Ga naar inhoud

Waarom BMW betovert en Skoda niet


MarcoO2
 Delen

Aanbevolen berichten

  • Reacties 118
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Maar daar raak je wel aan de kern van de zaak, denk ik. Want deze stelling impliceert dat een auto niets meer is dan een functioneel object is om je van A naar B te brengen. Zo ertegenaan kijkende zijn dan louter praktisch technische zaken van belang (degelijkheid, praktische ruimte, enz.).

Voor sommigen is een auto meer dan dat en speelt ook het esthetische aspect een rol. Soms zelfs in die mate, dat van betovering kan worden gesproken, zonder verder iets af te doen aan veiligheid en degelijkheid. Jij hoort overduidelijk tot de eerste categorie, zoals je wel eerder hebt aangegeven.

Om mij nog even te moeien. Naast het esthetische aspect lijkt het luxe aspect mijn ook nogal 'betoverend'. Als je een auto koopt om van A naar B te gaan, en niets meer, dan kies je (als het al een nieuwe zou zijn), voor een basismodel dat aan jouw praktische eisen voldoet.

Geen TSI, elektrische spiegels, DSG, .... Dat zijn zaken die allemaal veel geld kosten, maar die je volgens mij niet nodig hebt om van A naar B te gaan. Als je dat koopt, laat je je al een stuk leiden door marketing. Mijn mening

Niet dat ik niet begrijp dat mensen hier voor kiezen hoor, ik kan best begrijpen dat voor iemand die veel tijd in zijn wagen doorbrengt die luxe heel aangenaam kan zijn.

aangepast door The bone collector
Link naar reactie
Delen op andere sites

pff, wat een boel pagina's geworden...

Betoverd door een auto, nee , nimmer (ook niet door bimmer :lol: ).

W'rom Skoda. Veel auto, degelijke , "lage" aanschaf. En hij smoelt ook nog.

Had ook gekeken voor een Kia C'eed Sportywagen. op papier best leuk, maar wat een hard/glad plastic aan de binnenkant. :doh2:

Iedereen koopt een auto met een gevoel, klaar. Mensen zonder auto emotie kopen een Dacia!

Sales/Marketing personen zullen altijd voor hun product moeten gaan, hoe wil je iets verkopen waar je niet achter staat?. Dat straal je dan uit, en gaat de koper elders winkelen.

En reclame... dat werkt.

aangepast door octaviabas
Link naar reactie
Delen op andere sites

B.v. DSG of electrische ramen zie ik niet als onnodige luxe, maar als een technische toevoeging die mij gemak oplevert. En ik wil op een gemakkelijke manier van A naar B. Maar of er vier ringen op de voorkant van mijn auto zitten, zal me wurst sein, dat kost alleen maar geld...

Chromen strips daarentegen wil ik eigenlijk niet, want die zijn zo lastig schoon te maken. Liever strak RVS, dat reinigt makkelijker, maar ja, dat kan ik niet krijgen voor mijn Skoda. ;)

Nog zoiets, ik heb helemaal geen verkoper nodig om een auto uit te zoeken. Vond het eigenlijk maar een lastig 'obstakel' zo'n verkoper. Ik zoek zelf precies uit wat ik wil hebben en (helaas) moet ik dan met zo'n mannetje (die er minder van weet dan ik) onderhandelen over de prijs.

Gewoon gezegd: ik wil die en die testen/proefrijden. Vervolgens de keuze bepaalt en gevraagd "wat kost dat?" Simpel. <_<

Laatst heb ik een 40" LED TV gekocht. Vantevoren uitgezocht welke ik precies wil hebben, uiteindelijk bij 3 winkels gevraagd "kost dat?" En bij diegene die de beste prijs/service verhouding had naar de kassa gesleept en betaald. Punt. Waarom heb ik daar een vekoper voor nodig (die er wederom minder verstand van heeft dan ik)? Achteraf service verlenen doen ze toch niet, ze verwijzen je meteen naar een website of de fabrikant (die vervolgens ook geen antwoord op de vragen geeft)

Link naar reactie
Delen op andere sites

lastig schoonmaken ?? Het rijd echt niet makkelijker in een schone dan in een vieze :P

pssst , je weet dat die tv online vaak nog goedkoper is ;).

En ach, zolang mensen erin trappen om een pc te kopen bij de vb.Dixons, met meer dan 300% overcapaciteit, zullen auto's verkocht worden op emotie/overcapaciteit. Gelukkig maar, anders wordt het zo'n saaie boel onderweg. :lol:

Maar zoals dit Topic bewijst... veel emotie/denkwijzen over auto's , dus is dat betoveren dan toch waar 8-)

aangepast door octaviabas
Link naar reactie
Delen op andere sites

** flauwe modus aan: ** Erik...!!! Wat vertel je nou!!! Een 40" LED-tv...??? Ben jij nou óók al in die marketingcrap getrapt dat je niet meer zonder grote, platte TV kunt...? ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Captain Hook,

Ik geloof wel dat de meeste technische toevoegingen extra gemak opleveren. Weinig zaken aan een auto om de koper te irriteren. Maar de verkoper heeft heel graag dat je ze neemt, brengt allemaal extra geld op. En als iedereen gelooft dat DSG nou echt nodig is, dat het echt niet meer gemakkelijk rijden is zonder, dan is dat een super marketing actie geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De oude kijkbuis van 15 jaar oud was bijna op. En ik wilde iets om films in HD en Discovery/NGC in HD te kunnen bekijken. En 40" pastte precies op een bepaalde plek in de kast. En dit specifieke type vond ik het strakste beeld geven. Ik kan best zonder, maar het geeft wel een haarscherp beeld al begin ik nu al weer te zeuren over bepaalde technische imperfecties of zaken die niet werken zoals ze aangekondigd worden dat ze wel zouden werken... :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha ja, mooi is dat... dat ken ik! Dan heb je je helemaal suf georienteerd, uitgezocht wat het beste bij jouw wensen past binnen het budget, dan koop je dat, en dan kom je achter dingen die je keuze hadden kunnen beinvloeden... of er komt nét weer iets nieuws op de markt waar je beter mee afgeweest was... ach, tevreden zijn is ook een kunst! ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zoek zelf precies uit wat ik wil hebben ...

Laatst heb ik een 40" LED TV gekocht. Vantevoren uitgezocht welke ik precies wil hebben, uiteindelijk bij 3 winkels gevraagd "kost dat?" En bij diegene die de beste prijs/service verhouding had naar de kassa gesleept en betaald. Punt.

Is logisch en doen de meeste mensen..alleen dat zoeken begint met folders, (internet) informatie van het merk etc.etc. En wat is dat? Juist Marketing/reclame :doh2: Want hoe had je anders geweten van de DSG?

Dus beste Erik, ook gij brutus...

Al krijg ik van je laatste posts het idee dat dat precies uitzoeken niet altijd lukt...maar het is wat Marco zegt, tevreden zijn is ook een kunst...want zelfs schapen weten dat het gras aan de andere kant altijd groener is...of lijkt... :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zucht, voor de zoveelste keer... ik ben niet tegen reclame, wel tegen onzin uitingen...

Enne DSG wist ik niet uit reclame, maar omdat ik ooit, jaaaaaren geleden een proefrit had gemaakt in een Audi die per ongeluk, toendertijd één v.d. eerste DSGs aan boord had. En dat vond ik zo ontspannend rijden, toen dacht ik, later als ik groot ben... ;)

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zucht, voor de zoveelste keer... ik ben niet tegen reclame, wel tegen onzin uitingen...

Wat jij onzin vind dat vind iemand anders weer geen onzin!

Dan blijkt dus dat je niet in deze betreffende doelgroep van de Marketeer zit.

Maar ja, wat kun je daar aan doen? Niets! Je schouders ophalen is het beste dan!

En weet je wat de beste reclame is? Irritante reclame! Want die blijft het langst hangen bij de "ontvanger"!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En weet je wat de beste reclame is? Irritante reclame! Want die blijft het langst hangen bij de "ontvanger"!

Wel dan hebben ze hun doel wel behaald bij erik want hij irriteert zich mateloos ook aan reclame

En dat vond ik zo ontspannend rijden, toen dacht ik, later als ik groot ben...

Dus nu ben je eindelijk groot met je DSG in de RR ??

aangepast door Wasmachineman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Analoog aan de job van Frank/ wasmachineman in relatie tot het irritatieverhaal:

als de huisvrouw/ vader voor de uitstalling van waspoeders staat en niet kan kiezen omdat er teveel keuze is, pakken ze meestal dat pak met de bekende naam, ja van de reclame, inderdaad die irritante reclame. Ook daar zal natuurlijk een enkeling kijken naar de prijs per kg zoals die tegenwoordig verplicht is, maar veel mensen grijpen naar de "vertrouwde" naam. Alleen weet niet iedereen waar ze die naam ook al weer van kenden ;) .

@ Captain Hook: laat je trouwens niets aanpraten over een eventuele reclamefobie door die andere gekken in dit topic, die anderen hebben net de therapie succesvol afgesloten en gaan er zometeen reclame voor maken B) .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zucht, voor de zoveelste keer... ik ben niet tegen reclame, wel tegen onzin uitingen...

Enne DSG wist ik niet uit reclame, maar omdat ik ooit, jaaaaaren geleden een proefrit had gemaakt in een Audi die per ongeluk, toendertijd één v.d. eerste DSGs aan boord had. En dat vond ik zo ontspannend rijden, toen dacht ik, later als ik groot ben... ;)

Erik, de kennis om reclame te maken noemt men nu eenmaal met een fraai woord marketing (je kunt er zelfs in afstuderen) en de vorm van reclame wordt nu eenmaal bepaald door marketeers (alweer een duur woord). Wat jij bedoelt is verkopen en verkopers, maar zoals we uit ons ledenbestand weten zijn er ook hele goede! Zelf ben ik van mening dat de meerderheid goed zijn best doet overigens...zoals in elke beroepsgroep heb je uitzonderingen die de regel bevestigen.

Zin en onzin scheiden in reclame is ook niet zo simpel want dat zou inhouden dat je zelf alles van een product zou moeten weten...en dan heb je geen reclame nodig om je keus te bepalen... B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En weet je wat de beste reclame is? Irritante reclame! Want die blijft het langst hangen bij de "ontvanger"!

Het zal wel. Maar dan weet ik zeker dat ik juist dat product NIET kies.

Trouwens, ik kijk idd naar de prijs per eenheid, de ingrediënten, de werking (voor zover die bekend is uit ervaringscijfers), etc. De kleur v.d. verpakking, de wanhopige over-the-top reclames van dat product, de vorm van het doosje, etc. die interesseren me niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe