Ga naar inhoud

Een kijkje in de keuken....


MarcoO2
 Delen

Aanbevolen berichten

... niet van de deurwaarder dit keer, althans niet letterlijk, maar wél in de keuken van een woning waar ik gisteren de energielevering afsloot. Deze man doet duidelijk aan gescheiden afvalin(ver)zameling.

 

Zijn grootste probleem is wel duidelijk: hoe moet hij nu zijn bier koelen? :D

 

15973525566_e79db3f21c_b.jpgzooi 1 by marcoeoscanon, on Flickr

 

15379675713_bec017b6de_b.jpgZooi 2 by marcoeoscanon, on Flickr

 

15812040160_580ec225e7_b.jpgZooi 3 by marcoeoscanon, on Flickr

aangepast door MarcoO2
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft meer te maken met het concept dat zo'n probleemgeval vanuit verschillende hulpverlenings (achtige) organisaties gezamenlijk wordt aangepakt

Ah had de link van Marco nog niet gezien. Waarvoor dank!

@Marco, Hoor net trouwens dat de categorie waarover j e het eerder had bekend is onder de naam "zorgwekkende zorg-mijders"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verhaal is me duidelijker via de link van Marco. Ik zie overigens wel direct het zwakke punt: veel van dergelijke 'gevallen' zullen zelf geen hulp inschakelen, en door verhoogde eigen risico's in de zorg, en sociaal leven dat steeds meer via 'social media' loopt, en nog meer van die individualiseringszaken, waardoor hulpverleners, bekenden enz. die ook zo'n team kunnen tippen, dergelijke personen steeds minder tegen komen. De signalering wordt dus gewoon een steeds groter probleem.

 

Zo'n team is dus niet een vaste samenstelling van verschillende soorten hulpverlening, maar zal steeds verschillend zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat sluipenderwijs, mijn schoonmoeder wilde wel meewerken aan het opruimen van de "rommelkamertjes""

Zo gezegd zo gedaan.

Alle zooi (pas op met deze bewoordingen) in vuilniszakken gedaan en aan de straat gezet.

We hadden onze hielen nog niet gelicht, of alles was weer teruggeplaatst, gestort, er zit soms wel een soort van systeem in.

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, teveel illusies over oplossingen moet je zeker niet hebben. We hebben het hier over het sociale afvoer putje. Zo'n putje moet je bijhouden zodat het niet verstopt raakt. Zo klinisch is het, onverlet de vaak enorme persoonlijke drama's. Voor dergelijk werk moet je dus wel geschikt zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt. De groep die in het afvalputje terecht komt, wordt overigens in rap tempo groter. Er is een groep die tot voor kort on de sociale bovenklasse zaten, en nu keihard gevallen zijn. Die vragen écht geen hulp - wat er ook gebeurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik kan me dat ook best voorstellen dat men dat niet vraagt.

Voor velen is dit omdat men een drempel over moet en die niet kan of durft te nemen

Tot het dan uiteindelijk zover is zoals men kan zien en men min of meer gedwongen word

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe