Ga naar inhoud

Caravan of tent?


somebodey
 Delen

Aanbevolen berichten

Ach een de Waard tent of vergelijkend als dat er is , is met een vakantie tempo van een uurtje wel opgezet hoor.

Kwestie van wat handigheid en dan gaat allemaal steeds makkelijker en sneller.

En ach gewicht is minder belangrijk met een auto op vakantie gaan dan met fiets of motor waar gewicht er veel meer toe doet.

 

En voordeel van katoen tov dat nylon gedoe ?

wel in de zon zweet je een nylontent uit en met katoen is dat stukken minder.

En katoen met goed onderhoud gaat vele malen langer mee dan die nylon troep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn eerste tent was een katoenen tent en daar heb ik een ruime 20 jaar mee gedaan.

Was een 3 persoons tent zodat je met zijn tweeen genoeg ruimte had om ook nog spullen kwijt te kunnen.

Na een seizoen van kamperen hiermee was het standaard bij thuiskomst dat hij bij een zonnige en droge dag werd uitgehangen

En eind van de dag na verscheidende malen gedraaid te hebben, werd hij dan winterklaar gemaakt

Dit hield in dat ik tijdens het opvouwen het doek in poederde met speksteenpoeder.

en dan ging alles opgevouwen de katoenen foedraal in en de zolder ( onverwarmd ) op en kon hij aan de winterslaap beginnen.

 

Het volgende seizoen werd de foedraal weer van zolder gepakt zodra hij weer op de motorfiets gebonden moest worden.

Hierbij ging hij dan wel in een waterdichte kunststof foedraal met daarbij de slaapmatten en de slaapzakken.

 

En op eerste camping van de reis stonden de mensen altijd vreemd te kijken als ze een lichtbruine tent vol met witte vlekken zagen staan.

En sommige hadden dan het lef om het te vragen wat het was, en als ik dan vertelde dat dit speksteen poeder was en dat het met een eerste regenbui of met wat flinke wind weer was verdwenen zag je ze denken.

Maar in al die jaren is er nooit maar dan ook nooit een druppel water doorgelekt en zag je het regenwater mooi van het doek afglijden.

En al die spuitbusjes die je doek waterafstotend moeten maken en waar ook nog eens flinke prijzen voor word gevraagd......wel nog nooit gebruikt.

 

Na jaren van gebruiken heb ik hem eens uitgeleend en kreeg hem uiteindelijk terug met een flinke scheur er in.

Maw kon de lappenbak in oftewel de afval container.

 

En dan ga je uiteindelijk weer eens kijken voor een andere tent en ga je voor lichtgewicht en dus een koepeltent van...juist nylon.

Wel de eerste maal van gebruiken had ik er al spijt van, want met een beetje ochtendzon zweette ik de tent al uit terwijl ik er nog helemaal niet uit wou na die verschrikkelijk mooie avond en nacht.

 

Dus was het plan om deze maar door te verkopen en weer voor katoen te gaan, maar ja de jaren erop werd het geen kamperen en lag de tent nog gewoon op zolder.

En toen ik de tent weer nodig had ging het om kamperen voor een lang weekend tijdens vlieger festivals in het buitenland

En voldeed deze tent eigenlijk voldoende voor die periode van kamperen en is er geen nieuwe katoenen tent voor terug gekomen.

 

En de vakanties momenteel zijn van dien aard dat kamperen niet meer te spraken is en maw is er ook geen spraken van aanschaf van een nieuwe tent.

 

Maar als je van plan bent om voor langere periode te gaan kamperen dan raad ik een ieder altijd aan om een katoenen uitvoering te nemen

En ga je met een gezin kamperen en ook voor meerdere jaren en je hebt de euro's er voor, wel ga naar de Waard toe en bestel daar een tent naar je eigen wensen en budget.

En ja ze zijn aan de prijs, maar je krijgt een hoge kwaliteits tent voor je geld en wil je uitbreiden of veranderen of heb je problemen met de tent, je gaat naar ze toe en bijna alles is mogelijk of te repareren. ( ook onderdelen van oudere tenten hebben ze gewoon liggen )

En wil je een ander model tent weer nieuw kopen bij ze en je hebt al een de Waard tent van ze , wel dan krijg je geheid een goede prijs terug voor de oude of ze weten wel iemand die hem wil kopen.

En zet je hem ergens te koop, geheid dat je binnen no time belangstellende hebt voor je tent.

 

Dus ja een de Waard tent is een investering maar behoud wel een waarde en zodra je hem verkoopt ben je uiteindelijk misschien nog wel goedkoper uit dan met andere tenten die misschien goedkoper lijken te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ca.20 jaar in een Tsjechische enkelwandige tent (fabrikaat Terka) rondgezworven, tijdens de daartoe van overheidswege toegestane periodes.

Omdat hij enkelwandig is, duurde het meestal slechts 10 minuten om hem op te zetten, ook in het donker.

De enige luxe bestond uit een gasgestookte koelkast, die op de achterbank van de VW Passat stond, met een zelfgemaakt rookgasafvoerkanaaltje.

 

Maar een tent heeft toch iets waar geen caravan aan kan tippen, bewegingsvrijheid.

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Terug in de tijd van de padvinderij! Dat was nog eens kamperen ;). Bij aankomst eerst de tent opbouwen en ééntje kreeg meteen de opdracht een greppel voor de latrine te graven... Vervolgens een kooktafel bouwen en dan de fouragekist ombouwen tot koelkast door hem rechtop te zetten in de fouragetent. Als alles klaarstond was je een uurtje verder.

Ik weet eigenlijk helemaal niet meer welk merk tent er altijd gebruikt werd. Maar het was wel goed spul, van katoen natuurlijk. Je moest wel reuze goed uitkijken dat je er met regen niet tegenaan ging staan en het achteraf drogen was ook een crime.

Greppeltje graven rondom de tent en het grondzeil vouwen en je kon weer een week ongestoord bezig zijn. Lekker primitief, gewoon op het grondzeil met je meurbaal en strategisch je slaapplek uitzoeken ;).

Geweldige tijd gehad en minimaal 4 keer per jaar op pad.. Moeders heeft het af en toe ook wel over kamperen, maar dat moet dan weer niet te primitief zijn. Misschien zelfs wel met een caravan of zo... Maar ik heb er zelf wel wat problemen omdat dat allemaal niet "echt" is. Het is er dus ook nog niet echt van gekomen, ondanks het feit dat we een 4 persoons tunneltent hebben (Tatonka)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 jaren later...
Op 21-8-2013 om 08:53, Skoody Boo zei:

Wij hebben een tunneltentje van Bardani die al 5 vakanties meegaat en daar kunnen nog wel een paar vakanties bij denk ik. Vervelend alleen dat die tent meer vakantie heeft dan ik.

Dit tentje is nu te klein helaas. We gaan de tent van mijn schoonouders maar meenemen. Naar de Oekraïne dit keer.  Je kunt in Praag je auto op de trein zetten, en dan in Hummené in Oost Slowakije ga je weer verder op je eigen vier wieltjes. Het is dan nog zo'n 50 Km, en dan rij je de Oekraïense binnen, Transkarpatië.  

Het gaat afgrijselijk compact inpakken worden. Ik vrees dat de sigma 50-100mm f/1.8 thuis moet blijven, en dat ik het met de 50mm f/1.8 zal moeten stellen helaasch. Ik zou bijna nog het reservewiel thuislaten, maar daar is de Oekraïne niet direct het meest ideale land voor. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe