Ga naar inhoud

Het verbruik en de brandstofprijs...


Captain Hook
 Delen

Aanbevolen berichten

Aangezien Hobbel alhier de meest bijzondere voorstellen doet, weet ik er nog eentje:

Hol de zitting/rugleuning van de stoelen van je Yeti uit, en voorzie ze van een brandstoftank gedeelte (net als de vleugels van vliegtuig). Dan heb je, EN het geklots dichtbij, EN je zit op een vloeistof gevulde zitting.

Ach, en veiligheid? Da's niet relevant... <_<

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal weer even ontopic gaan :)

Want, ik heb weer 4,25l op 100 km gereden. Lijkt nog niet op de fabrieksopgave, maar ik kan niet klagen.

Inmiddels ben ik er wel achter dat vrachtwagens allemaal andere snelheden rijden (ongeacht begrenzing). Ook zijn er chauffeurs bij die graag kleven, ongeacht hun voorligger. Gelukkig kom je die gasten zeer zelden tegen, anders zou het toch wel een beetje gevaarlijk worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of ben je dichtbij de grens tank dan in BE voor € 1,60 - € 1,65 per liter euro95.

Morgen gaat de maximumprijs van diesel omhoog om nu echt de € 1,60 per liter grens te breken. Aan de pomp zal dit gemiddeld € 1,50 per liter betekenen.

Benzine blijft alweer dezelfde prijs. En zo wordt het verschil tussen diesel/benzine langzaam maar zeker kleiner.

aangepast door laagvlieger
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze week twee langere snelwegritten gemaakt. Ene rit 4,2 en andere rit 4,3 op de BC bij rond de 11 graden. Dat is nog onder de fabrieksopgave van 4,4 voor verbruik buiten de bebouwde kom.

Als de temperatuur hoger is, en je vrachtwagen niet afslaat of er in dat geval snel een nieuwe beschikbaar is zou je misschien nog 4,0 kunnen halen, maar dat is dan ook wel het absolute minimumverbruik voor mijn Fabia denk ik. Deze rit ook de hoogste stand gezien voor de resterende kilometers: 1030.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeer toch niet al te veel te kleven, er komen steeds meer steentjes mee omhoog. De beste vrachtwagen zijn die met 2 spatlappen. 1 achter elk wiel en een brede aan het eind maar dan van links naar rechts helemaal.

aangepast door PC-fre@k
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou ik zeker doen, anders wordt hij groen met witte stippen.

aaargh, niet van die enge dingen zeggen!!!

Ik denk dat hij met covers bij koud weer wel wat zuiniger is ja, maar na de eerste 20 km maakt het vast niet meer uit. Maar zeker de eerste 10 km win je wel wat.

Even speculeren, waarbij ik uitga van de tsi:

Als ik over die eerste 10 kilometer nou 0,5 liter per 100 km zuiniger rijdt, en ik rij naar voor woon-werkverkeer ritten van 20 km, dan scheelt het op een werkweek van 5 dagen een halve liter. Als het nou 10 weken per jaar idd zo achterlijk koud is, dan is dat 5 liter = 9 euro per jaar. Voor het terugverdienen van de aanschaf van de covers hoef ik het dus niet te doen. Maar wel dat je elke tweede helft van de rit in een beter verwarmde auto zit, dat het iets beter voor je motor is, en zo kan je nog wat argumentjes bij elkaar harken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zuinig rijden levert al helemaal veel op, dan kunnen dat soort dingen er ook wel vanaf.

1 op 21, of 1 op 23. op 40 liter is dat 80 km verschil, ofwel ruim 3,5 liter per tankbeurt.

Moet je nagaan dat ik volgens mij lang niet alles eruit haal, voor wie dat wel zouden willen zeg maar. Als ik soms op SpritMonitor vergelijk. Die mensen moeten bijna altijd heuvel af rijden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opvallend blijf ik het verschil tussen de Greenline en niet-Greenline vinden. Wat dat is er in de praktijk nauwelijks. En dan heb ik het over de 1.2 TDI die in NL volgens mij niet leverbaar is.

Nochtans heeft de GL een start/stop, verlaging, opslaan van rem-energie, speciale batterij etc. Dat klinkt bij de koper allemaal mooi in de oren en men denkt automatisch aan een mooi verbruik. Greentec/Greenline bekijk ik een beetje als verkooptruc. De GL sleept wat meer gewicht mee dan het gewone model. De motor stil leggen in de file en voor de spoorweg kan ik zelf.

De rechtervoet en het inzicht bepaalt nog steeds het eindresultaat aan de pomp. En geduld natuurlijk, mij zie je niet vaak meer dan 110 km/u rijden, uitgezonderd in Duitsland. In tijdwinst maakt het bijna niets uit, het gaat puur om de beleving.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grotere wielen zuiniger?

Dat betwijfel ik! Bedoel je alleen groter in omtrek of ook groter in breedte (vaak gerelateerd aan elkaar).

Bredere wielen zijn zeer zeker NIET zuiniger... De bandenspanning is van grotere invloed op het verbruik.

En... zoals zo vaak al gezegd, vooral datgene tussen stuur en hoofdsteun (als die goed staat afgesteld)

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of het al is opgemerkt, maar op donderdag geeft Tango extra korting op de toch al aardige korting van 11 à 12ct. Vorige week donderdag een totale korting van 14 ct, dus 3 ct extra korting. Prijs waar ik op uitkwam was €1.749/ltr . Tango zit door heel NL, maar ik weet niet of die donderdagaanbieding nationaal is of alleen in Hilversum. Overigens doet de selfservice Essopomp in Baarn ook goed mee, want die heeft Tango als concurent. Zit een landweggetje van 3km tussen.

aangepast door gerardus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou deze in Hilversum ook in de gaten zou ik zeggen (afhankelijk van de je tank voorkeur): http://shellexpress....ite/stations/83

En die in Baarn is ook vaak goedkoper dan de rest van NL (Maarsbergen is nog beter, maar ok)

Helemaal waterdicht is het volgens mij trouwens niet, want ik tankte gistermiddag 1,425 per liter diesel (er staat nu 1,455). Op het bordje kijken helpt denk ik :)

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

haha Gerardus, kijk uit met die Tango kortingen

Onlangs nog op TV dat de kortingen die ze opgeven niet geheel kloppen.

Want als ik goed had dan is het korting op hun brutoprijs, alleen weet niemand wat die prijs is

Was een heel lullig iets, maar kwam erop neer dat die 13 a 14 cent waar ze het over hadden werkelijk maar een 8 cent waren.

Volgens mij was het op tv bij radar , maar met google tover je het zeker naar boven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier kun je voor € 1,41 per liter diesel tanken. Euro95 tank je hier alweer aan € 1,55 en euro98 voor € 1,63. Maar bij sommige pompen tank je diesel voor € 1,57 per liter, duurder dan benzine! Het gat tussen diesel en benzine stelt dan ook niet meer veel voor.

HOPPA!

post-205-0-29753100-1350664602_thumb.jpg

1 op 30,3 met mijn (mini)turbodiesel!

Nog niet mijn record, dat staat op 3.2 maar daar heb ik geen foto van ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe