Ga naar inhoud

Beaglewings

Members
  • Aantal items

    18
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Profiel Informatie

  • M/V
    Man
  • Woonplaats
    Regio België

Auto

  • Merk
    Skoda
  • Type
    Fabia Combi II
  • Uitvoering
    Ambition?
  • Motor
    1,6 CRTDI DPF 105pk
  • Transmissie
    Hand-5

Beaglewings's prestaties

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputatie

  1. Er is altijd interesse, al is het maar voor latere referentie
  2. Bwa, ik doe nachten in brussel, dus no shopping for me Ik weet hier 'n shop zijn dat voor 20 euro een plaat maakt. Straks, met het itemnummer, naar de garage Nummerplaat ga ik vervangen, doe ik zelf, is maar 20 euro Juist dus prijs gevraagd voor dat sierlijstje. Het stuk zelf kost 10 euro, de werkuren + btw zorgen ervoor dat de eindrekening 100 euro zou zijn. Aangezien het maar een klein barstje is, en volgens de garage de verf niet er af zal gaan door weer of carwash, laat ik het voorlopig zo. Spijtig, maar geen 100 euro waard, imho
  3. De nummerplaat op zich zal wel vervangen worden, ipv uitgedeukt...is maar 20 euro... Die sierlijst, heb ik van een russische etka al een item-nummer van gevonden, en er zijn nog verschillende oplossingen (chrome tape, zwarte sierlijst van superskoda,...). Zal naar gelang de oplossing ergens tussen de 10 en de 50 euro worden... Dus alleen nog maar de werkuren. Nu, een nummerplaat vervangen, en chrome tape plakken, zie ik eventueel als niet-handig persoon nog wel zitten... Merci, pc-freak, misschien als de sierlijst door origineel vervangen wordt, dat ik direct de pinnen erbij bestel (Ik ga er vanuit, na inspectie door mezelf dat de rest achter de nummerplaat niet/nauwelijs beschadigt is. Lage snelheid, en geluk) Nee, brussel is geen stad om rond te rijden in een nieuwe wagen, of een wagen waar je fier op bent. Daarvoor heb je een oud wrak voor nodig, en stalen zenuwen
  4. Ja, de faab is nog geen week oud, en het is al van dat...Welcome to brussels... Ik reed door de kleinere straatjes naar m'n werkplaats, en er reden wat auto's voor mij. Ik was al flink vertraagd, want ik vertrouwde het verkeer niet zo. En dan gooit de auto voor mij opeens de remmen dicht. Ik ook natuurlijk, maar het kleine kwaad was al geschied. Uitgestapt, praatje gemaakt met de andere bestuurder, en na wat bekijken van de wagens besloten om het "zo" te laten. Geen verzekering, geen franchise. Nu, hij had een trekhaak, dus zijn schade was 0 Ik zet met twee zaken: - een deuk in m'n nummerplaat : nummerplaat er af, en de deuk er uitslaan, vermoed ik? - een miniscuul krasje in de chroom-laag van het lijstje onder de grille, vlak boven de nummerplaat. Nu, dat krasje lijkt gewoon de bovenste laag van de chroom / chroomkleurige lak te missen. Is er een manier om dit goedkoop te fixen? Zoals een chroom-lakstift of zo? Google hielp me niet verder, en voor de faab II vind ik op superskoda alleen een zwart lijstje... Nog geen week oud, ffs
  5. - aangifte doen bij poitie, direct PV of meldingsnummer vragen. Ook als ze je vertellen dat ze daarvoor geen moeite doen, eisen bij aangifte. Ik heb eens iets gehoord over burgelijke partij stellen, maar die info laat ik u geven door diegenen die het juist weten (desnoods juridisch forum.be ) Als je een goede verzekering hebt (omnium, wss niet bij een wat oudere wagen), aangifte doen bij verzekering...Laten herstellen, en alles buiten de franchise betalen zij... Indien de verzekering dit niet dekt, en de politie heeft de "dader": laten herstellen op zijn kosten, of die van zijn verzekering Indien de verzekering niet dekt, en de politie zoekt niet, je hoort niets van dader: laten herstellen op uw kosten, of niet laten herstellen Kans is dus dat je met de gebakken peren zit, idd
  6. Ondertussen kinderslot al gevonden, zonder gebruik van de handleiding
  7. Na al wat meer testen...Het verschil tussen de 1,6 crtdi 105 pk en m'n vorige 1,3 cr diesel 75 pk is deftig te merken...Als je vertrekt, zit je zo aan 50km/u terwijl je denkt dat je maar 30 rijdt Cruise control is zalig op de autostrade, ik kan me voorstellen dat dit binnen een niet al te lange tijd een "nooit meer te missen optie" zal worden. Volgende wat op de planning staat is ook tapijtjes voorzien, aangezien ik (nu pas, ja) heb gemerkt dat deze er niet in lagen. Wel een gemiste kans van de garage om aan klanten tevredenheid te werken: een volle tank, en een set tapijtjes hadden de kers op de taart geweest Ok, ik weet wel, dat had hun 70-80 euro gekost, maar dat verdienen ze wel terug Dus ff om het mezelf gemakkelijk te maken een planning: - tapijtjes regelen - bestuurdersstoel volledig goed instellen - MDI + USB naar m'n wensen zetten - uitzoeken hoe "kinderslot" werkt - wijzerplaat altijd verlicht uitdokteren
  8. Foto's komen er aan, als 't dit weekend droog weer wordt Oh, nog een kleine irritatie waar misschien wel iets kan aan gedaan worden: de toerenteller en snelheidsmeter zijn, als ik met drl rij, niet verlicht, maar de wijzers wel. Dit is voor mij wat onoverzichtelijk...Kan ik er niet voor zorgen dat die verlichting van de teller ook brandt, zonder dat m'n "koplampen" aan moeten? Als er west-vlaamse VCDS-ers zijn, laat maar weten, trouwens
  9. Woensdagavond kon ik er dan eindelijk om Eerst nog wat papierwerk afhandelen, nieuwe nummerplaten werden er op gezet en toen konden we er aan beginnen... Wat mij direct opviel is het kleurtje. De Storm Blue metallic was een apart, maar zeer aangenaam kleurtje. Dit was de keuze van m'n vrouw (in overleg met mezelf), en is zeer aangenaam voor het oog. Toen kreeg ik van de verantwoordelijke verkoop/naverkoop de "hele" uitleg, en na het plaatsen van de kinderstoel, kon ik de baan op, naar huis. Tot nu toe heb ik spijtig genoeg alleen zeer korte afstanden kunnen doen (naar de creche en zo), hopelijk dit weekend eens uitgebreider testen... Op de planning: - bestuurderszetel 100% aangenaam instellen voor mezelf - uitdokeren hoe de MDI al m'n mp3's door elkaar kan mixen - het voor mij nieuwe concept van cc testen - foto's maken en plaatsen hier - ... PS: momenteel staan op m'n usb-stick m'n mp3's in volgend formaat, en die mixt ie maar "per laagste map" USB-stick --> liedje.mp3 --> Genre 1 --> artiest 1 ---> cd 1 ----------------------------------> cd 2 ------------------> artiest 2 --> Genre 2 Alle mp3's in één map zou wat minder zijn, dan moet een nieuw sorteersysteem vinden
  10. Nummerplaat aangevraagd, verzekering geregeld, normaal gezien woensdagavond afhalen van de wagen...spannend...
  11. Enneuh, mijn ervaring met GSM-gps is dat ie nogal kuren heeft. Zelfs met app-jes zoals gpsfix vind ik op mn samsung smartphone weinig of geen signaal via gps. Dus, voor de auto: tomtom of garmin, voor de moto of te voet, weet ik niet
  12. hehe, dat klinkt als een uitdaging voor mij
  13. Dank je wel Alvast een klein deeltje van de vorige auto "leeggeruimd" vandaag...Aangezien de fabia groter zal zijn (combi), hoop ik dat de hoeveelheid rommel niet evenredig groeit...Nu ja, rommel...2 fluovestjes, nog een fles motorolie, een doosje met wat pennen en klein grut, en dan vooral nog werkmateriaal (veiligheidshelm, paperassen,...) Hoe houden jullie alles rommelvrij, indien dat lukt?
  14. Wel, van hetgeen ik gelezen heb (niet uitgeprobeerd, dus eigen risico!)...Als je MDI hebt, en een MDI/USB kabeltje, moet je het update-bestand op je usb-stick zetten, en dan zo verbinden met je MDI...PC@Freak heeft het hierboven in't engels al eens beschreven
  15. België is een typisch diesel-land, misschien heeft het daarmee te maken? Na de 1,3 cr diesel van opel wou ik een iets groter blok, met meer pk-tjes... En na twee opel corsa's met de 1,3 blokjes, en enkele problemen hiermee (kosten dit jaar, aan reparaties van 2 corsa's: tussen 3k en 4k) viel de keus prijs/kwaliteit op skoda. Vrouw rijdt nog rond met corsa, moet dringend eens de loterij winnen om die te vervangen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe