrijk. De hele week geweldig weer gehad met 20 graden plus maar 's morgens al wel eens 2 graden gehad. Op de terugweg dus in de sneeuw terecht gekomen! Tijdens ongeveer 200 km toch wel redelijk wat sneeuw gezien en ook toen we even van de snelweg afgingen (een geocacheje zoeken in het bos natuurlijk).

Schneetier

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds vandaag heb ik ze er weer omleggen, Constant! En jij??

Ze zitten er al weer twee weken onder!

Sorry skoody, ik reageerde op constant, maar had niet gezien dat er op de volgende pagina nog meer reacties waren.

Het is voor ieders bestwil dat het winter-wondermiddel weer op de assen komt! ;)

Of echte all-seasons, dat telt wat mij betreft ook mee als goede keuze voor de Hollandse winters!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wordt nu misschien wel tijd om er het winterrubber onder te leggen.

Als je - in weliswaar natte en koude omstandigheden - wielspin hebt doorheen de hele 1ste versnelling, verder tot halverwege de 2de versnelling en bij het overschakelen ook nog een beetje in z'n 3, met een 1.2 TDI, dan is de grip duidelijk niet meer toereikend voor de zomerbanden :lol:

Ook begint de voorkant een beetje door te schuiven op rotondes en krappe bochten. Een winterband brengt hier ook al een wereld van verschil in, daarvoor hoeft er nog geen sneeuw of ijs te liggen ...

aangepast door laagvlieger
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe