Sign in to follow this  
EdK

Skoda Scala

Recommended Posts

26 minuten geleden, EdK zei:

Tsja maar een Scala mag je niet met een Fabia vergelijken die moet je vergelijken met een Fabia.....kwa grote en klasse....

Je bedoelt Scala met Polo. Klopt, alleen is die Polo voor ons ruim zat. Is groter en ruimer dan de wat oudere Golf's. Dus vandaar interessante optie

3 minuten geleden, Rosinfield zei:

Je bedoelt Scala met Polo. Klopt

Eh ja inderdaad ( autocorrectie van t forum )

Maar een Polo is dus net zo groot als de Fabia en dus groot genoeg voor jullie
Fabia is er ook in een niet Combi uitvoering hoor !
Zelf een ruim jaar terug in een Polo gereden voor half uurtje ( zakelijk ) en zonder meer een pittige wagen was dit met vele optie's en een 3 pitter ook.
Maar toen ik later aan de hand van de gegevens die ik had opgeschreven van deze polo hem ging samenstellen op de website van VW.... toen kwam ik aan de 26K
En tsja dat vond ik een beetje belachlijk, dus toen vergelijkend samengesteld bij Skoda en zat ik enkele K lager in prijs... met meer ruimte en iets minder PK
Maaar goed dat heb ik met fabrieks update toen rechtgetrokken..

25 minuten geleden, Rosinfield zei:

Alleen is er geen Fabia met 1.5 motor helaas

Maar waarom staar je je zo blind op die 1,5 motor ?
is mijn inziens beetje overkill voor een polo of fabia...

Denk dat het meer rijgenot betekent. De 1.0 doet het op zich uitstekend en is ruim voldoende, zeker getuned. Maar ik blijf het toch wat nerveuzig vinden en een beetje rumoerig bij wat meer vragen

Maar moet dat ook eerst eens ervaren uiteraard

De Scala met 1.5 dsg is er alleen in de Business Sport uitvoering. Vanafprijs €30 k. Zonder navigatie. Maar ziedaar, er is nu ook een Polo met die motor en dsg met veel meer voor veel minder. Met tijdelijk voordeel actie op de Business R-line. Interessante optie. Uiteraard wat minder ruim, maar voor ons ruim genoeg.

Maar misschien wordt het nog veel gekker ?

46 minuten geleden, Rosinfield zei:

Maar misschien wordt het nog veel gekker ?

Ach je bent wel vaker gek begonnen en bij een Fabia geëindigd, dus kijk nergens meer gek van op met je.....8-)

• Like 1

Tja dan is de keuze niet moeilijk. Voor de Polo gaan! Hoewel de Scala als model interessanter is. Toch wat moderner.