Ga naar inhoud

'Stootframe' apart kopen Octavia


SuperSativa
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik ken die dingen onder de naam bullbar oftewel koeievanger. Let er overigens wel bij op: een relatief kleine aanrijding kan door zo'n ding tot grote schade leiden omdat'ie naar binnen kantelt en zo dus de boel kapot drukt. Daar waar je anders zou volstaan met wat schade aan je bumper, kan het je met zo'n apparaat voorop veel meer kosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13419679.jpg

 

Ik denk dat deze dient om héle kleine koetjes te vangen en mooi vind ik het nu ook niet direct, maar het bestaat dus wel voor de octavia    :)

aangepast door Tim D.
Link naar reactie
Delen op andere sites

O, ik zie nu pas dat je een O2 hebt. Ik dacht dat je 't voor op een Yeti zocht. Puur persoonlijk: de enige auto waar zo;n ding optisch nog een beetje tot z'n recht komt, is op een terreinwagen (of iets wat daar op lijkt, zoals een Yeti). Als ik een O2 met een bullbar tegenkom, zou ik dubbel liggen van 't lachen denk ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bullbars:

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/auto/vraag-en-antwoord/wat-is-een-bullbar-en-mag-ik-een-bullbar-op-mijn-auto-hebben.html

 

Artikel 5.2.50

Frontbeschermingsinrichtingen van personenauto’s met een toegestane maximummassa van niet meer dan 3500 kg, die na 24 mei 2008 in gebruik zijn genomen, zijn goedgekeurd voor het voertuig waarop zij zijn aangebracht en voorzien van een EG-typegoedkeuringsmerk dat voldoet aan de door Onze Minister gestelde eisen.

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Erik zoiets stond me al bij dat er wetgeving aan vast zat.

Maar ja de Octa waar we nu over praten staat natuurlijk in België dus daar kan de wetgeving weer anders zijn

Maar wel iets om rekening mee te houden en te checken voor je uberhaupt gaat monteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Belgie mag je niets veranderen aan de buitenkant van de auto want dan klopt de uitvoering niet met gelijkvormigheidsattest. Dus moet je opnieuw naar de keuring . Je weet op voorhand datze dat afkeuren dus mensen die hier tunen gaan natuurlijk niet naar de keuring, die bollen zo over de weg. Je komt op Belgische wegen het één en ander tegen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke en dan ga je  dus niet naar de keuring en is dat dan ongestraft ?

en wat als je in een aanrijding verzeilt raakt ?

Kun je dan rekenen bv op een inbeslagname ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben op zoek naar een 'stootframe' voor mijn Skoda. Kan iemand me zeggen wat de correcte benaming is en waar ik het beste kan kopen? Zie bijgevoegde foto om te kijken over welk onderdeel ik het heb.

Dit noemen ze een pushbar of ook wel bullbar. Kijk eens op deze site.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een aantal jaar geleden is er in België ook wat commotie geweest rond die bullbars. Ik denk dat het enkel nog onder bepaalde voorwaarden mag (die ik niet direct ken), omdat het gevaarlijker en dodelijker is bij aanrijdingen.

 

Maar een bullbar op een O2, dan zou je wel eens aan de kant kunnen worden gezet door de politie, denk ik.

 

Trouwens over de keuring: in 2009 kon ik met mijn Felicia niet naar de keuring omdat er eerst laswerken moesten worden uitgevoerd (gaten in de wielkuipen geroest). Beetje te laat aan begonnen, en het bleek uiteindelijk veel meer werk dan voorzien. Toen ben ik een paar maand te laat naar de keuring gegaan (maar ik heb er ook niet mee op de openbare weg gereden in die tijd, voor de duidelijkheid). Het enige gevolg was een boete van 5 euro en een extra strenge keuring, omdat vermoed werd dat we een ongeval probeerden te verdoezelen (met al dat spuitwerk).

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke en dan ga je  dus niet naar de keuring en is dat dan ongestraft ?

en wat als je in een aanrijding verzeilt raakt ?

Kun je dan rekenen bv op een inbeslagname ?

Als je aanrijding hebt vul je gewoon europees aanrijdingsformulier in. Je hebt een geldige keuring maar geen haan die kraait naar een gelijkvormigheidsattest.

Ik had op vorige wagen schroefsetje en 5cm lager gezet. Ik had daarmee aanrijding met onderdelen van een watermaatschappij door ladingverlies. Even administratie regelen en schadevergoeding claimen.

Echt niemand die gaat kijken wat voor veren je hebt steken. Al je papieren moeten wel in orde zijn! Verzekering, inschrijving en keuring. Zo werkt het in ons Belgenlandje ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben op zoek naar een 'stootframe' voor mijn Skoda. Kan iemand me zeggen wat de correcte benaming is en waar ik het beste kan kopen? Zie bijgevoegde foto om te kijken over welk onderdeel ik het heb.

 

Zoek eens onder Bullbar of pushbar. aanbieders genoeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe