Ga naar inhoud

Hoe ouder hoe gekker


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

43 minuten geleden, MarcoO2 zei:

De vraag is dus: welke bank geloof je 😄 Maar deze waarden zien er inderdaad veel beter uit!

Dit klopt in elk geval met wat men belooft en die andere bank was gewoon te vroeg gestopt met rollen. Het gaat ook niet zozeer om de waarden, maar de curves op zich. En die zien er prima uit

Net even wat berekeningen gemaakt aan de hand van de gegevens op FB van VT en JD.
Bij VT vond ik 7 GTI's 2.0 met stage 1+. Gemiddeld 268 pk en 468 Nm
Bij JD 8 stuks; gem. 263 pk en 436 Nm.
Zit dus redelijk op één lijn. Het hogere gemiddelde koppel bij VT komt door een paar uitschieters rond de 490 Nm. En bij JD is natuurlijk geen sprake van "+"
 
aangepast door Rosinfield
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar net iets boven de 4500 zit nog steeds je max vermogen.  Psychologisch is het toch het leukst om door te trekken slechts tot het punt waar je max pk hebt. Dat de "duw in je rug" toeneemt, niet afneemt.

Al daalt hij wel heel lichtjes na dat punt, dat moet er bij gezegd, en dat is wel weer mooi natuurlijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-6-2021 om 14:43, MarcoO2 zei:

De vraag is dus: welke bank geloof je 😄 Maar deze waarden zien er inderdaad veel beter uit!

Marco, de reden dat de andere bank bij de uitdraai een veel te laag vermogen opleverde is ook duidelijk, en de 1e metingen op diezelfde bank, gaven wel vermogens boven 250 pk, dus dan is het in mijn ogen meer dan 'wie geloof je'.

2 uren geleden, Skoody Boo zei:

Maar net iets boven de 4500 zit nog steeds je max vermogen.  Psychologisch is het toch het leukst om door te trekken slechts tot het punt waar je max pk hebt. Dat de "duw in je rug" toeneemt, niet afneemt.

Al daalt hij wel heel lichtjes na dat punt, dat moet er bij gezegd, en dat is wel weer mooi natuurlijk.

De duw in je rug wordt bepaald door het vermogen, niet het koppel. Om zo snel mogelijk te accelereren, moet je dus boven de 4000 rpm blijven, ondanks dat je dan een iets lager koppel hebt.

Bij mijn eerste auto een Golf Diesel van de 1e generatie, en zonder toerenteller, heb ik eens de moeite genomen om te bepalen wat de snelheden waren, waar ik direct na opschakelen even snel accelereerde als net voor het opschakelen (dat zijn dus de schakelpunten waarbij het vermogen in beide versnellingen gelijk is). Dat leverde in de praktijk wel een iets kortere 'sprinttijd' naar de 100 km/u op, dan volgens fabrieksopgave kon, maar dat zal de tellerafwijking wel zijn geweest. (dus niet de acceleratietijd naar 100 km/u maar bijvoorbeeld naar 98 km/u.

 

aangepast door Cordoba
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Rosinfield zei:

@Skoody Boo Dat er niet veel meer gebeurt na die 4500 toeren geldt voor de standaard versie. Gechipt zie je juist dat hij daarna nog lekker door gaat. En dat uit zich bv in een winst van meer dan 5 seconden in de 100 - 200 tijd. 
 

Dat is fors.   Dat is wel de treurnis met mijn Fabia: die acceleratie van 160 tot 196 vergt 5Km aan 2 meest linkerbanen vrij van medeweggebruikers.  😉 

1 uur geleden, Rosinfield zei:

@Skoody Boo
Overigens heb ik VVT wel een mail gestuurd met de vraag om opheldering. Omdat het toch blijft knagen. Niet om te klagen of mijn gram te halen, maar ik wil gewoon een verklaring van hen over hoe het is gelopen. Er kan natuurlijk altijd iets fout gaan, maar bij de betreffende (wellicht minder ervaren) operator had natuurlijk een lampje moeten gaan branden bij een resultaat van een bij een gerenommeerd adres gechipte auto dat niet of nauwelijks afwijkt van de ongechipte versie. 
 

Als ze dat goed oppakken worden zij daar alleen maar beter van. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan voor VVT ook een leermoment zijn, bijvoorbeeld dat ze onder zomerse omstandigheden meer ruimte moeten houden tussen 2 metingen (afkoelen van de lucht in de meetruimte), of lucht direct van buiten aanzuigen, of op andere manier extra koelcapaciteit genereren. Dat betekent ook dat de auto's die ze zelf chippen met betere cijfers vertrekken.

Aan de andere kant, denk dat veel tuners met een bank zelf wel weten dat metingen niet absoluut zijn, en dat de buitenwereld er zwaarder aan tilt dan de tuner zelf, die de rollenbank meer ziet als een stuk gereedschap om een goede tuning uit te voeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en overal kan men fouten maken, verkeerde inschattingen maken, te snel met iets genoegen nemen enz. 
Allemaal menselijk. Wat een professionele instantie of bedrijf dan te doen staat bij klachten, vraagtekens, enz. is mij geheel duidelijk. In de praktijk zie je helaas dat lang niet altijd de enige juiste reactie volgt. Afwachten dus maar even. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring bij Vagtechniek is dat ze altijd serieus op klachten ingaan, en er alles aan doen om dit te verhelpen en in de toekomst te voorkomen. Zelfs als indirect iets horen over ontevreden klanten, die ze kunnen identificeren, benaderen ze klanten om uitleg (niet agressief, maar puur als verbeterpunt voor henzelf, en om zo slechte reclame te stoppen, door de klager tevreden te stellen).

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Netjes en jammer tegelijk Menno. Ik denk dat je met een goede uitleg, en eventueel opnieuw rollen net zo blij was geweest.

In dergelijke gevallen wil ik altijd weten waar het probleem zit, en wat je er aan kunt doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al schreef netjes van het bedrijf ook naar de eigen medewerker, maar als klein jongetje wilde ik overal al de technische details over het hoe en waarom al weten, en dat zal wel nooit meer veranderen. (Ik heb last van 'technische nieuwsgierigheid)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, snap ik. We kunnen nu slechts speculeren. Meest waarschijnlijk lijkt me een volgend soort scenario. 
Medewerker (wellicht onervaren) ziet in de eerste twee runs een plotse piek aan het eind, doordat DSG opschakelt. 
Die piek moet er uit, dus hij doet iets waardoor deze tijdens de laatste twee runs achterwege blijft. Daarbij gaat echter iets niet goed, verkeerde afstelling oid. De piek is er uit, maar nu wordt het volle vermogen niet bereikt. Hij was waarschijnlijk al lang blij dat hij de piek er uit had en miste kennelijk de kennis en ervaring met chippen van deze auto om nav de laatste twee runs te concluderen dat er nog steeds iets niet klopte

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-6-2021 om 11:19, Rosinfield zei:

Net antwoord gehad. Heel netjes. Zegt geen idee te hebben wat er fout is gegaan, hij was er zelf niet op dat moment. Krijg geld terug. Al was het mij daar niet om te doen. Eind goed al goed

Keurige oplossing. 

Op 8-6-2021 om 13:13, Rosinfield zei:

Ja en overal kan men fouten maken, verkeerde inschattingen maken, te snel met iets genoegen nemen enz. 
Allemaal menselijk. Wat een professionele instantie of bedrijf dan te doen staat bij klachten, vraagtekens, enz. is mij geheel duidelijk. In de praktijk zie je helaas dat lang niet altijd de enige juiste reactie volgt. Afwachten dus maar even. 

Het is zeker precisiewerk. Lijkt mij mooi om bij zo’n bedrijf te mogen werken en aanpassingen te realiseren. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

De meesten zullen het wel al bij de buren hebben gezien, maar zo niet:

In de bergen is de GTI dus fantastisch en ook op de Autobahn op de terugweg nog even flink tekeer gegaan. Maar ook dat went, gebeurt sporadisch en zal niet al te lang meer duren. Hier in NL azen op momentjes, waarbij je het gas al snel weer los moet laten ivm risico op rijbewijs verlies. Verder meesukkelen met de rest. Ervaar dat steeds meer als een frustratie; geweldige auto met veel vermogen, maar dat benut je onvoldoende. Daarnaast ook nu weer ervaren dat het met vakantie wel erg passen en meten is.
Dus besloten het maar eens over een andere boeg te gaan gooien, hoezeer het me ook aan het hart gaat. Dus op zoek naar iets praktisch, functioneels en ruimers. Moet wel goed kunnen meekomen in het verkeer. Mogen jullie raden waarop ik mijn oog heb laten vallen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe