Ga naar inhoud

Winkelen in Duitsland


hobbel de bobbel
 Delen

Aanbevolen berichten

Schwalbe Land Cruisers. Die waren net 'Im Angebot' und 'sofort kostenlos lieferbar'. :D Tientje per band.

 

Ik had er net vorig jaar een setje Continental Country Plus voor maar liefst 30 euro per stuk(!) onder gezet. En die zijn na ruim 1,5jaar al versleten en verteert het rubber op de zijwangen al.

M.a.w. die waren veels te duur. (die had ik trouwens in NL bij een online toko besteld, die waren in de winkel nog duurder)

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag maar weer eens de grens over om de basisbehoeften aan te vullen.

Vanwege de aangekondigde verscherpte grenscontroles mij toch maar weer eens verdiept in de actuele

douane/veligheidsregels op het gebied van brandstoftransport voor particulieren.

Brandstof voor eigen gebruik :

Maximaal is extra toegestaan (buiten je reguliere tank) 60 ltr per brandstofhouder.

En dat dan weer tot een maximum van 240 ltr per transporteenheid.

Nou, dan kan er ook wel weer een kilo asperges vanaf in Emmerich.

Het is te hopen, dat de douaniers hier hun tengels van af kunnen houden !

aangepast door hobbel de bobbel
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Kijk maar uit dat je niet je oranjekoorts laat blijken. Als je dan tegen een Duitser zegt dat het "mooi oranje is" krijg je vermoedelijk het antwoord dat in Duitsland de Müllmänner voor / in het oranje zijn ;). Dan wordt je zomaar bij het grofvuil gezet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is het bij ons toch wel erg gemakkelijk gemaakt. Papier, ongeacht wat er opstaat, wordt eens per maand apart opgehaald, met zo'n papiervuilnisauto. (dat is een vuilniswagen maar dan voor papier en karton natuurlijk) :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik moet het zelf naar de plasticcontainer brengen... Slecht, van mijn grijze kliko gebruik ik nu nog geen 50%, en wel losse zakken sjouwen :(

 

Onderzoek heeft uitgewezen dat het zowel economisch als voor het milieu het meest efficient is om plastic niet thuis te scheiden en gescheiden op te halen, maar het plastic centraal te scheiden. Vergt alleen en investering voor het zich terug betaalt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hier op dit moment 1.62 aan de grens, bij de automatische shell pomp is de prijs nu 176.9.....en dan natuurlijk de dingen mee gisteravond bij de Lidl die ik hier niet krijgen kan tegen die prijs. :):)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verhaal van de Duitse PKW-Maut zit iets anders in elkaar:

 

http://www.orf.at/#/stories/2237018/

 

Deutsche Mautpläne: Bures kündigt Widerstand an
 

Das offizielle Österreich hat sich stets über die deutschen Mautpläne für Ausländer aufgeregt. Jedenfalls lässt Verkehrsministerin Doris Bures (SPÖ) jetzt einmal prüfen, ob und wie eine Klage dagegen Aussicht auf Erfolg hat. Diskriminierung werde auf ihren Widerstand stoßen, drohte Bures im Ö1-Mittagsjournal.

Mehr dazu in oe1.ORF.at

Dobrindt stellt Pläne vor

Der deutsche Verkehrsminister Alexander Dobrindt (CSU) stellt heute sein Konzept für die umstrittene Pkw-Maut vor. Wie vorab bekanntwurde, plant er eine Vignette für das gesamte deutsche Straßennetz in Form einer Infrastrukturabgabe.

Inländische Autobesitzer sollen die Vignette automatisch zugeschickt bekommen und im Gegenzug von einer geringeren Kfz-Steuer profitieren. Ausländische Autofahrer sollen die Gebührenmarken kaufen und damit wie Inländer für die neue Infrastrukturabgabe zahlen.

Start 2016 geplant

Damit sollen die Bedingungen des Koalitionsvertrags erfüllt werden. Union und SPD hatten festgeschrieben, dass Inländer nicht stärker belastet werden dürfen. Zugleich soll die Maut europarechtskonform sein und darf Fahrer aus dem Ausland nicht wegen ihrer Nationalität benachteiligen.

Geplant ist, dass die Maut 2016 startet. Erwartet werden Einnahmen durch ausländische Fahrer von 625 Millionen Euro pro Jahr. Die Opposition bezweifelt die Umsetzbarkeit der Pläne.

Nicht nur Autobahnen

Nach Informationen der „Rheinischen Post“ („RP“, Montag-Ausgabe) aus Regierungskreisen will Dobrindt das Vorhaben auf zwei Gesetze aufteilen. Das eine solle nur die Details zur Einführung der Vignette enthalten, das andere die Kompensation über die Kfz-Steuer regeln. Außerdem wolle der Minister eine gemeinsame Arbeitsgruppe mit Beamten der EU-Kommission zur Maut einrichten.

Bisher war immer von einer reinen Autobahnmaut die Rede gewesen. Die Bundesländer meldeten angesichts der neuen Pläne Ansprüche an. „Wenn auf Landesstraßen und kommunalen Straßen eine Maut erhoben wird, dann müssen auch die Länder und Kommunen an den Einnahmen beteiligt werden“, sagte der Vorsitzende der Verkehrsministerkonferenz, Schleswig-Holsteins Ressortchef Reinhard Meyer (SPD), der „Welt“ (Montag-Ausgabe).

 

Er is zelfs sprake van dat dieselrijders meer moeten gaan betalen dan benzinerijders:

http://www.rp-online.de/suche/maut/

 

klein citaat:

Halter von großen und alten Autos werden also mehr für eine Vignette bezahlen müssen als Halter kleiner und sparsamer Fahrzeuge. Für Urlauber aus dem Ausland soll es auch preiswerte Kurzzeit-Vignetten geben. Die Preise für die Vignetten werden sich den Plänen zufolge zwischen zehn und mehr als 150 Euro bewegen. Beispiel: Für einen VW Polo mit Benzin-Motor, Baujahr 2013, wird die Vignette 24 Euro kosten, für einen Golf 5 mit Diesel-Motor werden mehr als 108 Euro fällig. In beiden Fällen sollen die Halter deutscher Fahrzeuge entsprechend weniger Kfz-Steuer zahlen

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe