Ga naar inhoud

Schade in ondergrondse parking, iemand ervaring?


The bone collector
 Delen

Aanbevolen berichten

Dag mede-forumleden,

Gisterenavond parkeerde ik in Brussel in een parkeertoren (want we gingen naar een concert). Toen ik uitstapte dacht ik nog: ach, hier hangt een camera recht op onze auto gericht, hier staat hij veilig. Veilig voor vandalisme, misschien.... Toen ik terugkwam waren er aan de wielkast krassen, die verder lopen naar de deur, waar de kras zelfs een deuk(je) vormt. Typisch van iemand die wou in- of uitrijden uit de smalle parking naast mijn auto, en met de hoek mijn auto heeft geraakt en nog wat is verder gereden ook.

Uiteraard geen briefje onder mijn ruitenwisser gevonden. Ik heb gemaild naar het parkeerbedrijf, maar weet niet hoe ze op mijn vraag gaan reageren, ik vrees negatief. Heeft iemand ervaring met wat ik eigenlijk moet doen?

De schade is overigens niet zo heel groot, maar goed, het is niet omdat het een oude Felicia is, dat er overal maar krassen en blutsen mogen in komen. Ik moet bij klaarlichte dag nog foto's maken, maar had spijtig genoeg vandaag geen mogelijkheid.

PS: Het was trouwens al de avond niet voor mijn Felicia. Op weg naar daar kwamen we terecht in een 'kerstmarktfile' in de kleine straatjes van Brussel. Ik had meteen door dat de temperatuurmeter hoger opliep dan normaal (je moet die bij een Felcia goed in het oog hebben, er komt op geen enkel moment een waarschuwing, als plots de overdrukklep open gaat en je koelvloeistof op straat ligt). En ik had het correct, de temperatuur bleef maar oplopen. De koelvin sloeg niet aan (waarom weet ik niet), waardoor de blower op stand 3 mocht om de motor te koelen. Wij reden dan maar met open ramen in de winter, om die verschrikkelijke hitte uit de auto te krijgen :nee: .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is jammer hier zit niemand op te wachten, maar het gebeurt.

Ik probeer meestal om mijn Skoda op een parkeerdek te parkeren waar niet veel voertuigen staan. Dat betekend dat je wat verder naar boven of onder moet rijden. Dan is de kans op schade kleiner. Zeker in parkeergarage die alwat ouder zijn, zijn de vakken best wel smal, en is de kans op schade groot.

Succes met de afhandeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Balen! Ik gok eerlijk gezegd dat je die parkingbeelden niet zomaar krijgt. Enerzijds vanwege privacy-overwegingen, anderzijds omdat de eigenaar van de parking ook geen zin zal hebben in gedoe met beelden iedere keer dat er zich een parkeerschade voordoet (en dat gebeurt vele keren per dag in zo;n garage). Ik denk dat ze beelden enkel op last van politie of justitie zullen verstrekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

- aangifte doen bij poitie, direct PV of meldingsnummer vragen. Ook als ze je vertellen dat ze daarvoor geen moeite doen, eisen bij aangifte. Ik heb eens iets gehoord over burgelijke partij stellen, maar die info laat ik u geven door diegenen die het juist weten :) (desnoods juridisch forum.be )

Als je een goede verzekering hebt (omnium, wss niet bij een wat oudere wagen), aangifte doen bij verzekering...Laten herstellen, en alles buiten de franchise betalen zij...

Indien de verzekering dit niet dekt, en de politie heeft de "dader": laten herstellen op zijn kosten, of die van zijn verzekering

Indien de verzekering niet dekt, en de politie zoekt niet, je hoort niets van dader: laten herstellen op uw kosten, of niet laten herstellen

Kans is dus dat je met de gebakken peren zit, idd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, vandaag al een antwoord gekregen van het parkeerbedrijf. Ze maken beelden, maar mogen die enkel bekijken op aanvraag van de politie (wet op de privacy). Als ze iets nuttig hebben, sturen ze die beelden naar de politie.

Ik ben dus naar de politie gegaan, en daar heb ik dan een klacht ingediend. Morgen ging de politie contact opnemen met het parkeerbedrijf om de beelden op te vragen. Aangezien er een camera recht op mijn auto gericht stond, is de kans er dus wel dat die er zijn.

Heb nog een foto gemaakt van de schade. Had net even met een vochtige doek over de auto gewreven, daardoor staan alle kleine krasjes er niet bij, Boven de zwarte strip, is de deur ook wat gedeukt, maar dat zie je niet echt op de foto in het donker.

post-400-0-77189600-1355772544_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker direct aangifte doen, en op laten nemen dat ze ZSM de beelden opvragen. Dat laatste laten ze in NL nog wel eens links liggen. Zelfs bij gewapende overvallen zonder buit. Echt te debiel voor woorden... Pols ze dan ook regelmatig want die beelden worden niet voor eeuwig bewaard...

Succes verder met de schade dan wel vervolging van de idioot die het gedaan heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag al reactie van de politie gekregen, spijtig genoeg is het antwoord dat er geen beelden zijn. De agent had gebeld, ze hadden de beelden al bekeken (hoewel ze eerst gezegd hadden dat niet te mogen doen zonder aanvraag van de politie). Ze zien me aankomen en vertrekken, maar hebben geen beelden van de plaats waar ik geparkeerd sta.

Het is een beetje spijtig dat ik het daarmee moet doen. Waarom zijn er geen beelden als ik aan een camera geparkeerd sta? Het hangt er trouwens vol camera's, waarom ga ik uit beeld? Worden die beelden dan niet bewaard? Voor de politie is de kous daarmee af, "we hebben gebeld voor de beelden en het bedrijf zegt dat die er niet zijn". Is dat een standaard antwoord bij kleine parkeerschade van in- en uitrijden, of hebben ze echt de tijd genomen om te zoeken? Ik weet het niet, ik kan enkel hopen dat ze bij het parkeerbedrijf echt moeite gedaan hebben.

Het is het einde van de wereld niet, ik kan de krasschade zelf wel wat repareren zodat het minder zichtbaar wordt. En gelukkig is het een oude auto, met een nieuwe zou ik het wel bij de garage laten herstellen. Krassen weghalen en uitzoeken waarom die ventilator van de radiateur het niet meer doet, ik heb weeral wat klusjes voor de kerstvakantie :)

Bedankt aan iedereen voor de reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag is of alle camera's functioneren en of ze allemaal wel (langere tijd) opnemen. Probleem zit hem dan ook in het verhaal dat je de bewaking erbij kreeg, en niet als specifieke dienst erbij gekozen en betaald hebt. Ik weet het klinkt krom... Zo werd ik eens (door een politieagent die me staande had gehouden!) verwezen naar de parkeerplaats onder de Arena, want daar is 24/7 bewaking met veel camera's. Garantie dat ze iets mee kunnen doen? Geheel niet volgens mij. Spijtig, maar realiteit.

Succes man, blijft balen natuurlijk, blij toe dat de schade niet nog erger is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ditzelfde heb ik gehad voor het politiebureau in A'dam, waar toch de nodige camera's van hunzelf hangen. Niemand had wat gezien en ze konden de beelden niet bekijken. :boos4: Stiekem denk ik dus dat een auto met striping mij toen garaakt heeft. :boos_springen: Inderdaad ook de verzekering onderzoek laten instellen. Helaas geen resultaat, wel werd het door het waarborgfonds vergoed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe