Jump to content

review Fabia II Combi 1.2 tsi 77 kw greentech ambition


Skoody Boo
 Share

Recommended Posts

Dank Ed, er rust nou eenmaal een zware verantwoordelijkheid op mijn schouders om dit forum enige info over Fabia's te verschaffen :)

Nee Menno, juist door de afwisseling van vlot rijden met het zuinig rijden blijft het vlot rijden ook zo vlot genoeg.

Link to comment
Share on other sites

Menno voor tuning hebben we een ander topic waar je je ei in kwijt kunt

Dus vervuil nu niet het topic van Hobbel over zijn Fab met trommels achter.

En hobbel, je zal gerust enige steun krijgen van |Ronald mbt de verantwoordelijkheid van de Fabia's !

Altijd wel fijn om een steuntje hier bij te hebben ! toch

En hou in je achterhoofd dat ik ook een oud fabiarijder ben en ook met trommels !

Link to comment
Share on other sites

niet zozeer vanwege het vlot rijden, danwel om aan wat van de genoemde minpuntjes tegemoet te komen. De extra pk's zijn natuurlijk leuk, maar het extra koppel onderin maakt het rijden nog relaxter

Je doelt op de te zuinige afstelling bij het wegrijden? Of de responstijd? Daarvoor zou het inderdaad kunnen helpen, maar eerlijk gezegd vind ik die responstijd een voordeel. Een vorm van de chauffeur de-tunen zeg maar.

Link to comment
Share on other sites

Mooie review, en heel herkenbaar.

Als je een strepentrekker zoekt moet je geen Fabia nemen, of misschien toch een RS.

Je koopt een goede auto voor een redelijke prijs, daar gaat het toch om.

Link to comment
Share on other sites

Mooie review (levert je weer punten op zie ik ;) ), zal eens proberen om een dergelijke review (zelfde kopjes) te maken voor de Fabia II GL 1.2 TDI. Ben zeer over dergelijke reviews te spreken, daar heb je als potentiele Skoda rijder nog eens wat aan!

Link to comment
Share on other sites

Ik mocht vanmiddag even een rondje rijden in de bolide van Skoody Boo.

Opvallende verschillen (t.o.v. 1.2 TDI Greenline en 1.2 MPI Fresh) zijn met name

- Redelijk stil, zeker stiller dan de fresh (ook gewoon een gezond geluid), denk ook wel stiller dan de GL met z'n diesel.

- Duidelijk minder geschikt voor 'snelle' bochten, t.o.v. de Greenline met verlaagd onderstel (en andere vering?), idem als Fresh. Je helt behoorlijk over (zelfs in zijn 2 zoals ik probeerde)

- Als je net zo snel schakelt als in de GL merk je geen verschil in vermogen, SB zei al dat ik hem ook verder door had kunnen trekken om sneller te accelereren. Hoe dan ook echt niet storend, iets wat ik niet kan zeggen over de Fresh t.o.v. de GL.

- 2 in hoogte verstelbare stoelen! Fresh en GL hebben er daar maar 1 van.

- Standaard 1 bakje onder de bestuurdersstoel

- Ook gewoon voorzien van dezelfde bekleding als de GL, ook op de achterzijde van de achterbank.

- Ook 185/60/15 als bandenmaat.

En het groen, dat is echt groen! Vind het een gave kleur (zie ze dan ook altijd direct tussen alle andere auto's), maar toch niet voor elke dag. :)

Link to comment
Share on other sites

Nu ik richting de 5000 km ga heb ik inmiddels wel voldoende ervaring met dit autootje voor een review.

En wat voor review? Een mooie duidelijke review, uitgebreid tot in de details. Dit zal je wel wat werk gekost hebben maar het resultaat maar er zijn! :respect:

Link to comment
Share on other sites

Leuk, een SpeedMeet&Greet!

Dat valt erg mee hoor met die speed, PC-fre@k rijdt erg netjes, en heeft de tsi als een diesel behandeld.

Thanks voor de complimenten over de review. Zou kunnen dat ik lang bezig was, maar ik heb telkens een paar puntjes genoteerd, en later uitgewerkt tot een verhaal, en dan is het alleen maar fun om te doen.

Ach ja, als je collega's niet verder komen dan "leuke kleur" dan moet je toch ergens je verhaal kwijt nietwaar? Hier kan je nog de illusie koesteren dat er iets van gelezen wordt :)

Link to comment
Share on other sites

Wat een boekwerk!

Ik herken een hele hoop dingen, maar ook wat verschillen.

zal wel in het greentech gedeelte, bouwjaar/maand, nukken van PON of ander voortschrijdend inzicht zitten...

Ben benieuwd op de M&G, kunnen we eens vergelijken.

:rm_robot:

Link to comment
Share on other sites

@ron467: Je mag best vast een paar verschilletjes intypen natuurlijk. Ik heb behoorlijk wat tekst besteed aan versnellingen, maar dat verschil mag je overslaan, en dan kan het verder toch niet veel typwerk meer wezen toch? :lol:

Shit.

HE-LE-MAAL VER-GE-TEN om het aircokoelerbeschermroostertje (scrabble) te bespreken. En nou is het donker. Komt nog. Kostte maarliefst 140 euro, dus als ik daar niet even goede sier mee maak kan het al eigenlijk niet meer uit!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe