EdK Geplaatst: 5 maart 2021 Delen Geplaatst: 5 maart 2021 Wat mij zal benieuwen is of de software geheel bugvrij zal zijn ? Als ik momenteel de media mag geloven dan rijden de ID3 en ID4 zeker niet geheel bugvrij en moeten ze allemaal nog weer terugkomen naar de garage voor een software update versie 1.4 om een versie te noemen om mee te beginnen.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PC-fre@k Geplaatst: 5 maart 2021 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2021 6 minuten geleden, EdK zei: Wat mij zal benieuwen is of de software geheel bugvrij zal zijn ? Als ik momenteel de media mag geloven dan rijden de ID3 en ID4 zeker niet geheel bugvrij en moeten ze allemaal nog weer terugkomen naar de garage voor een software update versie 1.4 om een versie te noemen om mee te beginnen.. De mensen die een ID.3 en ID.4 hebben gekocht wisten dat op voorhand. De 2.1 update is vorige week vrijgegeven en daarom worden de Enyaq's nu dus ook uitgeleverd (voorzien van die update). Deze update duurt overigens 8 uur om te installeren (bij de dealer). Opvolgende updates gaan vanaf 2.1 OTA, dus die kan je ook thuis uitvoeren zeg maar 🙂 Of hij dan bug vrij is? Denk het niet, want mijn Octavia welke al jaaaaaren bestaat en veel simpeler is, heeft ook nog steeds bugs... 54 minuten geleden, Gupper zei: Meteen even gebeld en afspraak staat voor aankomende woensdag. Nogmaals dank. Laat ons even weten wat je er van vond! 😄 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Captain Hook Geplaatst: 5 maart 2021 Delen Geplaatst: 5 maart 2021 1 uur terug, PC-fre@k zei: Of hij dan bug vrij is? Denk het niet, want mijn Octavia welke al jaaaaaren bestaat en veel simpeler is, heeft ook nog steeds bugs... Tip: moet je een insectenverdelger kopen en toepassen; probleem over. 😁 Maar ff sereneus; het is toch v.d. zotte wat hier gebeurt? Stukken techniek van DERTIG, VEERTIGDUIZEND euro of meer, doen het gewoon niet goed! De consument wordt echt als trial-user voor de beta-release gebruikt. Triest toch. Als je b.v. de forumentries @ tweakers bekijkt; dan ben ik nog verbaasd dat iedereen dat zo gelaten over zich heen laat komen. En 8 uuur voor een update? Werkelijk?!? WTF; normaliter rol je in 8 uur complete nieuwe hardware uit en installeer je een OS compleet met alle applicaties in een korte periode. Dit is echt van de zotte. 🤨 Alsof je met ouderwetse floppies aan de slag moeten om de nieuwe s/w en f/w te installeren. Helemaal gek geworden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PC-fre@k Geplaatst: 5 maart 2021 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2021 Haha dat heb ik inderdaad eerder gehoord. Het lijkt wel alsof het serieel ge-update moeten worden of zo en dan ook nog eens onderdeel voor onderdeel. Daarnaast zou er in die 8 uur ook een zeer uitgebreide test zitten. Dus ja, wie weet gaat het software deel wel snel maar doorloopt hij gewoon heel lang een zelftest. En wat betreft testen, ja. Men wist het dus, maar VW gaf ze ook de mogelijkheid. Beetje verkeerde inschatting achteraf denk ik. Lees dus ook vaak dat men blij is dat Skoda dat anders doet 🙂 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bslefevre Geplaatst: 5 maart 2021 Delen Geplaatst: 5 maart 2021 Zucht, het is redelijk kinderachtig en uiteindelijk wel begrijpelijk maar ik heb een clausule moeten tekenen waarin ik niks over de proefrit mag zeggen en/of laten zien. Dit (hoogstwaarschijnlijk) omdat journalisten deze auto nog niet hebben kunnen rijden en mijn mening dan evt. leidend kan worden voor evt. kopers. Gezien mijn verstandsverhouding met de dealer wil en ga ik mij hier ook aan houden! Helaas ben ik vergeten te vragen wanneer deze clausule afloopt (dat zal ik volgende week even controleren), daarna kan ik er wat over zeggen. Wel heb ik gezien dat mijn Enyaq dus in week 11 bij PON staat en volgens het systeem uitgeleverd wordt in week 15. Hieruit heb ik geconcludeerd dat PON de software update zal doorvoeren die medio week 15 beschikbaar komt voor de Enyaq Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PC-fre@k Geplaatst: 5 maart 2021 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2021 Hmm erg jammer en eigenlijk bizar… maar goed, moet dan maar hè 🙂 Dus jij zegt eigenlijk, voor week 15 zijn er geen auto’s bij de dealer? Want die moet hem ook nog afleverklaar maken… Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stephanos Geplaatst: 5 maart 2021 Delen Geplaatst: 5 maart 2021 7 minuten geleden, PC-fre@k zei: Hmm erg jammer en eigenlijk bizar… maar goed, moet dan maar hè 🙂 Dus jij zegt eigenlijk, voor week 15 zijn er geen auto’s bij de dealer? Want die moet hem ook nog afleverklaar maken… Ja heel jammer inderdaad. Hopelijk komt er snel een review online.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bslefevre Geplaatst: 5 maart 2021 Delen Geplaatst: 5 maart 2021 24 minutes ago, PC-fre@k said: Dus jij zegt eigenlijk, voor week 15 zijn er geen auto’s bij de dealer? Want die moet hem ook nog afleverklaar maken… Dit lijkt wel zo te zijn met mijn Enyaq, dus de kans is aannemelijk dat andere Enyaq’s ook blijven staan Ik zag wel dat mijn Enyaq met de vrachtwagen deze kant op komt, waar ik dacht dat deze met de trein zou komen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Captain Hook Geplaatst: 5 maart 2021 Delen Geplaatst: 5 maart 2021 2 uren geleden, bslefevre zei: Zucht, het is redelijk kinderachtig en uiteindelijk wel begrijpelijk maar ik heb een clausule moeten tekenen waarin ik niks over de proefrit mag zeggen en/of laten zien. Dit (hoogstwaarschijnlijk) omdat journalisten deze auto nog niet hebben kunnen rijden en mijn mening dan evt. leidend kan worden voor evt. kopers. So what? In hoeverre is zoiets wettelijk bindend? Ze kunnen het idd hooguit vriendelijk vragen. Maar je mag toch zeker zelf besluiten of je wel of niets doorvertelt? Het zijn geen staatsgeheimen. Of word je soms in de gaten gehouden door de AIVD? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PC-fre@k Geplaatst: 6 maart 2021 Auteur Delen Geplaatst: 6 maart 2021 Geheimhouding is niet bij wet geregeld. Maar ze kunnen wel een boete opleggen die je ook daadwerkelijk moet betalen. Ook kunnen ze dd overeenkomst verbreken, bijv. Van je bestelde ENYAQ. Daarnaast kan, als de schade grote is dan de boete, deze schade op jou verhaald worden. Schade is in dit geval niet fysiek, maar bijvoorbeeld reputatie of zo. Maar goed dat gaan wij hier (zeker niet in dit topic) oplossen. Hopelijk komen er snel echte reviews en dan met name die van de bekende youtube kanalen die erg goede en diepgaande reviews maken 🙂 Er zijn overigens inmiddels her en der wel reacties te vinden. Van een Opel Corsa of zo. En die zijn veelbelovend!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MarcoO2 Geplaatst: 6 maart 2021 Delen Geplaatst: 6 maart 2021 Natuurlijk is dat bindend. Contract is contract. Je kunt er van alle van vinden, maar het is wat het is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Captain Hook Geplaatst: 6 maart 2021 Delen Geplaatst: 6 maart 2021 Nou, contract = contract; is ook relatief. Je kunt wel van alles afspreken, maar als het tegen wettelijke regels/principes ingaat, houdt het toch mooi op. En dat vroeg ik me nu juist af; in hoeverre houdt zo'n NDA stand bij de rechter, mocht het tot een conflict komen? 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht bslefevre Geplaatst: 7 maart 2021 Populair bericht Delen Geplaatst: 7 maart 2021 We kunnen ons wel goed druk maken om deze aspecten 😉 Laat ik het anders verwoorden: mij is gevraagd om niets te delen van mijn ervaring dus ik honoreer dat verzoek. Of het rechtsgeldig, contractgebonden of meer van die drieletter woordwaarde woorden (😉) is maakt mij niet uit, een mondelinge overeenkomst vind ik hierbij, voor mij persoonlijk, belangrijk genoeg voor het behoud van de relatie👍 5 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht PC-fre@k Geplaatst: 7 maart 2021 Auteur Populair bericht Delen Geplaatst: 7 maart 2021 @bslefevre en dat vind ik een heel goede insteek. Het is niet noodzakelijk overal maar tegen in te gaan, zeker niet als je de gelegenheid krijgt om in de Skoda Enyaq te rijden voor de meesten mensen dit kunnen/mogen doen (Om maar weer even ON-topic te gaan ). Inmiddels zijn er dus mensen die hun mening wel kunnen/willen/mogen geven, zoals Ervh op tweakers. Daarbij quote ik zijn berichten letterlijk: Quote van ervh (Tweakers) Quote Maar kan wel delen dat het buitengewoon goed beviel. Stoelen zitten zeer comfortabel, ook in de bochten. Zeker beter dan de business stoelen in mijn huidige Golf ondanks dat die te verstellen zijn in lengte. Ruimte met een kinderstoel (ja, ik heb hem overgezet want had zoontje mee) aanzienlijk meer dan in huidige auto. Misschien wel rond de 10cm meer beenruimte. Super korte draaicirkel, en instant power op elk moment. Heerlijk! Qua softwareversie: 0792, ABT software 105 en navi 20.3. Zegt mij niet zoveel maar anderen misschien wel. Geluid bij het wegrijden is me bijzonder meegevallen. Ja het valt op als het doodstil is in de straat, maar met een beetje medeweggebruikers is het al niet hoorbaar meer. En dan bedoel ik dus als je buiten staat en iemand met een Enyaq weg rijdt. Binnenin hoor je het geluid sowieso niet. Wat ik wel bijzonder vond is dat ik al jaren automaat rij en gewend ben hem op de P-stand te zetten. Maar die zit er niet op. Je zet de wagen dus gewoon stil, parkeerrem erop en de auto doet de rest. En dan recuperatie. Beviel mij meer dan prima. In het stadsverkeer merk je wel dat de auto te weinig vaart mindert om echt richting een stoplicht te rollen, maar ook wel weer voldoende afremt zodat het prettig aanvoelt. Hier zal ongetwijfeld nog met software aan getweaked worden, maar het "one-pedal" idee is goed op weg. Als ik een puntje van kritiek mag opmerken is het de lane-assist. Dat is echt wennen, de auto stuurt aardig abrupt terug. Als je niet voldoende instuurt om in te halen dan voel je in je stuur dat de auto terug wil sturen. Maargoed, dit zal waarschijnlijk ook gewenning zijn of een kwestie zijn van echt insturen bij inhalen op de snelweg. .. Audio klinkt meer dan prima. Ik vind als audio liefhebber die hele discussie over SSS sowieso onzin. De ruimte in een auto, akoestiek en plaatsing van speakers is überhaupt namelijk verre van ideaal om er een kwaliteitsgeluidje van te maken. Dus is mijn mening: als je het niet hebt mis je het verschil ook niet. (Of: zonde van het geld). Ja er zit verschil in dat is duidelijk hoorbaar, maar ik vind het de pegels niet waard. Investeer liever in een leuke audio installatie thuis als je kwalitatieve audio wilt Qua land assist dat zou kunnen maar ook als er niemand in je dead corner zit is het aardig merkbaar. Dode hoek detectie is overigens vanaf 70m, praktijk op een drukke snelweg is dat dat lampje continu brand. En wat betreft de knipper, zou kunnen dat ik die niet consequent heb gebruikt bij testen van Lane assist ... Bizar fraai afgewerkt vind ik zelf. Voelt echt luxe, degelijk en geen moment gevoel gehad dat het goedkoop aanvoelt. Stuur ligt lekker in de hand, stoel heb ik niet hoeven verplaatsen (stond al goed), terwijl mijn zoontje dus veel meer ruimte achterin had. Ruimte voorin oogt vooral ook heel ruim door het lange dashboard.Misschien ook wel leuk; ik testte voice control. Ging makkelijk en snel, wel even wennen dat je eerst de plaats aan moet geven voordat je de straat kunt noemen. Bij Waze is dat andersom volgens mij. Maar vervolgens binnen 10 sec ongeveer de route uitgestippeld en duidelijke navi. Verder niet getest maar zou ook graag zien wat het doet met Google Maps bijv. Volgende keer misschien Klinkt allemaal erg goed! Ik heb zelf wel Skoda Sound System besteld, met name omdat ik toen nog net kon horen hoe het standaard klonk en al jaren rondrijdt met Canton incl. sub. Zekere voor het onzekere zeg maar. Juist in de auto heb ik vrijwel altijd muziek aan en vind ik het erg belangrijk dat het zo goed mogelijk klinkt, anders heb ik er 5 jaar spijt van 😛 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht MarcoO2 Geplaatst: 7 maart 2021 Populair bericht Delen Geplaatst: 7 maart 2021 12 uren geleden, Captain Hook zei: Nou, contract = contract; is ook relatief. Je kunt wel van alles afspreken, maar als het tegen wettelijke regels/principes ingaat, houdt het toch mooi op. En dat vroeg ik me nu juist af; in hoeverre houdt zo'n NDA stand bij de rechter, mocht het tot een conflict komen? Een geheimhoudingsbeding is een normale overeenkomst. Niets mis mee, en al helemaal niet in strijd met wettelijke regels. Waarom denk je dat dat zo zou zijn? 3 uren geleden, bslefevre zei: Laat ik het anders verwoorden: mij is gevraagd om niets te delen van mijn ervaring dus ik honoreer dat verzoek. Of het rechtsgeldig, contractgebonden of meer van die drieletter woordwaarde woorden (😉) is maakt mij niet uit, een mondelinge overeenkomst vind ik hierbij, voor mij persoonlijk, belangrijk genoeg voor het behoud van de relatie👍 En zo is dat 😉 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PC-fre@k Geplaatst: 8 maart 2021 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2021 Ik kwam nog een brochure tegen met accessoires: De Nederlandse Accessoires kennen nog geen PDF, maar wel een online shop waarbij slechts een deel terug te vinden is: https://shop.skoda.nl/auto-accessoires/?modelgroup=enyaq-iv Overigens schijnt er op de BE website meer online te staan: https://shop.skoda.be/nl/voor-uw-wagen (even het juiste model aanklikken) 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
canonex Geplaatst: 8 maart 2021 Delen Geplaatst: 8 maart 2021 5 hours ago, PC-fre@k said: Overigens schijnt er op de BE website meer online te staan: https://shop.skoda.be/nl/voor-uw-wagen (even het juiste model aanklikken) Die BE site geeft dan ook reservelampjes, batterijen en zo aan. Maar dan weer niet die rubberen matten. Toch altijd veel verschil tussen landen. Dat noemen ze dan Europa 😒 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PC-fre@k Geplaatst: 9 maart 2021 Auteur Delen Geplaatst: 9 maart 2021 Dat is überhaupt het probleem bij het bestellen van een auto toch. NL wijkt compleet af dankzij Pon. DE en BE gebruiken gewoon de site van Skoda Tsjechië, wij moeten weer iet anders hebben... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht PC-fre@k Geplaatst: 11 maart 2021 Auteur Populair bericht Delen Geplaatst: 11 maart 2021 Het lijkt er op dat ze per 1 maart 2021 de accu van de iV 60 een ander typenummer geven. Dat kan inhouden dat ze een revisie hebben doorgevoerd, bijvoorbeeld net wat andere componenten of een andere fabrikant. Leuk feitje, zo te zien kost het accupack (incl. alle onderdelen op de afbeelding) bij de iV 60 €16.400 en de iV 80 €18.400 ex. BTW. Een losse cell (nr 2.) kost €1240 euro Kon het niet laten om het grofweg door te rekenen. Als je een benzine auto koopt, kan je van dat geld (iV 60 accu) genoeg brandstof kopen om 160.000 km te rijden 😂 (huidige benzine prijs, magere 1:15) 1 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gupper Geplaatst: 11 maart 2021 Delen Geplaatst: 11 maart 2021 Is er reeds bekend wat er gaat veranderen met het 2022 model welke van de zomer in productie gaat. Van de dealer begreep ik dat er onderandere een andere interne laadmodule in komt. Iemand hier meer details? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jvanderster Geplaatst: 13 maart 2021 Delen Geplaatst: 13 maart 2021 Op 11-3-2021 om 16:54, PC-fre@k zei: Het lijkt er op dat ze per 1 maart 2021 de accu van de iV 60 een ander typenummer geven. Dat kan inhouden dat ze een revisie hebben doorgevoerd, bijvoorbeeld net wat andere componenten of een andere fabrikant. Leuk feitje, zo te zien kost het accupack (incl. alle onderdelen op de afbeelding) bij de iV 60 €16.400 en de iV 80 €18.400 ex. BTW. Een losse cell (nr 2.) kost €1240 euro Kon het niet laten om het grofweg door te rekenen. Als je een benzine auto koopt, kan je van dat geld (iV 60 accu) genoeg brandstof kopen om 160.000 km te rijden 😂 (huidige benzine prijs, magere 1:15) Mooie info. Is te zien wat de trekhaak of trekhaken kosten (60)? Inclusief de 2 schakelaars (voor en achter)? Ik heb namelijk ipv een trekhaak de voorbereiding moeten bestellen ivm de verhoging van de fiscale waarde door de "verplichte" toevoeging van de navigatie om geen vertraagde levering te krijgen en onder de subsidiegrens blijven... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Captain Hook Geplaatst: 16 maart 2021 Delen Geplaatst: 16 maart 2021 Hé, nieuwe kleurtjes voor de Enyaq: https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/66537550#66537550 😁 Ach, fotosoep is geduldig... 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PC-fre@k Geplaatst: 16 maart 2021 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2021 Haha ik zag het ja 😛 bijvoorbeeld een zachtroze versie 😄 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht Gupper Geplaatst: 18 maart 2021 Populair bericht Delen Geplaatst: 18 maart 2021 (aangepast) Vandaag ook mijn Enyaq besteld ENYAQ iV (1) 80 Elektromotor 150 kW / 204 pk SUV 1 versn. Automaat Kenmerknummer: ***** Verwachte afleverweek: 34 Kleur Arctic silver metallic Bekleding Suite zwart Meeruitvoeringen Infotainment online biedt online navigatie, inclusief weergave van laadstations en online kaartupdat *Navigatiesysteem;*3 jaar Online infotainment Family Klimaat Assistentie 360 graden areaview Suite zwart Transport Lichtmetalen velgen Antraciet Betria 21 inch 235/45/R21 voor, 255/40/R21 achter Comfort Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie incl. elektrisch verstelbare lendensteun 125 kW oplaadmogelijkheid en toegang tot Ionity netwerk Elektrisch inklapbare trekhaak Suite zwart Arctic Silver Metallic Bijleveringen 5LG061160 Rubberen kofferbakmat, ENYAQ 5LA061500 All-weather mattenset ENYAQ, voor & achter Ben benieuwd naar de definitieve leveringsdatum 18 maart 2021 aangepast door Gupper 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht Oeze Geplaatst: 21 maart 2021 Populair bericht Delen Geplaatst: 21 maart 2021 Hi, Ik ben nieuw op het forum maar lees al eventjes mee. Ik ben Niels, 42 jaar en woon in Vianen. Ik heb 5 november vorig jaar via mijn leasemaatschappij een Enyaq besteld met de volgende details: Enyaq iV80 Sport (PFB) Quartz Grey Metallic (F6F6) Loft (EO) Licht (PK8) Family (PXA) Elektrisch inklapbare trekhaak (1M6) Panoramadak (3FU) Lichtmetalen velgen Antraciet Regulus 19" Geen motortypeaanduiding Geen typeaanduiding Kofferbakmat Laadsnoer Mennekes Dakdragers Leasemaatschappij: Arval Leverende dealer: Hoogenboom Rotterdam Verwachte leverweek: week 25 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen