Ga naar inhoud

crash


MarcoO2
 Delen

Aanbevolen berichten

Snelle, on 18 Jul 2014 - 11:33, said:

Oorlog nergens goed voor.

 

Dat zou je wel denken ja. Maar feit is en blijft, dat we ondanks onze 'beschaving' (ahum) maar overal blijven doorvechten, ruziemaken en elkander afslachten.

Kijk naar het Midden-Oosten; daar zijn ze zo'n beetje al tweeenhalfduizend jaar aan het knokken.

 

:vrezen: Zolang er economisch gewin te behalen valt en het egoïsme en opportunisme de boventoon voeren, vrees ik dat het niet zal ophouden... :gestoord:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooropgesteld dat ik het uiteraard eveneens verschrikkelijk vind, moet me wel van het hart dat ik toch iedere keer versteld sta van de disproportionele en selectieve bewogenheid. 
Een willekeurige aanslag in bv Irak en je hebt zo hetzelfde aantal slachtoffers. Daar verblikt of verbloost men helaas niet meer van. Dat is inmiddels "gewoon" geworden. En of de slachtoffers nu Nederlanders zijn of een andere nationaliteit hebben, maakt natuurlijk ook niet uit. En ook niet of ze behoren tot de menselijke- of een andere diersoort. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad! :gestoord: Gewoonweg absurd die selectiviteit bij alle ellende die er heerst... :(  

http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/bevolking/publicaties/artikelen/archief/2013/2013-3995-wm.htm

Alleen al in de EU:

  5.300 geweldslachtsoffers
 50.000 verkeersslachtoffers.
 58.000 mensen zelfmoord

En die ACHTENVIJFTIGDUIZEND doden alleen al per jaar, daar hoor je bijna niemand over...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat herken ik wel. Het gemiddelde journaal bevat vaak minstens evenveel doden, maar dat komt veel minder binnen. Nu zijn het er veel in één klap (letterlijk) en is het land te klein. Als je de social media volgt, sta je versteld van wat daar allemaal geroepen wordt. Tot aan Rusland de oorlog verklaren aan toe. 

 

Ik vind verkeersdoden en zelfmoorden overigens nog wel in een andere hoek zitten dat dit soort ellende, maar de gevolgen zijn niet minder erg. Alleen minder zichtbaar.

 

En ja Erik, ruzie maken en oorlog voeren zit in onze genen...dat heeft de mensheid de afgelopen duidenzen jaren wel bewezen. 

aangepast door MarcoO2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zeker jammer dat dit voorval weeral gebruikt wordt om iemand zijn politieke agenda uit te voeren.

En men ziet ook dat de mens weer de neiging heeft om andere zaken hier bij te betrekken en als voorbeeld te stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het feit dat het in één klap om zoveel slachtoffers gaat is al nieuws genoeg, dat zo zomaar onschuldig uit de lucht worden gehaald is een extra dimensie en de gebrekkige afhandeling is natuurlijk schokkend.

 

Het echte drama is natuurlijk dat dit alles zomaar speelt in een gebied met een heuse oorlog in verweggisthan die we "vergeten" zijn en opeens een groot aantal gezichten krijgt omdat "wij" betroffen zijn. Wie weet wat het politieke en media gekrakkeel weer voor een gevolgschade gaat hebben.

Hopelijk denkt men er eerst nog even over na voordat men de volgende stap (in de verkeerde richting) zet. Zoals Marco al schrijft roept het volk weer lekker oudewets om bloed aan de paal terwijl vrijwel niemand weet wat er nu allemaal echt speelt. Daarbij ga ik er zelf trouwens helemaal vanuit dat het toestel "per ongeluk" uit de lucht gehaald is zal nu al een paar keer gebeurd is met de plaatselijke (militaire) transporttoestellen waar niemand overigens van wakker gelegen heeft in Nederland.

Ik betwijfel overigens of Rusland hier nog enige vat op heeft, ze hebben de geest uit de fles gelaten en weten vermoedelijk zelf ook niet meer hoe ze hem er weer in krijgen...

 

Macaber maar waar, de dag ervoor hebben we in Lockerbie bij het monument gestaan voor de slachtoffers van toen en ons verbaasd over de waanzin in deze wereld. Bijna hetzelfde aantal slactoffers en ook onschuldig uit de lucht gehaald, de dag daarop dit..

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank dat men "per ongeluk" bedoelt dat het niet de intentie was om een burgervliegtuig neer te halen maar dat men dacht dat het een militair doelwit was.

Wat natuurlijk nog steeds verschrikkelijk is en niet goed te praten om bewust mensenlevens te vernietigen militaire of burgers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja het politieke spel gaat zeker de overhand nemen.

Ik heb van zeer nabij het EllAll verhaal meegemaakt die een flat invloog in amsterdam zuid oost.

En derhalve toen een 60 uur met RIT samengewerkt en dus iets teveel lichamen ( overledenen ) gezien.

Maar toen begon ook het verhaal met het politieke spel te spelen en met erg veel wazige antwoorden etc

En dan heb ik het niet over het toneelstuk parlementair onderzoek nadien toen velen hulpverleners vreemde klachten kregen.

 

En uit ervaring van dat kan ik je nu al op een briefje geven dat wij als burgers maar nog erger de nabestaanden hun verdere leven met vragen om het hoe en waarom zullen blijven zitten omdat de politieke arena alles in een pot wil stoppen.

Terwijl als men open kaart speelt men ook vragen krijgt maar dat er erna een acceptatie komt en dat er jaren nadien niet nog steeds vragen etc blijven bovenkomen.

 

Mbt EllAll weet ik uit ervaring dat er heel veel niet is verteld / uitgelegd ..........

 

En ik hoop maar één ding en dat is dat de overledenen maar netjes en snel terug gebracht worden na de nabestaanden zodat die verder kunnen met hun verwerking.

en de rest van het verhaal....................... ach we gaan nooit horen excact wat er is gebeurd.....nooit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begreep dat men nu al zo ver is, dat men kan zeggen dat de raket ontploft is terwijl ie vlak onder het vliegtuig vloog en iets voor de linkervleugel was. Experts op het gebied van raketten zeggen dat te kunnen zien aan de kleine gaatjes die in de rompdelen net onder de cockpit zaten en aan geperforeerde vleugeldelen. Het is niet mijn kennisgebied, maar op basis van de tv-beelden wel zeer aannemelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zwaarbewapende rebellen zijn er niet alleen in het oosten van Oekraïne. In de Sahel bijvoorbeeld, bulkt het van de zware wapens. Na de val van Gaddafi zijn gewapende groepen gaan lopen met tientallen luchtdoelraketten, al hebben deze een korter bereik dan de Boek. Naar alle waarschijnlijkheid hebben ook rebellen in Syrië en Irak deze zogenoemde MAN-PAD’s in hun bezit. Er circuleren filmpjes op internet van jihadi’s met Igla-lanceerders die een hoogte van vier kilometer kunnen halen. Dat is van een andere orde dan de Russische Boek, maar toch voldoende om een stijgend of dalend lijnvliegtuig te kunnen treffen.

 

Wat mij opvalt, de afgelopen dagen, is de hogere vlieghoogte van passerende  passagierstoestellen boven mijn woonplaats.

Ze zijn klieiner voor de waarnemer op de grond geworden, zal ik maar zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen wel een aardig artikel / opiniestuk in de Volkskrant over selectieve mediaberichtgeving. Het gaat over filmpje van een rebel die een beertje pakt (zie het verhaal van Timmermans) en er met andermans spullen vandoor lijkt te gaan #cut#. De beelden gaan echter verder: de man pakt het beertje en lijkt respect te betuigen door een kruisteken te maken...

 

Ook hier is niet alles zoals het misschien lijkt, zeker niet in de mediale gekte eromheen. Ideaal om verborgen agenda's te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe