Ga naar inhoud

Niet de eerste en niet de laatste, die omvalt...


Captain Hook
 Delen

Aanbevolen berichten

  • Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Het bijzondere is dat dit enorme bedrijven/organisaties zijn (zoals Alpine) die omvallen. En de ketenafhankelijkheid + de gevolgen daarvan.

Uiteraard is Jansen BV in Nergenshuizen net zo erg, alleen de schaalgrootte is totaal anders.

Het is een kettingreactie, Koldijk bijvoorbeeld is (was) een klant van ons, afwachten wat er nog uit komt vanaf de curator maar dat alle openstaande bedragen betaald gaan worden................ik hoop het maar. En wij zullen niet de enige leverancier zijn, of onderaannemer enz. Als je als bedrijf geen reserve meer hebt kom je dus in de problemen door deze faillissementen. 

Persoonlijk vind ik het erg jammer dat koldijk failliet is, ik heb daar een hoop oud collega's die ik een betere toekomst gun.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koldijk definitief ten onder. :verdrietig6:

http://www.omroepflevoland.nl/Nieuws/103404/flevoland-installatiebedrijf-koldijk-failliet-200-man-op-straat

 

BTW: ik was vanmiddag ff in het centrum van Lelytown, maar daar schrok ik ook van wat er de afgelopen week al weer z'n deuren gesloten had:

 

-een grote herenmodezaak (ook al zoveel jaar in business)

-een elektronika zaak

-iCentre definitief dicht

-een koffer/tassenwinkel dicht

-Esprit modewinkel opgedoekt.

-Babyspullenzaak opheffing (bestond ook al >15jaar)

 

En allemaal in redelijk nieuwe panden, de afgelopen jaren nog regelmatig verbouwd en vernieuwd. En nu allemaal kleine en grote persoonlijke drama's.

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, triest. Het heeft ff geduurd, maar nu knalt de crisis er keihard in. Soort van vertragingseffect, maar nu komt de grote sloopkogel.

En het resultaat? Het winkellandschap zal enorm verpauperen en saai gaan worden. Alleen de grote toko's blijven over en die zullen overal het straatbeeld gaan bepalen. Overal dezelfde supermarkten, dezelfde witgoed- en elektronika toko's en dezelfde kledingzooi.

 

Bizarre is wel weer dat Bataviastad notabene gaat uibreiden! :vraagteken:  Nog meer zogenaamde outlet winkels erbij (in de hogere prijsklasse).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag vanochtend weer iets triests:

Een familiebedrijf (al tientallen jaren goed draaiend) met 5 grote drogisterijen in Flevoland; einde oefening. Alle vestigingen opheffingsuitverkoop.

Medewerkers (sommige >20 jaar in dienst) op straat.

 

En een kennis van me kreeg gisteren te horen dat zijn hele afdeling bij KPN werd opgeheven (werkt daar ook al >10 jaar). Krijgt nog tot einde van het jaar doorbetaald, maar hoeft niet meer te komen opdagen. En dan praat je over een zeer kennis intensieve afdeling met mensen die altijd druk bezig waren om op hoog niveau netwerk en communicatievoorzieningen te managen.

Uiteindelijk zal de klant de dupe zijn... -_-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Troost je, de klant gaat meestal alleen voor de prijs en krijgt er gewoon de waar naar..

Echte kennis zit er ook niet altijd meer en als er echt wat aan de knikker is huur je ze gewoon weer voor een weekje in, als zzp-er. Is goedkoper dan een heel jaar op de loonlijst te hebben staan. De meeste zzp-ers moeten dat spelletjes gewoon meedoen en doen dat dan ook en belonen dit gedrag.

Wat me eigenlijk verbaasd is het verhaal dat het uurtarief van de zzp-er de laatste maanden weer aan het stijgen is. Ik zou zelf wel graag de aantallen erbij willen zien..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat me eigenlijk verbaasd is het verhaal dat het uurtarief van de zzp-er de laatste maanden weer aan het stijgen is. Ik zou zelf wel graag de aantallen erbij willen zien..

Compleet bullsh*t verhaal. Wordt door de marktpartijen zelf bedacht en als roddel in de media gegooid, zodat men weer kan roepen dat 't te duur is... :angry:

 

Het is trouwens zo'n vicieuze cirkel waarbij de afgelopen jaren honderduizenden vakmensen 'gedwongen' werden om zzp-er te worden. En die staan braaf lang niet allemaal geregistreerd als werkeloos, maar zijn het in werkelijkheid wel.

Heel de maatschappij wordt door dit soort dingen uitgehold. De vele klappen zijn de afgelopen jaren nog enigszins vertraagd en vooruitgeschoven, maar nu beginnen de mensen echt in te teren op hun spaarcentjes en keren iedere eurocent twee keer om. Er vallen nu heel middenstanders om en er zullen er nog veel meer gaan...

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Compleet bullsh*t verhaal. Wordt door de marktpartijen zelf bedacht en als roddel in de media gegooid, zodat men weer kan roepen dat 't te duur is... :angry:

Daar lijkt het inderdaad erg op en zou geheel anti-cyclisch zijn. Vandaar dat ik graag wat aantallen willen hebben om er door heen te prikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://tweakers.net/nieuws/90104/belgische-tak-datahouse-is-failliet-verklaard.html

 

Leuk als je website/webwinkel of anderszins 'cloud' dienst daar draait...ben je mooi de pineut... :(

1373109143.png

tja, en als dit dan noodoplossingen zijn qua koeling, zal het niet lang meer duren voordat de boel of storingen gaat vertonen of helemaal uitvalt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe