Ga naar inhoud

Krasjes en vegen op kunststof


CaseyBasey
 Delen

Aanbevolen berichten

Op het kunststofmateriaal aan de binnenzijde van de portieren en het dashboard ontstaan heel makkelijk lichte vegen en krasjes. Helaas wrijf je die niet zomaar weg. Iemand een idee hoe je deze oppervlakkige beschadigingen het beste kunt wegwerken?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laatst belde een buurman aan; buurman, ik ben per ongeluk langs uw auto geschampt. Kleinigheidje op spartbord, maar hij zou het er met spartborden reiniger (spuitbus) wel even afhalen. En zo geschiedde, even opspuiten en uitwrijven en er was niets meer van te zien. Lijkt me plausibel dat zoiets ook werkt op de interieure delen die jij noemt. 

Ik begin er niet aan, geen houden aan met veelvuldig in en uitstappen. Doe het meestal met wat groene zeep in water, dan zijn de ergste vegen wel weg. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vuil weet ik nog steeds te verwijderen met een schoonmaakmiddel.

Maar de krasjes waar jij over spreekt heb ik ook een paar van op mijn deur (en) en heb dit ook nog niet op een nette manier kunnen

verwijderen helaas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een kras is in mijn ogen een verdieping in het geheel.

Dat krijg je in principe nooit meer weg.

Je kan een kras wel camoufleren.

Bv bij de krasjes in de lak.

Ja we maken het bij " dus vullen we het op"

Ja "we poetsen ze weg"

Door eigenlijk een grooter oppervlak een stukje laklaag weg te halen.

Daardoor zien we het niet meer.

Maar ik ben er nog niet achter hoe ik dit moet doen op niet gespoten onderdelen.

aangepast door Rem82sch
Link naar reactie
Delen op andere sites

Repareren zal moeilijk gaan. In zo'n kunststofdeel zit altijd reliëf, en bij reparatie is dan vaak het middel erger dan de kwaal. Je kunt het wel proberen te maskeren

Ik gebruik hier 'Blue Guard II' voor, verkrijgbaar via    www.driven2shine.nl

Maar een cockpitspray met een matte afwerking is ook goed.

aangepast door Busje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is afhankelijk hoe diep en opvallend de krassen zijn maar met spullen als 'Black wow' of 'Poor boy's world trim restorer' kun je lichte krasjes behoorlijk wat minder opvallend maken.

 

Overigens is er bij krassen ook een reden dat ze soms zo opvallend zijn, dat is niet omdat er materiaal weg is, maar omdat het oppervlak van de kras erg ruw is, en iets wat ruw is, ziet er qua kleur altijd matwit uit. Door het oppervlak van een kras gladder te maken, krijgt het materiaal zijn oorspronkelijke kleur weer terug, en valt veel minder op (dat zie je vooral bij lak in donkere kleuren).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe