Ga naar inhoud

Nieuwe ruitenwissers Yeti


Witte Yeti
 Delen

Aanbevolen berichten

Gratis = gratis.

"Kijk eens meneer, deze auto krijgt u helemaal gratis!" "Slechts tegen betaling van 20.000 euro materiaalkosten mag u 'm zo meenemen" "Strikje erom? " :lol:

Als je nou gewoon zegt dat een setje ruitenwissers, inclusief montage, 54 eurootjes kostte, dan zijn we het eens. Maar kom niet aan met 'gratis'. ;)

(want de materiaalkosten van die ruitenwissers zijn geen 54 euro... dat is de verkoopprijs)

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

(want de materiaalkosten van die ruitenwissers zijn geen 54 euro... dat is de verkoopprijs)

Dat de berekende materiaalprijs hoger is dan de materiaalkosten van de dealer wil niet zeggen dat de kosten voor arbeid niet 0 zouden kunnen zijn. Als je 54 euro lapt en je moet nog zelf gaan prutsen is dat minder fijn dan dat je 54 euro lapt en ze zitten er al op, en dat laatste was de situatie bij Hobbel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij mijn dealer is het zo dat de prijs incl montage is

maar zodra ik de wissers of andere dingen meeneem en zelf monteer dan gaat er een percentage van de prijs af dat voor het monteren staat.

Heb dit nu al verschijnende keren gehad met onderdelen die ik had aangeschaft bij de dealer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, daar gaan we weer.

gratis laten vervangen

Iets laten doen, betekent, dat je iemand anders werkzaamheden voor je LAAT verrichten.

Dit was het geval, de monteur heeft in de stromende regen, werkzaamheden verricht, die ik niet zelf hoefde te doen.

Als ik nou had gezegd

gratis vervangen

dan had CH misschien een punt, maar dat heb ik helegaar niet.

Op de bon, die ik na de transactie kreeg, stond alleen de post materiaalkosten en geen werkzaamheden, zoals bij onderhoud etc.

Er waren wel degelijk werkzaamheden verricht, dus ze zijn "gratis" vervangen,

Ik geef toe in telegramstijl communiceren, kan wel eens misvattingen opleveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Strikt genonen zijn de wissers inderdaad gratis vervangen. Dat gratis slaat dan uitsluitend op het vervangen en niet op de wissers. Ben wel benieuwd of de dealer met deze "actie" adverteert en zo ja, in welke bewoordingen. Als de reclameuiting zou zijn "wissers gratis laten vervangen" zou ik er als consument ook vanuit kunnen gaan dat zowel de wissers als de arbeid gratis zijn. Wel een beetje naief misschien, want niets is gratis in dit leven... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zeg ik nou juist de hele tijd...

Dan zou de garage bijvoorbeeld moeten adverteren met "Als u bij ons ruitenwissers koopt, dan monteren we ze gratis"

Maar niet met "gratis ruitenwissers vervangen", dat schept valse verwachtingen...

Anders zou ik zelf ruitenwissers b.v. via eBay kunnen bestellen en ze bij de garage gratis laten monteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Heb vandaag het ruitenwisserblad aan bestuurderszijde vervangen omdat hij ingescheurd was. Kosten 27,50.

Had eerst bij de Lidl en Action gekeken: daar liggen inderdaad wisserbladen voor een habbekrats maar voor mij niet de goeie maten. Ben toen naar een automaterialenzaak gegaan en heb 1 wisserblad gekocht, de andere houdt het misschien nog wel een tijdje uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 2 weken later...

Heb vandaag het ruitenwisserblad aan bestuurderszijde vervangen omdat hij ingescheurd was. Kosten 27,50.

Had eerst bij de Lidl en Action gekeken: daar liggen inderdaad wisserbladen voor een habbekrats maar voor mij niet de goeie maten. Ben toen naar een automaterialenzaak gegaan en heb 1 wisserblad gekocht, de andere houdt het misschien nog wel een tijdje uit.

Toch niet, vorige week scheurde ook het rubber van de wisser aan passagierszijde. Heb via internet een set Bosch Aerotwin bladen besteld voor 34,95 incl bezorging, gisteren in huis. Heb nu dus een reserve voor voor bestuurderszijde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij die ruitenwisserwebwinkel (mooi woord) betaal je ongeveer de helft van wat de Skoda garage er voor rekent.

Enige verschil: bij de Skoda garage krijg je, als het goed is, originele Bosch Aerotwins, en bij die webshop uit Almere look-a-like aerotwins. M.a.w. het is altijd afwachten hoe die rubberkwaliteit van het wisserblad zich verhoudt tot die van de originele van Bosch...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar kun je best gelijk in hebben.

Al zou de kwaliteit minder zijn, dan nog zou je ze bijna 3 maal kunnen vervangen om in de buurt van prijs van die AeroTwin te komen.

Bijna € 35,-- voor een ruitenwisser vind ik echt veel geld. Maak er maar geen guldens van. 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar kun je best gelijk in hebben.

Al zou de kwaliteit minder zijn, dan nog zou je ze bijna 3 maal kunnen vervangen om in de buurt van prijs van die AeroTwin te komen.

Bijna € 35,-- voor een ruitenwisser vind ik echt veel geld. Maak er maar geen guldens van. 8-)

Is een beetje overdreven. Voor € 35,-- kreeg ik beide Bosch Aerotwins thuisgestuurd. Bij jouw webwinkel zou het me € 27,85 hebben gekost. Dan toch maar liever m'n Bosch wissers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Bij mister auto nl wissers gekocht was in het totaal euro 39,50 kwijt incl de verzendkosten. (voor en achter!)

 

Duurt wel ruim 1 week voordat je zet hebt, kwamen uit Frankrijk.

 

Vorige week Interieurfilter voor mijn Yeti gekocht cuk 2939 euro 17,42 incl. de verzendkosten.

 

Het zijn originele delen.

 

http://www.mister-auto.nl/fl/

aangepast door Polypenko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe