Log in om dit te volgen  
EdK

Skoda Scala

Aanbevolen berichten

Perss Kit ontvangen gister van Skoda tsjechië
Dit is de vervanger van de Rapid en als alles goed is in januari 2019 bij de dealer te bewonderen.
Uiteraard zijn de prijzen hier in NL nog niet bekend....

Fact sheet:

SKODA_SCALA_factsheet.pdf

SCALA_Dimensions.thumb.jpg.210ca300f19b0624abd0fa208a4b0220.jpgSCALA_Exterior.thumb.jpg.7cea1dffdd14ec659f57d93d887f1e14.jpgSCALA_Interior_Space.thumb.jpg.e5381a1d57c784bb38fb2ec10a88c478.jpgSCALA_Interior.thumb.jpg.59f541c91300b9d7b80f5034d0ee2e4e.jpgSCALA_Overiews_of_engines.thumb.jpg.794bffb9d6f3f577656f84d387125e28.jpgSCALA_Smart_Understatement.thumb.jpg.03159141a87b7c2707308c730fb31589.jpg

 

SCALA_01.thumb.jpg.d45f7719e4ed4aa3aad7c538e26be17f.jpgSCALA_02.thumb.jpg.6cf86a1c34aba00f4905c7381adcaff0.jpgSCALA_03.thumb.jpg.bf1f5cbeca2e9ec0180bf3725414a2f1.jpgSCALA_04.thumb.jpg.3bf0ccf025abffb39bc12afc0b1a37cc.jpgSCALA_05.thumb.jpg.35d0543d0fcd39063885143a588a5eed.jpgSCALA_06.thumb.jpg.ebf3c3c4b92f695392bc88b3cb6dfeb7.jpgSCALA_07.thumb.jpg.f90b1a0ee54a59977973bb60cfe1ccf1.jpgSCALA_08.thumb.jpg.6b70d7b20efcffd3171b037b39016a5e.jpgSCALA_09.thumb.jpg.51dabc49e9c32fb412d15ed99acb655f.jpgSCALA_10.thumb.jpg.e2967b0525b98409df48d9ccc2b384f9.jpgSCALA_11.thumb.jpg.55ff9a654d926b040fdd90bd09c9c9c8.jpgSCALA_12.thumb.jpg.6bbfe0d4ed5d5467b699ae3b97ec1b03.jpgSCALA_13.thumb.jpg.a1e35fd0dc9c1f4d8d97c755ffd70830.jpgSCALA_14.thumb.jpg.58a0947cbc31f6947eef6465ab1caddb.jpgSCALA_15.thumb.jpg.7269469083eb5dafefbaa03fb2c9238b.jpgSCALA_16.thumb.jpg.884fcbf1a9d5f195ea0b38efaee089f5.jpgSCALA_17.thumb.jpg.f6a91317de3d6452c72059547a838d76.jpgSCALA_18.thumb.jpg.6c5dc9b0fb9a2104e9e7538a1c210877.jpgSCALA_19.thumb.jpg.469fe2af3249a161a88cad3da086d0d2.jpgSCALA_20.thumb.jpg.2e8f2157f68e816f7e07f503ba8338e2.jpgSCALA_21.thumb.jpg.627ad200d34dde7f4252fa390eca0b73.jpgSCALA_22.thumb.jpg.b3e6dad744453219d4fb1aad87c6f3d8.jpgSCALA_23.thumb.jpg.6a355403169daa5148c8e1df26fbc196.jpgSCALA_24.thumb.jpg.6d4160ebb8b2b7106381742e8468152d.jpgSCALA_25.thumb.jpg.bcfa1faec30148c824ad5fe11a701bd2.jpgSCALA_26.thumb.jpg.7e0e46d098f179ae8711876828a4010e.jpgSCALA_27.thumb.jpg.09d3eac2ff7e5da591878ea7f6afc102.jpgSCALA_28.thumb.jpg.7c75580f785dcb413e95a0e3120b14cc.jpgSCALA_cgi_01.thumb.jpg.0e03c72bf54c34ebc145db5c4c641a9e.jpgSCALA_cgi_02.thumb.jpg.b7b4944e3c3e45cfe533a5ec2dc6e692.jpgSCALA_cgi_03.thumb.jpg.b2b1afada6e21ddab0fb278d7abf0e2b.jpgSCALA_cgi_04.thumb.jpg.b842c7428ffa42396fa929b77ae47e27.jpg

  • Like 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Januari bij de dealer? Waar haal je dat vandaan?  Ik kom alleen 1e helft/voorjaar 2019 tegen.
En prijzen medio februari.

aangepast door Rosinfield

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb ik nou eerste maand en eerste kwartaal door elkaar gehaald ?

  • Like 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

En ook de prijzen zijn wel fijn om te weten of het in toekomst een keuze kan worden of definitief niet

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Wielbasis is ook wel weer behoorlijk gegroeid: ik zie 2,67m waar volgens mij de Rapid ergens rond de 2,55 zit. Ook de breedte van bijna 1,80 (excl. spiegels) is fors, net als de spoorbreedte van 1.53.  Ik heb eerder het idee dat hiermee de O3 combi vervangen gaat worden dan de Rapid Spaceback

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Auto's groeien over de hele linie. Zie de nieuwe Polo die qua maten gelijk is aan de eerdere Golf. Voor ons meer dan ruim genoeg, deze Scala. 
Iets dat ik graag hier voorleg. Vrijdag j.l. bij de dealer geweest voor 30 000 beurt en meteen een gesprekje aangegaan met een verkoper. Aangegeven dat ik gevoelsmatig vind dat 2 jaar te vroeg is om in te ruilen, maar me tegelijkertijd afvraag of dat rationeel hout snijdt in geval van zo'n nieuw model. Hierop gaf hij aan dat er sprake is van introductie voordeel en nog wat extra's bij een first edition. "Die Scala wil men zsm de weg op hebben".  Zei ook eerlijk dat de inruilwaarde afhangt van de hoeveelheid Fabia 3's die ze op dat moment hebben. Klonk mij interessant genoeg in de oren om tzt eens te gaan buurten. Hebben jullie gedachten hierover?

aangepast door Rosinfield

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, Rosinfield zei:

Hebben jullie gedachten hierover?

 

2 uren geleden, Rosinfield zei:

Voor ons meer dan ruim genoeg, deze Scala. 

Tsja de Fabia heeft al genoeg ruimte voor jullie nu ook zonder honden en als het bij twee kleinkinders blijft.
Dus met de Scala ga je er kwa ruimte alleen maar op vooruit !
Al zal dat vermoedelijk meer in achterbankruimte zijn dan kofferbakruimte , uitgaande van de Rapid.

 

2 uren geleden, Rosinfield zei:

Zei ook eerlijk dat de inruilwaarde afhangt van de hoeveelheid Fabia 3's die ze op dat moment hebben.

Tsja het is altijd een vraag / aanbod verhaal geweest
Vandaar dat ik altijd een bedrag neem wat ik maximaal wil bijleggen en zodra men hieraan niet voldoet dan kan het raadzaam zijn om bij een andere dealer te gaan praten , die misschien een tekort heeft aan Fabia's.

Maar mijn gevoel zegt dat je met minimaal 10K over de brug moet komen om het verschil te overbruggen om te kunnen overstappen van een redelijk luxe Fabia naar een kaal uitgeruste Scala.
Of ik hierin gelijk krijg ? we gaan het in 2019 ervaren.... nog max 3 maanden wachten..

  • Like 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Blijft de vraag hoe het met de levertijd zit voor de Scala. De Seat versie van de Rapid (Toledo) is natuurlijk al een poosje uit produktie, dus daarom misschien wat extra haast met de Scala.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Lange levertijd is wat mij betreft niet zo'n bezwaar; kan best een tijdje wachten nog tegen die tijd, is geen haast bij. 
En Ed, ik denk dat we goed in de buurt zit met die minimaal 10 000 bijleggen

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
14 uren geleden, Rosinfield zei:

Auto's groeien over de hele linie. Zie de nieuwe Polo die qua maten gelijk is aan de eerdere Golf. Voor ons meer dan ruim genoeg, deze Scala. 
Iets dat ik graag hier voorleg. Vrijdag j.l. bij de dealer geweest voor 30 000 beurt en meteen een gesprekje aangegaan met een verkoper. Aangegeven dat ik gevoelsmatig vind dat 2 jaar te vroeg is om in te ruilen, maar me tegelijkertijd afvraag of dat rationeel hout snijdt in geval van zo'n nieuw model. Hierop gaf hij aan dat er sprake is van introductie voordeel en nog wat extra's bij een first edition. "Die Scala wil men zsm de weg op hebben".  Zei ook eerlijk dat de inruilwaarde afhangt van de hoeveelheid Fabia 3's die ze op dat moment hebben. Klonk mij interessant genoeg in de oren om tzt eens te gaan buurten. Hebben jullie gedachten hierover?

Rationeel hout snijden:  een Fabia brengt je ook van A naar B  

Maar waarom zou het rationeel hout moeten snijden? Volgens mij is die Scala gewoon een hele leuke auto!  

Ik zou wel voor de 1.5 tsi gaan, en anders niet (of later) doen.  Ook mét tuning:  Die 1.0 valt vast minder extra's uit te tunen dan die 1.5.   

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, het is inderdaad verdomd lastig dat vrouwen zo rationeel kunnen zijn......   

Wat je zou kunnen doen: een Scala halen als die ECU daadwerkelijk gekraakt is, en tot die tijd een beetje krediet opbouwen bij de wederhelft.  

Een argument wat ik zeker in stelling zou brengen is dat het ding achter sensoren heeft (toch? last ik vluchtig?), wat vast veel veiliger is. Veiligheid doet het altijd goed.  Verder wel een beetje uitkijken met gelegheidsargumenten: als de gelegenheid verandert krijg je ze weer terug......  Structurele argumenten bij het in de week leggen, en gelegenheidsargumenten bewaren voor de slotfase.   

 

 

  • Haha 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Tja, wat is rationeel? Als de kosten het zwaarst wegen zou je volgens mij gewoon je auto moeten oprijden of in ieder geval veel langer berijden dan 2 jaar. Maar als je liever om de twee jaar een andere auto rijdt, gewoon omdat je dat leuk vindt, dan accepteer je de extra uitgaven aan autorijden.

De argumentatie van de verkoper kan ik niet goed beoordelen, maar (eventuele) introductievoordelen e.d. zou ik altijd sceptisch bekijken. Hoe groot is het voordeel, hoelang wordt het gehanteerd, blijkt het straks geen permanente 'korting' te zijn? Alleen als ik m'n zinnen sowieso op deze auto zou hebben gezet zou ik verdere gesprekken aangaan.

  • Like 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja dat laatste is wel het geval bij mij. Ik weet al lang dat mensen zich verre van rationeel gedragen. En zeker wat dit onderwerp betreft, ben ik geen uitzondering. 
En ja, de verkooppraatjes worden ook door mij met een skeptisch oor beluisterd. Maar met zo'n first edition heb je soms wel wat opties er bij om je lekker te maken. Enfin we zien wel tzt 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
14 uren geleden, Rosinfield zei:

Ja dat laatste is wel het geval bij mij. Ik weet al lang dat mensen zich verre van rationeel gedragen. En zeker wat dit onderwerp betreft, ben ik geen uitzondering. 
En ja, de verkooppraatjes worden ook door mij met een skeptisch oor beluisterd. Maar met zo'n first edition heb je soms wel wat opties er bij om je lekker te maken. Enfin we zien wel tzt 

Een klein beetje achterlopen is vaak beter. Prijzen gaan vaker omlaag dan omhoog. Je hebt net een kinderziektetje minder, etc. 

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 17-12-2018 om 16:37, Skoody Boo zei:

Ja, het is inderdaad verdomd lastig dat vrouwen zo rationeel kunnen zijn......  

 

 

Dat zie ik eerlijk gezegd toch maar weinig, zoals ik het zie, zijn vrouwen alleen rationeel als het onderwerp ze niet interesseert, of als ze denken dat 'rationeel zijn' ze voordeel oplevert.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Misschien is rationeel meer een kwestie van al-dan-niet doen dan van al-dan-niet zijn. 

Zo bezien lijken mannen en vrouwen verrekte veel op elkaar. 🙂 

Momenten waarop kunnen - in termen van gemiddelden - wat verschillen.  

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat mensen zich niet rationeel gedragen, is in de sociale psychologie genoegzaam aangetoond aan de hand van talloze experimenten. Zo gaat het vooral mis wanneer zij voor een keuze staan. Dat gebeurt niet op basis van rationele inschatting van waarschijnlijkheden bv. Gevaren worden enorm overschat (vliegen, angst voor een aanslag), geluk ook (loterij). 

Is een keuze eenmaal gemaakt en valt het gekozene toch enigszins tegen, dan treedt er een proces in werking waarbij de zaak mentaal recht wordt gebreid (cognitieve dissonantie reductie). En zo kan ik nog lang doorgaan. Erg boeiend, maar ook erg jammer vanwege de negatieve impact op de toestand in de wereld

  • Like 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 17-12-2018 om 16:37, Skoody Boo zei:

Ja, het is inderdaad verdomd lastig dat vrouwen zo rationeel kunnen zijn......    

 

Op 18-12-2018 om 08:32, MarcoO2 zei:

... behalve op momenten dat je zou willen dat ze rationeel zijn... 😀 

Is het probleem eigenlijk niet gewoon dat wij daar niet mee weten om te gaan, al zullen we dat in alle toonaarde ontkennen....??:|_

  • Haha 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen