Ga naar inhoud

Eén moment van onoplettendheid...


MarcoO2
 Delen

Aanbevolen berichten

...... kan voldoende zijn voor een hoop ellende!

Gisterochtend was ik aan lekker aan ’t fotograferen. Had de Canon 17-55 f/2.8 IS USM op mijn 60D en schoot vanaf statief. Toen ik klaar was, wilde ik m’n camera van het statief halen. Ik pakte de camera beet (althans, dat dacht ik), en haalde de handel om waarmee ik de snelkoppelingsplaat van mijn statief ontkoppelde.

En met dat ik mijn camera en objectief naar beneden zag duikelen, merkte ik pas dat ik niet de handgreep van mijn camera, maar de pistoolgreep van mijn statiefkop vast had…. hoe bedoel je, suf... icon_eek.gificon_cry.gificon_evil.gif

De combi van mijn 60D en 17-55 is recht naar beneden gevallen, recht op de zonnekap (die het frontelement dus goed beschermd heeft). Ik hoopte nog even dat ik er zonder schade af kwam, maar helaas… Het objectief focust niet meer. Zowel de AF als de MF werken niet, als ik aan de focusring draai, gebeurt er niets meer. Als ik het objectief schudt, rammelt er iets. Ik ben dus bang dat er iets afgebroken is.

Straks maar even bellen met mijn verzekering om te kijken of er iets gedekt wordt en zo ja, welke actie ik moet ondernemen. Als de verzekering niets doet, ga ik eens kijken of RoFa Repair er iets mee kan. Een nieuwe kost me weer bijna € 900,00... :gestoord:

Wordt vervolgd…

grt, Marco

Link naar reactie
Delen op andere sites

Damn, da's balen zeg!

Onze inboedel is bij Interpolis verzekerd en daar krijg je dergelijke dingen vergoed. Zo heeft onze middelste laatst de tablet laten vallen (die kunnen daar echt niet tegen). Die tablet hadden we 2e hands gekocht en dat aankoopbedrag heeft Interpolis netjes uitgekeerd.

Succes in ieder geval!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij dat soort handelingen met DSLRs en objectieven doe ik uit voorzorg EERST de draagriem weer om m'n nek, VOORDAT ik 'm los- of vastkkoppel aan het statief. Zeker in de bergen weet je maar nooit...

Schrok me ooit te pletter toen een objectiefdopje in de diepte verdween. Gelukkig een plastic doppie van 2 euro. Maar voor hetzelfde geld gaat je objectief er achteraan...of nog erger de body zelf...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een mens niet doet om wat nieuws te krijgen....

Maar ik mis wel de niet nette woorden die je zeker hebt geuit.

Maar goed het is balen en je doet er helaas niets meer aan.

aangepast door Snelle
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, vanochtend mijn hele spulletje ingeleverd bij Rofa Repair. De 17-55 om te repareren, de 60D om te checken en de overige objectieven om schoon te maken en eventueel te kalibreren.

Vanmiddag al een reactie per mail: reparatiekosten voor de 17-55 zijn een kleine € 250,00, de 60D is prima in orde (en, ik citeer, "retescherp") en gereinigd, en de overige vier objectieven ook. Het onderzoeken, schoonmaken en kalibreren van de overige vier objectieven kost me slechts € 70,00. En wellicht wordt een deel van die kosten ook nog door de verzekeraar betaald.

Kortom, ik ben blij!

Link naar reactie
Delen op andere sites

tsja dan hou je nog wat over om andere leuke dingen mee te doen....

Enne Joost leert nu wel het hele gezicht van zijn vader te zien ipv die man met dat gekker apparaat voor zijn gezicht

en na ontvangst wel meteen alle dingen controleren op goede werking uiteraard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enne Joost leert nu wel het hele gezicht van zijn vader te zien ipv die man met dat gekker apparaat voor zijn gezicht

:lol:

en na ontvangst wel meteen alle dingen controleren op goede werking uiteraard

Veronderstel dat Joost het proefkonijn zal zijn? :)

Zo zie je maar een goede verzekering is ook geld waard.

aangepast door Snelle
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

zo, vandaag het hele spulletje weer opgehaald. Alles was keurig apart in plastic gesealed en netjes in m'n rugzak verpakt. Kreeg er netjes per objectief een omschrijving van de uitgevoerde werkzaamheden bij, en op de geheugenkaart staan de scherptetestfoto's. Netjes!

Kortom, nu nog even de papierwinkel inleveren bij unive en dan ben ik weer het mannetje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe