Sign in to follow this  
Rosinfield

krassen op beschermfolie

Recommended Posts

Ik heb ivm de honden beschermfolie over de achterbumper. Werkt op zich prima, de lak blijft beschermd. Er zijn echter wel krassen te zien op de folie zelf. Ik vraag me af of je deze kunt weg krijgen en zo ja hoe

folie er af trekken???? met krassen en al!

we zijn niet bij de buren ha ha

en dan weer nieuwe folie plakken?

Alleen die folie schijnt schofterig duur te zijn, dus zou eerst maar naar de prijs ervan vragen incl. Montage

Want dat is niet aan te raden om dat zelf te plakken, krijg je nooit zo netjes voor elkaar.

En heeft niets met 2 linker handen te maken in deze...

Precies, duur grapje. En dan weer krassen zeker. Nee, ik laat het ook maar. Niet zo heel erg, alleen in de zon zie je het.

Ik bedacht me trouwens dat het ook heel best kan komen van een paar moeizaam geslaagde pogingen er een fiets in te frommelen. Dat ging bij de Yeti wel wat makkelijker

Fiets kan wel idd, maar je moet echt ontzettend opletten dat er niks beschadigd raakt. Ik haal het voorwiel er even uit, dat scheelt. Stuur plat of 1 trapper er af wordt het nog makkelijker.

Ach, Menno, je weet nu in ieder geval dat de folie doet wat het moet doen! ;)

En ls de folie te erg beschadigd is kan men ook wrap folie gebruiken zelfs met twee linkerhanden is dit nog te doen :)

Geloof dat je toch nog commedant 4 polijst materiaal had liggen ??

Gewoon ff proberen of je daar resultaat mee krijgt

Baat het niet dan schaad het niet.  eerst ff op klein stukje proberen wat meest uit zicht is.

Lekker klusje voor op een krukje in zonnetje achter de luwte van je bolide

Folie op de folie?

Lijkt me het doel toch, de folie mag de krassen opvangen. Als het te erg wordt eens in de zoveel tijd vervangen.

Zelf heb ik zo een plastic strip, gaat de nagels van de honden niet helemaal weren omdat hij slechts een deel dekt. Maar doet bij mij prima z'n werk.

Die folie is toch een zachter kunststof? pas maar op met polijstmiddel (commandant) dan kan het geheel juist wel heel dof worden.

En leren leven met krasjes? of...zie onder

binnenkant van de deurgrepen vertonen ook na enige tijd krasjes van je nagels (ja zo zwak is de lak van tegenwoordig).

Zelf hup ik ook altijd van ene been op andere; je wilt je nieuwe speeltje zo lang mogelijk mooi houden, maar gebruiksgemak en bling bling in het begin hebben ook wel wat.

Maar als eerste krasjes er op zitten ben je minder panisch over volgende.....

Je hebt ook mensen die de beschermfolie op hun mobieltje/tablet laten zitten om het scherm maar mooi te houden en daarbij voor lief nemen dat de bediening minder soepel gaat (of erger mensen die beschermfolie kopen en erop plakken), waarna inderdaad aan einde gebruiksduur het scherm nog mooi is maar de accu en de rest van het toestel zo naar de recycle kunnen......

Menno, zo heeft ieder zijn ding.

Ik zelf zou geen folie gebruiken maar zoeken naar aluminium (plak) strip of zo, die (onder andere) ook voor de instap dorpels te krijgen zijn  (bij mij nu ook behoorlijk gekrast door mijn schoenen) super degelijk en erg individueel! 

Succes! (met poetsen) :dj2:

Ik denk er eigenlijk exact zo over hoor Ron. Volgende x ook geen folie maar een deken of stuk rubber erover als ze instappen. Anders wordt zo'n metalen dorpel snel kaal. Kan er ook wel mee leven maar dacht wellicht kun je het met een speciaal goedje zo wegpoetsen. Als je auto een groot deel van de tijd in een smalle Amsterdamse straat staat, kun je ook maar beter niet al te krasgevoelig zijn;)

• Like 1

Met mijn achterbumper is het nog beroerder gesteld. Ik heb er onlangs mee tegen een twijg met wortelgestel aangezeten, en die twijg was helaas niet iets minder buigzaam dan mijn bumper. Of eigenlijk de laklaag op de bumper, die bumper zelf trekt binnen twee dagen gewoon weer bij gek genoeg.

die bumper zelf trekt binnen twee dagen gewoon weer bij gek genoeg.

Nu die laklaag nog.....

Geduld geduld ......je wagen is groen en mos ook...............komt goed...... :D :D