oud-lid Geplaatst: 13 mei 2021 Auteur Delen Geplaatst: 13 mei 2021 5 uren geleden, VAG-man zei: Gefeliciteerd Frank met je Yeti, maar de Panda had je nog niet zo lang. Waarom die nu al weg. Over kleurverschillen die sommige lezers zien op je Yeti zal ik mij niet druk maken. Het gaat erom dat jij blij bent met je nieuwe bolide. Panda hebben wij vanaf juli 2016 dus lang zat. Hiervoor nog 2 andere Panda’s gehad en daarvoor hadden we een Terios 4x4 uit 1999 welke eigenlijk heel goed beviel tot die Italiaanse autootjes de oprit kwamen versieren onder het mom: klein maar fijn. Nu draaien we de boel dus om: the bigger the better. 🙈 2 minuten geleden, Rosinfield zei: Verrassend, maar erg leuk. En dat oude logo vind ik juist prachtig! Veel mooier dan die nieuwerwetse. Al hier aan gedacht?https://www.vagtechniek.nl/chiptuning/skoda/yeti/5l/1.8+tsi+160pk/ Ojee.....dit gaan we doen met vaderdag!! Het originele logo houden we ook hoor. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Captain Hook Geplaatst: 13 mei 2021 Delen Geplaatst: 13 mei 2021 Is wel een flinke upgrade Frank! Ook een forse upgrade, t.o.v. de Panda, qua MRB, verzekering en brandstofkosten en onderhoud (de Haldex?!). Maar ja, big spenders moeten natuurlijk wel een 4WD hebben om die nieuwe container in de tuin te kunnen bereiken. 😉 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht oud-lid Geplaatst: 13 mei 2021 Auteur Populair bericht Delen Geplaatst: 13 mei 2021 (aangepast) Zeker een flinke upgrade. MRB gaat dubbelen, benzineverbruik ook maar de ruimte dubbelt ook. Je wil ook veilig rijden dus 4x4 was een wens en daarnaast alles verpakt in een Skoda! Beter kan toch niet. En de container bereiken we alleen via de tuin dus geen Yeti nodig. En “big spenders” lijken we wel misschien maar zijn het niet. We werken beide hard en halen voor ons plezier deze Yeti en de 20’. We kiezen niet de duurste producten toch? We willen genieten en dat lukt goed! 13 mei 2021 aangepast door Wasmachineman 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
EdK Geplaatst: 13 mei 2021 Delen Geplaatst: 13 mei 2021 3 uren geleden, Wasmachineman zei: Ja, door de vogeltjes buiten die maken zo’n “lawaai” maken, werd ik wakker gemaakt Tsja dat komt natuulijk door dat bierkot met dat groene dak. ! Pas maar op, straks komen de ganzen ff langs om te grazen.... Heb je lawaai en een zooi schijt op je terras... Maar 20K in 5 jaar, dan hoef je niet op je profieldiepte te letten, maar eerder op dat ze geen droogtescheuren krijgen die banden... 3 uren geleden, Wasmachineman zei: En we doen het ook een beetje voor jullie hè!! 😎 Kijk en dat hoeft natuurlijk helemaal niet !! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht Skoody Boo Geplaatst: 13 mei 2021 Populair bericht Delen Geplaatst: 13 mei 2021 Laten we nou niet gaan verzanden in van dat "verantwoordingsgeneuzel". Een 1.8 tsi 4x4 koop je niet voor de boodschappen, die koop je omdat je dat leuk vind. Alles wat daarboven uit gaat lijkt mij verantwoordingsgeneuzel. 🙂 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rosinfield Geplaatst: 13 mei 2021 Delen Geplaatst: 13 mei 2021 3 minuten geleden, Skoody Boo zei: Laten we nou niet gaan verzanden in van dat "verantwoordingsgeneuzel". Een 1.8 tsi 4x4 koop je niet voor de boodschappen, die koop je omdat je dat leuk vind. Alles wat daarboven uit gaat lijkt mij verantwoordingsgeneuzel. 🙂 Dat zie ik eigenlijk nooit bij jou, een spellingsfout. Kan de beste gebeuren hoor, ook mij 😉 Verder helemaal eens, sommige dingen zoals een bepaald soort auto, doe je omdat het leuk is en (nog) kan Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht Cordoba Geplaatst: 13 mei 2021 Populair bericht Delen Geplaatst: 13 mei 2021 Met maar 4000 km/jaar, moet de Yeti nog heel lang meekunnen, hopen dat er nog zolang benzine uit de pomp komt. 😉 1 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
oud-lid Geplaatst: 13 mei 2021 Auteur Delen Geplaatst: 13 mei 2021 (aangepast) 11 uren geleden, Skoody Boo zei: Laten we nou niet gaan verzanden in van dat "verantwoordingsgeneuzel". Een 1.8 tsi 4x4 koop je niet voor de boodschappen, die koop je omdat je dat leuk vind. Alles wat daarboven uit gaat lijkt mij verantwoordingsgeneuzel. 🙂 Puntje voor Boo! Mijn vrouw wilde een Yeti en ik ging op zoek en kwam dus uit op deze 1.8 dus beide zijn happy nu. Die 1800kg trekgewicht zullen we ws nooit aanspreken alhoewel mijn zwager een speedboot heeft op trailer en hij een auto zonder trekhaak heeft...dus dat kan nog leuk worden! 11 uren geleden, Rosinfield zei: Verder helemaal eens, sommige dingen zoals een bepaald soort auto, doe je omdat het leuk is en (nog) kan Zo is het! 😎 9 uren geleden, Cordoba zei: Met maar 4000 km/jaar, moet de Yeti nog heel lang meekunnen, hopen dat er nog zolang benzine uit de pomp komt. 😉 We zullen nu naar de 10k per jaar gaan, dat gevoel heb ik ineens? 😜 11 uren geleden, EdK zei: Maar 20K in 5 jaar, dan hoef je niet op je profieldiepte te letten, maar eerder op dat ze geen droogtescheuren krijgen die banden... Als we nieuwe banden nodig hebben dan doen we er 4 seizoens banden op denk ik? Zou dat slim zijn of onnodig hier in NL? 13 mei 2021 aangepast door Wasmachineman Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CaseyBasey Geplaatst: 13 mei 2021 Delen Geplaatst: 13 mei 2021 10 minuten geleden, Wasmachineman zei: Als we nieuwe banden nodig hebben dan doen we er 4 seizoens banden op denk ik? Zou dat slim zijn of onnodig hier in NL? Heb ik er ook onder, zal het de volgende keer weer doen. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cordoba Geplaatst: 13 mei 2021 Delen Geplaatst: 13 mei 2021 Ik ben ook blij met mijn all seasons, die enkele dag dat het in NL dan ineens wit is, heb je tenminste niet net de zomerbanden eronder. Als je de Yeti ook vanwege veiligheid hebt gekocht, lijken mij een paar goede 4-seizoenenbanden er gewoon bij te horen. (ik denk dat het veiligheidsverschil tussen bijvoorbeeld een Citigo en Yeti kleiner is dan tussen goede en slechte banden) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rosinfield Geplaatst: 13 mei 2021 Delen Geplaatst: 13 mei 2021 Zelfs ik heb 4 seizoenen banden onder de Polo (en onder de Up!) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
EdK Geplaatst: 13 mei 2021 Delen Geplaatst: 13 mei 2021 4 seizoens op overgestapt na de Yeti. En nu enkele keren voor nederlandse begrippen aardig wat sneeuw gehad en die 4 seizoens bevallen prima Ook in de zomer is het zeker geen verkeerde band. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Skoody Boo Geplaatst: 13 mei 2021 Delen Geplaatst: 13 mei 2021 9 uren geleden, Rosinfield zei: Dat zie ik eigenlijk nooit bij jou, een spellingsfout. Kan de beste gebeuren hoor, ook mij 😉 Ik maak er echt genoeg hoor! 🙂 Eigenlijk moeten we gewoon een zuiver fonetische spelling. Alles wat ingewikkelder is is alleen maar slecht voor de economie. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
oud-lid Geplaatst: 13 mei 2021 Auteur Delen Geplaatst: 13 mei 2021 (aangepast) Op 12-5-2021 om 20:53, Skoody Boo zei: Heb je net een container neer laten zetten terwijl het eigenlijk een caravan had moeten zijn. Of kunnen er nog wieltjes onder? 😉 Of koop een boot, of een paard. Die Yeti moet echt iets te trekken hebben, anders verveeltie zich.... Een boot heb ik geregeld incl trailer via mijn zwager. Binnenkort eens testen hoe dat gaat. Tot nu toe heb ik alleen met kleine aanhangers gereden met tuin afval naar de vuilstort dus nieuwe avonturen komen eraan! 13 mei 2021 aangepast door Wasmachineman Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht Skoody Boo Geplaatst: 14 mei 2021 Populair bericht Delen Geplaatst: 14 mei 2021 Misschien levert het een nieuwe hobby op? Er zijn van die natuurcampings waar buiten het seizoen alle caravans er af moeten zijn, dus dat is twee keer per jaar prijs. Zo in de duinen zijn die vaak van mensen uit de randstad die verder vaak een auto kunnen missen als kiespijn, laat staan zo'n snelwegtractor. Strijk jij mooi wat inkomsten op, heb je zelf geen zin dan heefft je zoon heeft een (leuke) bijbaan, en bovendien komt die 1.8 tsi dan nog eens een keertje op bedrijfstemperatuur, want dat gaat met alleen boodschapjes natuurlijk niet lukken. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
oud-lid Geplaatst: 14 mei 2021 Auteur Delen Geplaatst: 14 mei 2021 Leuk Boo! 😀 Ik Google net op de tankinhoud van de Yeti en ben verbaasd: 60 liter! Das best veel, hoef ik niet zo vaak te tanken alleen als je aan de beurt bent dan tik je €80 vast wel aan met deze huidige prijzen... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
oud-lid Geplaatst: 14 mei 2021 Auteur Delen Geplaatst: 14 mei 2021 Op 12-5-2021 om 21:35, EdK zei: En je zal hem maar niet gekocht hebben......😎 Had jij onze Panda dan ingeruild? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
EdK Geplaatst: 15 mei 2021 Delen Geplaatst: 15 mei 2021 Ga je naar de bekende weg vragen ? En tsja mijn Yeti is voor bedrag weggegaan die nu nog zelfs te hoog zou zijn met budget wat je uit wil geven.... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
oud-lid Geplaatst: 15 mei 2021 Auteur Delen Geplaatst: 15 mei 2021 In elk geval....wij hebben binnenkort een Yeti 4x4 waar ik nu al gek op ben! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht oud-lid Geplaatst: 19 mei 2021 Auteur Populair bericht Delen Geplaatst: 19 mei 2021 Vandaag was ik ff in de buurt dus ben ik gaan kijken bij de garage en verrek...ze waren net bezig met de Yeti. Alle vloeistoffen etc bijvullen en poetsen zodat wij kunnen genieten van de Yeti! Waarschijnlijk zaterdag kunnen we de auto ophalen, anders een weekje later. Koplampsproeiers zijn okay! 😜 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht oud-lid Geplaatst: 22 mei 2021 Auteur Populair bericht Delen Geplaatst: 22 mei 2021 Vanmiddag de Yeti opgehaald. Keurig alles voor elkaar en ook een witte kentekenplaat zelfs. Serviceboekje ingevuld/gestempeld etc. En een bloemetje want ze wisten dat mijn vrouw de 1e bestuurder is natuurlijk. Zij heeft heen gereden met de Panda en terug met de Yeti. Helemaal top, zegt ze. Wat een verschil met de Panda maar ook logisch. Dit is wel anders en dit bevalt haar zeker. Binnenkort komen de foto’s natuurlijk! 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
EdK Geplaatst: 22 mei 2021 Delen Geplaatst: 22 mei 2021 2 uren geleden, Wasmachineman zei: En een bloemetje want ze wisten dat mijn vrouw de 1e bestuurder is natuurlijk. Vind ik altijd zo stom ! Zij is eerste bestuurder, dus veel weg ! Zit jij tegen die bloemen aan te kijken !!! Ze weten dus dat jij thuis zit dan, dus ze kunnen beter een krat bier bij je thuis zetten voor de dagen dat je alleen zit omdat zij op pad is met Yeti.... Die dealers, ze snappen het nog steeds niet...... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht oud-lid Geplaatst: 22 mei 2021 Auteur Populair bericht Delen Geplaatst: 22 mei 2021 Ik hoor net dat ik van mijn vrouw een krat Palm bier krijg. Die leest mee natuurlijk en vind ook dat ik wel iets verdiend heb. 🍻 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
oud-lid Geplaatst: 22 mei 2021 Auteur Delen Geplaatst: 22 mei 2021 Wat moet er gedaan worden is het volgende: 1. Mooie 18” LMV onder de Yeti. 2. Daarna chiptuning alhoewel mijn vrouw dat onzin vindt dus daar moet ik nog iets op bedenken?? 3. Detailen. 4. Suggesties?? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
EdK Geplaatst: 22 mei 2021 Delen Geplaatst: 22 mei 2021 1 uur geleden, Wasmachineman zei: 4. Suggesties?? Lekker achterover hangen op de bank met je krat bier ?? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen