Ga naar inhoud

Hallo Zomerband-liefhebberts!


Constant
 Delen

Aanbevolen berichten

Ja maar ook hard of zacht compound

De één zweert met een harde compound en de ander wil alleen maar zachte compound en neemt snellere slijtage voor lief !

Maar bij beide soorten hoort ook een rij gevoel , die je wel of niet ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel constant ik denk dat dit komt omdat je als motor rijder je heel erg goed realiseert dat alles afhangt van het contact van die 2 kleine stukjes rubber met het wegdek ter grote van een luciferdoosje !

En ik ben ook een voorstander dat een ieder eens 2 a 3 jaar verplicht op de motor zou moeten rijden voor ze een vierwieler mogen besturen

En dan zomer en winter , denk dat een groot deel van de mensen dan zich meer realiseren hoe belangrijk het rubber is, dat bij bepaalde weersomstandigheden je jezelf in acht moet houden !

Als je in zo'n blikkie zit dan realiseer je je dat allemaal niet en denk je dat je god bent die nooit wat zal overkomen !

En dat je rustig op sliks met de canvas laag erdoor met een stortbui kan rijden met hoge snelheden !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag je wel vragen, en moet je antwoord wel schuldig blijven.

Maar ABS is er al wel langere tijd en heeft mij in verleden zeker geholpen in dagen met regen of sneeuw

Maar helaas 9 jaar terug de motor ingeleverd , maar het blijft kriebelen en binnen nu en 2 jaar zal er zeker weer een simpele fits staan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eens, dat is voor mij ook een overweging om de zomerbanden te vervangen voor de vierseizoenenbanden (leuke verspreking, viertoestandenband ;) ). Ik wil dat soort autovakanties vaker doen. Ik ben in juli 2009 door zulke hoge passen gereden en gelukkig geen sneeuw gehad, maar je zag de oude sneeuw nog in grote hopen langs de kant van de weg liggen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 6 maanden later...

Weet iemand het directe verschil tussen de Continental SportContact 2 en de Continental PremiumContact 2?

Ik ga vanavond thuis toch die MSW velgen bestellen in Duitsland, tussen de bovengenoemde banden zit 6 euro verschil in het nadeelvan de SC2.

Zou de SC2 soms wat zachter rubber hebben om meer grip te hebben en vervolgens dus bij normaal gebruik ook sneller te slijten? Profiel van de band lijkt verder vrijwel identiek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb onder de RR de sportcontact gehad en moet zeggen dat dit een goed plakkende band was en in mijn beleving niet echt lawaai makend door zijn afrolgeluid

Heb er de gehele periode mee gedaan ( rond de 40K ) en toen had ik in noorwegen met één van de voorbanden een klapband op een onverharde weg in de middle of nowhere

En daar zijn er Nokian voor opgezet omdat conti er in de regio niet te krijgen was

Profiel diepte waren bij klapband nog evengoed een 3 mm voor en achter zelfs meer !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben voor de premiums gegaan, gokje en zal uiteindelijk niet zoveel verschillen denk ik. De PC 2 krijgen net wat positievere reacties als ik zo op internet lees en zijn bovendien gemaakt na de SC 2 welke inmiddels vervangen is voor de SC 3.

Zojuist besteld, dus zal wel een weekje duren voor ze het opsturen en doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Zow, vrijdag terug gekomen uit het (grotendeels) zonnige Italië op de Duitse Autobahn zijn we in de avond "verrast" door een paar flinke hoosbuien die ervoor zorgde dat er flinke plassen onderaan de bergen lagen. (wat zijn we in Nederland geprezen met ZOAB!) 3 auto's voor ons ging er 1 180 graden gedraaid de vangrail in en dan krijg je het toch echt wel verschrikkelijk benauwd.

De Superb ging gelukkig keurig rechtdoor (op de zomerbanden met lage rolweerstand), maar ik moet er niet aan denken dat we met z'n 5-en aan het tollen waren gegaan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe