Ga naar inhoud

Veiligheidsgordels moeilijk in te klikken bij armsteun vooraan


boydanan
 Delen

Aanbevolen berichten

Kocht net een Fabia aan en heb een armsteun vooraan wat heel confortabel is . Nu als deze armsteun niet omhoog staat is het bijna onmogelijk om op een vlotte en gemakkelijke manier je veiligheidsgordel in te klikken. Kreeg als antwoord hierop , dan moet je maar je armsteun naar boven trekken?? Ja sorry hoor maar dat vind ik ook geen optie om dit iedere keer te doen. Ik ben misschien aan het muggenziften nu maar ik vind dit toch behoorlijk hinderlijk.

Voor de rest niets dan positieve commentaar op deze knappe Fabia hoor? wat een plezier om hiermee te rijden zeg zeker met die DSG 7.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet niet hou je je gordel vastmaakt maar ik herken het probleem als ik dit met de rechterhand (arm) doe.

Vandaar dat ik ben overgeschakeld om het met de linkerhand te doen waardoor je op één of andere wijze er toch makkelijker bij komt.

En wat ook wil schelen is dat je je armsteun naar achter schuift indien dit mogelijk is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is voor mij ook een reden om niet zo'n ding aan te schaffen. Ik hou ook niet van voorzieningen waar ik last van heb. Het moet mij dienen en niet andersom.

aangepast door Busje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag speciaal even gekeken, en ik ben het met je eens, het is een gewriemel om je gordel vast te doen met de armsteun naar beneden.

@Ed, hij staat bij mij alleen naar beneden als op stukken dat ik langere tijd niet hoef te schakelen, dus niet als de gordel vast wordt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gaf netjes een reactie op jouw opmerking hoor Skoody, dus nu niet de schuld naar mij schuiven maar zelf één stap voorruit denken in vervolg.

Tsjjjjjj, mij betichten van off topic ....... hoe durf je ......... B)8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar zijn jullie arm/polsverhoudingen totaal anders dan bij mij, want ik snap er niks van... :o

Heb ook die armsteun (had ik ook in de O2) en vind het super comfortabel.

Het enige moment waarop die armsteun bij mij omhoog staat, is als ik de auto aan het schoonmaken ben. Voor de rest is 'ie altijd in de comfortabele lekker-ondersteunen-positie.

Schakelen, zowel handmatig destijds in m'n O2, of nu, de bediening van de DSG hendel in de Roomster, geen enkel probleem. M'n onderarm rust op die armsteun en ik kan prima de DSG bedienen.

Ook het insteken van de gordelvergrendeling, geen probleem. Maar dat doe ik wel met m'n linkerhand. Ik pak de gordel met m'n rechterhand (da's logisch, omdat je van rechts naar links moet reiken), geef 'm over in m'n linkerhand en klik 'm in één keer in de vergrendeling. En dan ben ik ook nog groot, breed en lang...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb (weliswaar in mijn O2's) nog nooit last gehad met het insteken van de gordel. Mijn armsteun staat altijd naar beneden, en ik steek ;m in met mijn rechterhand. Maar wellicht is het bij een Fabia allemaal net iets krapper bemeten? Zou logisch zijn ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan ben ik ook nog groot, breed en lang...

zou er haast bang van worden. B)

En in de Yeti kun je niet de gehele armleuning omhoog klappen.

Is alleen het zachte deel waar je arm op leunt en wat tevens de deksel is.

aangepast door EdK
toevoeging
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er zelf nooit problemen mee. Nou weet ik natuurlijk niet hoever je stoel naar voren/achteren staat en wat je postuur is. Maar op de bestuurdersplek kreeg ik hem er altijd zonder problemen in.

Ik merk wel dat veel bijrijders in eerste instantie moeite hebben hem er in te krijgen. Dat kan komen omdat ik die stoel altijd zover mogelijk achter doe, of omdat het inderdaad lastiger is.

Bij mij staat de armsteun dan ook altijd naar beneden, kan er gewoon mee schakelen en de handrem bedienen. De knopjes er onder zijn wel wat lastiger al gebruik ik die zelden (bandenspanning). Bij de Opel Zafira is dat een heel ander verhaal, als de armsteun uit staan kan je amper nog schakelen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe