Ga naar inhoud

V12 die ook past in de citygo


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

Er is in de modelbouw wereld erg veel kennis maar ook tekeningen van oude modellen ( motoren maar ook vliegtuigen/schepen etc ) in omloop hoor.

Was begin van jaar in Margat in wales voor vliegerfeest en ook daar was op park een deel geclaimd door een modelbouw vereniging

En als je ook daar zag wat men aan schaalmodellen had van schepen en die tot in detail waren nagebouwd........ echt prachtig

En dat waren geen kant en klaar bouwpakketjes van firma's maar echt nagebouwd van tekeningen die in dat wereldje rondgaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ziet er prachtig uit.

Het lijkt me een heel grote puzzel eer je er eens achter bent hoe alles gemaakt moet worden. Volgens mij had hij er 1220 uur voor nodig om dit kunstwerkje te maken. En ik denk een heel hoop doorzettingsvermogen.

Een klein beetje kritiek het is wel een oude motor met een onderliggende nokkenas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk Hobbel!

Wil dubbelwerkend zeggen dat er 1 cilinder is met expansie aan beide kanten van de zuiger?

Waar stook je die stoommachine mee? Heb je ook nog ergens een generatortje voor als de stroom uitvalt?

Dat wil dubbelwerkend idd. zeggen, Skoody.

wat mij in de techniek het meest heeft verbaasd,is dat dit principe ook met zware scheepsdieselmotoren is toegepast.

Dubbelwerkend 4-takt.

Je wilt niet weten, wat een onderhoud dat met zich meebracht.

Het heeft ook niet lang geduurd, deze techniek.

En je overige vragen worden binnenkort beantwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft de generator, als de stroom uitvalt.

Ik speel al langer met de gedachte om bij stroomuitval, selfsupporting, te worden.

Niet echt moeilijk, bij de Karwij kun je al voor € 400 een generatorset kopen.

Je steekt de generator, lopend op 2-takt benzine, gewoon in een willekeurig stopcontact en dan moet je ongeveer 450 watt over je preferente stroomafnemers verdelen.

Na de hoofdschakelaar op 0 te hebben gezet.

Dat weer wel, voor niets gaat de zon op.

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe