Ga naar inhoud

Overweeg om Yeti Ambition 1.2 TSI aan te schaffen


Sibbele
 Delen

Aanbevolen berichten

Beste forumgenoten, ik ben na een aantal jaren in de Fabia greenline combi rondgereden te hebben, wellicht van plan om over te stappen naar de Yeti (ambition, 1.2 ) benzine.

Wie van jullie, die ook in een Ambition 1.2 benzine rijd kan mij wat info verstrekken over rijervaring/ benzineverbruik/ degelijkheid etc, kortom jullie ervaringen!.

Bij voorbaat Dank,

Sibbele.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Yeti rijder kan ik je vertellen dat je hier zeker geen spijt van krijgt

Hij is snel stil en door zijn stoelen achter ook nog eens multi functioneel als er eens iets groots mee moet en ook nog 2 personen en jezelf.

Kwa verbruik............. tjsa hij heeft een stroomlijn alla baksteen, maar ondanks dat en rijdende met gezond verstand vind ik het nog wel meevallen.

Maar kijk eens op http://www.spritmonitor.de/en/ en selecteer daar de yeti 1,2tsi en dan krijg je een redelijk idee over het verbruik

En zoals altijd zijn er uitschieters kwa verbruik in positieve als negatieve zin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie auto, zeker een aanrader. Het verbruik zal hoger zijn dan van een Fabia, maar daarvoor ben je natuurlijk wel lid van een exclusieve klup ;)

Het verbruik van de 1.2 zal zo rond de 7 liter liggen. Als je hard rijdt op de snelweg meer, op de provinciale weg gecombineerd met het nieuwe rijden eerder rond de 6,5 of misschien zelfs minder. Dat is natuurlijk wel wat meer dan de Greenline.

De ambition is ook een mooie en complete uitvoering, zit eigenlijk alles op wat je nodig hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net nu je remschijfproblemen (hopelijk) verdwenen zijn? Zonde :)

Je hebt gelijk betreffende de remproblemen inderdaad!, maar de reden van overstap is eigenlijk , in de eerste plaats dat we in de toekomst een ruimere auto nodig hebben, en het feit dat de wegenbelasting vanaf volgend jaar weer betaald moet worden! :angry: , en de berichten, die je hoort dat de inruil naargelang het jaar vordert steeds ( veel) kleiner wordt, daar er een grote bulk diesels met ( relatief) lichte motoren ingeruild gaat worden, en daardoor de prijzen kelderen?!, dit kregen wij eigenlijk bij veel dealers te horen van verschillende Automerken, toen we op zoektocht naar een vervanger waren!..maar wat dan toch uiteindelijk de Yeti wordt . aangepast door Sibbele
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja, als je toch aan inruilen denkt, is het misschien wel het moment om dat te doen. Het is moeilijk om in te schatten wat het effect van die belastingmaatregelen op de inruilprijs zal zijn, maar positief zal het in ieder geval niet zijn natuurlijk.

Daar hebben we in België gelukkig weinig last mee. Mijn Felicia diesel kostte jaarlijks 300 euro aan wegenbelasting, en voor mijn nieuwe 1.2 wordt dat 180 euro per jaar. Maar ik vermoed dat het bij jullie iets meer is :)

aangepast door The bone collector
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bonecollector met die wegenbelasting prijzen maak je ons hollanders wel heel erg verdrietig hoor !!

Niet teveel die prijzen aanhalen want dan zijn we genoodzaakt om de boel te sensureren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In 2015 wordt de MRB voor benzine en diesel gelijk. 2014 zal een soort van overgangsjaar worden. Ik denk dat het MRB verhaal wel zal mee vallen en veel minder een argument zal zijn om in te ruilen.

Daarbij is de BPM dit jaar hoger geworden voor de Greenline en dat heeft ook een positieve invloed op de inruilprijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In 2015 wordt de MRB voor benzine en diesel gelijk. 2014 zal een soort van overgangsjaar worden. Ik denk dat het MRB verhaal wel zal mee vallen en veel minder een argument zal zijn om in te ruilen..

Wordt benzine dan duurder of diesel goedkoper in MRB?

Ik denk dat ik het antwoord al kan raden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Forumgenoten,

Dank jullie wel voor de reacties!, .....maaar nu moet ik bekennen dat het verhaal heel anders geworden is.

Wij waren gisteren bij de dealer om de genoemde Yeti aan te schaffen, daar aangekomen en nog eens door de showroom gewandelt hebbende , valt ons oog op een ( zeer ) scherp geprijsde Roomster, met veel optie's ( meld ik nog allemaal ), de Roomster Ambition Arctic, 1.2, 86 PK. De ruimte in deze auto gaan vergelijken met de Yeti etc, benzine verbruik /wegenbelasting, etc ,een proefrit gemaakt , en zo.......meer en meer werden we steeds enthousiaster !.

Daarna gepraat en de dealer gaf ons ook nog een goede redelijke inruilprijs, en we waren om!.

A.s zaterdag gaan we 'm halen.

Dus nu is er natuurlijk de vraag natuurlijk ,wie rijd er een genoemde Roomster en kan zijn /haar ervaringen met ons delen ...( of moet ik hier een ander Topic voor aanmaken ? ).

Nogmaals dank voor de Yeti reageerders!....

aangepast door Sibbele
Link naar reactie
Delen op andere sites

"Ken je die mop van die man die een Yeti ging kopen...?

... die kwam met een Roomster thuis! ;)"

Maar serieus: gefeliciteerd met deze verrassende aanschaf! Ik zou er inderdaad een ander topic voor openen, dan blijft het overzichtelijk!

aangepast door MarcoO2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de RoomsteR (RR) heb je zeker geen miskoop , heb het eerste model in een 1,4 uitvoering gereden voor een 4 jaar en naar volle tevredenheid

En kwa bagage ruimte heb je meer ruimte in de RR dan de Yeti, alleen haal je de stoelen eruit dan is dit weer omgedraaid.

En er zijn meerdere RR rijders waarvan Captain Hook de meest active persoon hier is, kijk maar eens in zijn fotoalbum hier op forum

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben ook 3.5 jaar een RR gereden. Geen TSI maar net als Ed een 1.4 met 86 pk. Het was een geweldige auto en als de GL niet op mijn pad gekomen was hadden we hem waarschijnlijk nu nog. Fijne ruime auto met legio mogelijkheden ontzettend flexibel. Geen scheurijzer maar daar koop je dat model ook niet voor. Goede wegligging.

post-901-0-30352100-1361379307_thumb.jpg

post-901-0-00324300-1361379324_thumb.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe