Ga naar inhoud

DSG


Philleuh87
 Delen

Aanbevolen berichten

Je bedoelt dus dat je bijvoorbeeld van 80 naar 120 bent versneld in (ik zeg maar wat) z'n 5e versnelling, en dat de dsg, toen je op de 120 zat en stopte met veel gasgeven, er 7,5 seconde over deed om weer gewoon in de 7e versnelling te komen?

Als ik je nu goed begrijp, zeg ik vervolgens wederom: zo lang duurt het bij mij nooit. Tik, tik, tik, klaar!

 

De DSG geeft niet zelf(standig) extra gas, dat doe je zelf.

De DSG wijzigt alleen op eigen houtje de overbrengingsverhouding en daarmee het aandrijfkoppel.

Bi het inschakelen van de kickdown voel je trouwens een merkbare klik onder het gaspedaal.

Mijn ervaring is dat je dan door het terugschakelen van de DSG veel toeren gaat maken, maat dat dit niet perse resulteert in een groter aandrijfkoppel, je trekt, met de kickdown geactiveerd, dus niet echt sneller op.

Wat mij betreft kan de kickdown functie bij de DSG gewoon weggelaten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DSG-7 van de 1.2 TSI heeft een droge plaatkoppeling.

Maar de versnellingsbak zelf is uiteraard NIET droog, die tandwielen staan echt in een bak met olie hoor...

En de versnellingsbak olie zelf is een gesloten systeem, hoeft in principe niet vervangen te worden.

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

De bak is een gesloten systeem (dus droge of natte koppeling speelt in feite geen rol). De olie moet in principe niet vervangen worden volgens VAG. Nu, het wordt wel gedaan en ik heb al eerder gelezen dat er wel vervuilde olie uitkomt. Vervangen zou dus wel een positief effect kunnen hebben op de levensduur van de bak, hoewel de olie er normaal gezien de hele levensduur van de bak in kan blijven.

 

Met al deze zaken blijft het moeilijk inschatten of het werkelijk noodzakelijk is, of bepaalde bedrijven gewoon graag een centje verdienen door reclame te maken voor zaken die niet per se hoeven te worden uitgevoerd (volgens de constructeur). Zo kan je, ik zeg maar iets, ook het vet rond de homokineten eens vervangen, dat zal er na 5 jaar ook wel zwart uit zien, maar is dat nodig? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Morgen wordt mijn dsg geoptimaliseerd bij TVS. Bij de buren de nodige ervaringen gelezen en dat bracht me tot deze stap. Schakelen gaat sneller, D stand schakelt iets minder snel op en S stand juist sneller waardoor die ook praktisch bruikbaar wordt. Morgen dus meer

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat blijft, het gaat puur om de schakel momenten en snelheid van schakelen. Ben op zich niet ontevreden, maar zelf zou ik nooit zo snel opschakelen. Net als ik bij een handbak de indicator wat al te streng vind. En een pluspunt is verder uiteraard dat je de s stand dan op aangename wujze kunt benutten

aangepast door Rosinfield
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben in de veronderstelling dat de DSG zich aanpast aan de rijstijl, en dat zo de schakelmomenten ingeleerd worden. Het schijnt mij daarom toe dat het aanpassen van die schakelmomenten door een firma óf niet zinvol is, óf het aanpasvermogen van de DSG aan de rijstijl blokkeert.

Maar goed, ik heb de gesprekken bij de buren over DSG aanpassingen (nog) niet gevolgd, dus kan ik best wat gemist hebben.

 

Wordt met de snelheid van het schakelen bedoeld de snelheid waarmee van de ene naar de andere as in de DSG wordt "gesprongen"?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat laatste. Natuurlijk past hij zich aan, maar dat zal nooit voorkomen dat je al bij 60 in de 7 zit. Misschien wanneer je eerst een hele tijd flink sportief in de s stand gaat rijden. Overigens mag je het eerst een uur uitproberen en als het niet bevalt zet men het terug

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe