Ga naar inhoud

Tuning Octavia 1.6TDI DSG7 tunen


w00ha
 Delen

Aanbevolen berichten

Terwijl de waardes voor de 1.2 TSI DSG-7 die in de Yeti zit (Menno z'n auto), weer anders zijn:

Gangstufe 1. 3,765 I

Gangstufe 2. 2,273 I

Gangstufe 3. 1,531 I

Gangstufe 4. 1,112 I

Gangstufe 5. 1.176 II

Gangstufe 6. 0,951 II

Gangstufe 7. 0,795 II

Gangstufe Z./R. 4,170 III

Achsübersetzung I 4,438

Achsübersetzung II 3,227

Achsübersetzung III 4,176

Kortom, zelfde motor, maar toch weer andere tandwielen in de DSG...

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja hou maar op, andere eindoverbrengingen, andere wielmaten, variërend gewicht....

Als het te ingewikkeld wordt is het een mooi moment om weer on-topic te gaan :lol:

Tegen dat gedaver is tuning misschien een probaat middel.

Tegen roetopstopping de eerder genoemde snelwegrit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel er zijn mensen die alleen kijken naar een aanschaf prijs en de luisteren naar de mooie praatjes van een verkoper in een mooie showroom en verdiepen zich niet verder in wat ze gaan kopen.

Maw ze kijken alleen naar een prijskaartje de kleur en mooie velgen van hun wagen.

:D dat is de directe manier om het te verwoorden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met die kruimeldief in het vooronder van mijn Fabia zit die bij 70 ook net aan 1.300 toeren in 5de. De motor kan het aan, de schakelindicator wordt gevolgd, geen gestotter en een laag verbruik. Het gedaver zoals jij het beschrijft begint bij een lichte helling als de motor wat meer kracht moet leveren. De motor draait nog mooi rond, het gaat meer om resonanties in het interieur. Dan nog gaat de schakelindicator niets vertellen en de auto wordt ook op snelheid gehouden dus kan z'n werk ook op een helling aan. Maar voor het gevoel zit je toch beter een versnelling lager.

Ik begrijp de frustratie van de TS wel een beetje. Ik heb ook geen ervaring met een DSG. Maar tuning zou misschien wel kunnen helpen :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iets meer anticiperen scheelt ook een hoop.
Leg me eens uit hoe je dat schakelgedrag kan verbeteren door te anticiperen? Ik daag iedereen uit om dat eens te proberen.

Ik kan me inderdaad voorstellen dat in de door jou geschetste omstandigheden anticiperen niet veel helpt.

Als ik dit topic doorlees, zie ik dat er vooral gescholden wordt op de DSG-7. Maar daar ligt volgens mij het probleem niet. Het probleem zit in de specifieke combinatie van de 1.6TDI en de DSG-7, of in de berijder van die combinatie. ;) Er zijn immers ook legio berijders die deze combinatie heerlijk vinden rijden en nergens last van hebben. Uiteraard hangt het van je rijomstandigheden af in hoeverre je tegen dit veronderstelde probleem oploopt. Het verschil tussen een weg waar je 70 of 80 mag is evident.

Juist vanwege het bovenstaande is proefrijden zo belangrijk. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat ik een auto zou bestellen zonder proef te rijden, zéker niet als ik de auto zakelijk gebruik en er dus de nodige tijd in doorbreng. Mijns inziens ligt de fout niet bij de techniek, maar bij degene die die techniek rucksichtlos op de oprit heeft gezet zonder te verifieren of deze wel bij hem, zijn rijomstandigheden en jaarkilometrage past.

Overigens zou ik persoonlijk de oplossing niet zo snel zoeken in het verwijderen van het roetfilter en het afdichten van de EGR, maar eerder in tuning. Zowel de motor als de DSG zijn te tunen, de keuze daartussen kun je maken op basis van je inschatting van risico en pakkans. Groot voordeel van tuning is ook dat je het, als er al problemen ontstaan, zo weer ongedaan kunt maken. Bij de oplossing van de TS wordt dat lastiger...

Just my 2 cents!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Hi,

Kostenplaatje van €1100 ?

Is absoluut overbodig en weggesmeten geld!

En je zou eens door de mand kunnen vallen op de autokeuring

De roetfilter zit vlak achter de turbo en wordt dus voldoende warm...

Maar...ik geef toe in winterse omstandigheden is dit niet altijd even haalbaar (ik kan er van meespreken)

Sinds ik mijn New Octavia heb (gekocht als jonge occasion mét 24dkm op de klok) gebruik ik het produkt van

http://www.bardahl.nl/Een-roetfilter-reinigen-Barda.933.0.html

Elke 4000km 1 liter ( kost 95€) bij een lege tank toevoegen en dan tank vullen

Dit produkt is een roetoplosser die in de dpf op véél lagere temperatuur zijn werk doet dan normaal.

Deel de prijs van dit produkt door het aantal km dan zie je dat dit "peanuts" is aan extra kosten

Bardhall heeft dit uitgebreid getest samen met de grootste uitlaat/dpf fabrikanten!

Rij als het mogelijk is telkens de motor tot deze zijn bedrijfstemperatuur heeft bereikt (dat is wat de meeste bestuurders nooit doen!)

Ik heb deze winter extra om gereden om dit te bereiken

Rijden van a naar b constant mét koude motor is niet alleen slecht voor de dpf maar voor andere onderdelen in de motor!

Bij Superskoda verkopen ze een windkap om de "grote grille" van de New Octavia af te sluiten voor de vrieskou

http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-II/Octavia-II-09-11-Facelift-winter-grille-cover

Waarom ik zelf nog niet heb heeft te maken met de hoge verzendkosten (+/- 25€) per levering

Voor volgende winter wil ik ze absoluut aankopen én dan zal de motor héél wat sneller op bedrijfstemp. zijn

Wie wil ook zo een kap tegen volgende winter voor de New Octavia?

Samen aankopen verdeelt de verzendkosten.....

Dpf laten aanpassen en morrelen in de electronica van een nieuwe wagen vind ik niet verstandig

Vroeg of laat heb je andere problemen tenzij je zelf skoda-dealer bent...

En, "als" de dpf na 100 000km het laat afweten dan kun je hem nog altijd vervangen

Mvg

SkodaFrank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe