Ga naar inhoud

SFE M&G 2012 reacties en foto's van de dag !


Antera
 Delen

Aanbevolen berichten

Vandaag een aandenken aan de M&G van het CJIB in de bus gekregen: in de trajectcontrole bij Bunnik op de A12 ben ik geflitst met 104 (na meetcorrectie) waar ik 100 mocht. Waarschijnlijk de cruise control een toch net een tikkie te hoog ingesteld.

Resultaat: EUR 29 boete wegens 4 (!!!) km/u te hard, na meetcorrectie. Gelukkig heb ik na dit schandalige verkeersmisdrijf mijn rijbewijs toch nog mogen houden :o

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ronald: digitale systemen, de prent ligt binnen 2 weken op de mat tegenwoordig. Niet dat ik vaak bekeuringen krijg (de vorige was 3 jaar terug, ook 4 of 5 km/u teveel na meetcorrectie) maar die snelle afhandeling is iets waar Koo$ $pee zo trots op is en overal breed uitmeet

@Menno: ik wist het! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was dat op de heen of de terug weg ?

Want kreeg van één op bepaald moment wel een sms dat ik wel wat door mocht rijden , maar had zoiets van och alle tijd !

Dus waarom zou ik gaan jagen op de weg als die andere 2 !!??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich wel fijn dat het zo snel gaat. Je zou het pas na 2 maanden weten en elke x dagen hetzelfde traject rijden. Heb een keer een verhaal gehoord van een bouwvakker met aanhanger. Reed voor een project 4 weken met de aanhanger (km of 100 p/u), heen en terug. Ofwel, 4x5x2xde boete....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gaat best snel dan.

Dat doen ze speciaal om te voorkomen dat er mensen zijn die vinden dat ze niet hoeven te betalen omdat ze het zich niet meer kunnen herinneren en er dus niet van kunnen leren ;)

aangepast door MarcoO2
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ed: Ik weet het niet zeker, want mijn dame heeft mij gebeld met het "heugelijke" nieuws. Maar het moet haast wel de terugweg geweest zijn, want heen zijn we via A1/A30 gegaan.

En die 4 km/u te hard heeft niks met haast te maken, dit is een kwestie van de CC onbedoeld net iets te hoog afgeregeld of misschien gebeurd met inhalen.

Dit is nou echt zo'n prent waar ik serieus de pest over in kan krijgen, heeft niets meer van doen met verkeersveiligheid.

Overigens: het komt geregeld voor dat ik écht te hard rijd (zoals op de A7 met de spitsstroken open, dan rijd ik onbewust ook vaak gewoon 120-130 terwijl dan max 100 geldt ipv de normale 120). Maar dat wordt nooit "beloond".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heen was A1 A30 en A12

Maar belt je vrouw uit leedvermaak je op dat je een boete hebt gehad ??

Enne gek maar A7 met spitsstrook open ik rij er altijd op rechterbaan met gangetje van 95 Km ( GPS)

En ook dan haal ik mensen in die rechterbaanvrees hebben !

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, spitsstrookvrees, zie ik ook vaak op de A6. Ga er altijd maar vanuit dat ik er rechts voorbij mag (doorgetrokken streep). Maar weet eigenlijk niet of dit wel klopt en trouwens, mag je er dan ook niet overheen weer naar links?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Marco: :lol:

@Rosinfield: pas op hoor, voor je het weet wordt je met bejaardensites om de oren geslagen.

@Cyrus: ze moeten toch ergens een grens trekken, en je reed niet 104 maar 108, en dat is toch wel waarneembaar in de o zo overzichtelijke Skoda-cockpit met maxidot en al.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Skoody: ik steek de hand in eigen boezem hoor. Ik betaal ook zonder morren, ondanks dat ik het niet leuk vind.

Desondanks baal ik van dit soort flut-bekeuringen, in de wetenschap dat ik in ons landje ook wel eens 20 tot 40 km/u te hard rijd over lange(re) afstand en daarover nimmer post uit Leeuwarden krijg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herken het, ik was laatst ook aan de beurt voor zo'n "bebouwde kom" tussen de weilanden, en dat was meteen 50 euro voor 10 echte kilomters te hard, en 6 na correctie. Maar als ik 1 stapje verder denk, dan ben ik juist blij dat ze me wel met de flutvergrijpjes flitsen, en al die andere keren niet....

aangepast door Skoody Boo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterker, ik krijg er nooit een. Als ik er in een jaar geen krijg, doe ik een vrijwillige donatie van €100.

Dat komt misschien door jouw altijd bemodderde nummerplaat achterzijde, met of zonder dakspoiler.

Is het trouwens Friese modder, in dat geval wil ik wel een glazen HAK potje met het boetebestrijdende middel, tegen een geringe vergoeding van je overnemen.

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Desondanks baal ik van dit soort flut-bekeuringen, in de wetenschap dat ik in ons landje ook wel eens 20 tot 40 km/u te hard rijd over lange(re) afstand en daarover nimmer post uit Leeuwarden krijg.

Ik heb dezelfde ervaring. Ongetwijfeld komt dat doordat ik, als ik bewust te hard rijd, scherp er ben en op controles let. Denk ik me aan de snelheid te houden, ben ik daar minder scherp op. En dan is het soms net mis! ;)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit toch met een vraagje Marco !

Als jij je bekeuring niet zou betalen , moet jij het dan uiteindelijk bij je zellf gaan vorderen als je aan het werk bent ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit toch met een vraagje Marco !

Als jij je bekeuring niet zou betalen , moet jij het dan uiteindelijk bij je zellf gaan vorderen als je aan het werk bent ?

Dat wordt oefenen voor de spiegel :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha nou nee hoor... ik heb in Den Haag een paar keer een collega-deurwaarder (uiteraard van een andere organisatie dan de mijne) moeten dagvaarden omdat hij zijn zorgverzekering niet betaalde. Daar was niets gezellig aan, kan ik je vertellen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe